• sofiaaaaaa

BIM MARS 2018

Zandylina skrev 2018-02-22 19:57:32 följande:

Blir att åka in akut då smärtor tilltagit likaså blödningen hon var orolig för massa olika saker det kunde vara så skriver uppdatering när hemma igen.

Men stackare! Hoppas det inte är ngt allvarligt! Lycka till!
  • sofiaaaaaa

Hej! Jag är på ÄL +6/7 (oklart om jag ens hade ngn ÄL, eftersom jag inte fick ngt utslag på stickorna :/). Jag känner ingenting. Hade ömma bröstvårtor 2 dgr och molvärk men nu inte mer än yttepytte molvärk. Hade mkt mkt mer förra månaden men då var jag ju inte gravid. Så även om jag har noll förhoppning så finns de ändå lite som tänker att det kanske är ngt ändå bara för att jag inget känner, haha, vad man håller på. Vad som däremot är skillnad är att jag inte fått några spottings än och de har jag alltid varje månad samma tid och i typ mer än en vecka. Har denna månad tagit b komplex. Så kan rekommendera alla som har spottings (asså mer än 2-3 dgr vid mens) att äta det. Så skönt att slippa!

• sofiaaaaaa
    Cupidi skrev 2018-02-26 15:42:36 följande:

Tog ett CB early detection, visade positivt. Var tvunden att kontrollera med ett RFSU testa tidigt test. Båda visade postivt. 

Vågar man lita på det då? Då är det ju bara 3v gånget....

Känner av en ständig "mensvärk"...

Grattis vågar jag säga, du borde ju verkligen va gravid :)
  • sofiaaaaaa
    Joozzaan skrev 2018-02-26 16:46:02 följande:

Men alltså VA?! testade mest för att få bekräftat att jag inte var gravid eftersom jag verkligen INTE trodde det så vi bara fick till det en enda gång vid ÄL...ör i chock. Plus efter missfall i november!

Stort grattis!!
  • sofiaaaaaa
    Liiiinda90 skrev 2018-02-26 19:38:00 följande:

Någon ? :)

Jag kör på varje dag under ÄL tiden. Vet inte om det är bra el dåligt. Vissa säger att spermierna måste vila lite för att få bättre kvalite medans jag har oxå hört att det blir piggare spermier om de byts ut hela tiden. Hehe. Tror att så länge mannens spermakvalite är normal så kan man nog ligga på hur mkt man vill.
  • sofiaaaaaa
    Glad skrev 2018-02-26 21:19:29 följande:

Någon?

Varning för blodig bild för er känsliga!!

Såhär ser blödningen ut..

Hej! Om du hade ÄL 15/2, e du säker på att du ska ha mens 4/3? Brukar ju vara 14 dgr efter ÄL man får mens, enligt barnmorskor. Mina spottings brukar se ut så innan mens. Har också fått idag och ska ha mens på sön. Känns helt hopplöst nu :(
  • sofiaaaaaa
    Glad skrev 2018-02-27 10:54:05 följande:

Hej, tack för sitt svar!!

Enligt barnmorskor har jag faktiskt aldrig hört. Men det är ju beroende på hur menscykeln ser ut och hur lång den är. Jag har aldrig fått spottings förut heller, brukar få. En liten blödning och sen nästa som kommer under dagen är mega blodig och så håller det på i 3-4 dagar. Blir så förvirrad

Ja nä jag har hört ngt om att det kan skilja sig med dagar från mens till ÄL men aldrig från ÄL till mens. Men det känns ju som det borde va väldigt individuellt. Men om du aldrig har haft det förut verkar det ju positivt! Jag har det varje månad men hos mig brukar de börja över en vecka innan BIM. Så jag får vara glad att det bara är några dagar innan denna gång :/.

Jag håller tummarna för oss :)
  • sofiaaaaaa

Grattis till alla som plussat! Jag önskar jag kunde få hänga på bf november men är har noll förhoppning tyvärr. BIM söndag men redan fått spottings så känner att det är kört. Denna månad är dock enda månaden jag inte är skengravid ;).

• sofiaaaaaa

Verkligen många som plussat nu :). Jag sitter å känner av en smygande mensvärk, BIM på sön men tänker att den nog kommer tidigare. Är så nyfiken på progesteronkräm. Någon som testat? Har tid hos min gynekolog först i maj (så himla långt dit) så jag vet inte än om jag har brist på progesteron. Men kan man smörja iaf el finns det risk för att man får för mkt?

• sofiaaaaaa
    Qwalite skrev 2018-03-02 09:42:10 följande:

Jag har testa progesteronkräm (progesterall)! I andra cykeln efter att jag smörjt med det så blev jag gravid. Och är ganska säker det var tack vare krämen då jag inte hade blivit gravid tidigare. Använde krämen då jag hade en för kort lutealfas.

Tack gör svar! Va härligt, låter lovande :)
Svar på tråden BIM MARS 2018