• Asale

BIM MARS 2018

Lekba: haha ja otroligt otålig! Nej jag har inga Äl test hemma just nu.

Tack! Åh hoppas verkligen det blir positivt!

Jag ska testa på onsdag också om testet imorgon inte visar något. Håller tummarna för dig också!

• Asale

Lekba: haha jaha, men vissa har ju testat använda Äl test för graviditet haha!

Nej jag använde inga Äl test för jag fick ägglossningsspruta och hon sa att ägget behöver 12-24 timmar på sig att släppa. Den 20:e fick jag sprutan och läkaren sa vänta med att "mysa" tills den 21:a på eftermiddagen. Då hade vi redan myst dagen innan och sen den 21:a och då fortsatte vi 3 dagar till bara för att vara säker.

Men sedan dess har jag inte kännt mig som jag brukar. Jag brukar inte ha sån hör aktivitet i magen innan mens. Har jag mensvärk så kommer värken oftast när jag har fått min mens, typ en dag in eller så.

Sen brukar jag inte heller ha flytningar, brukar vara torr eller ha ofertila flytningar. Men nu är dom vattniga/vita.

Så förhoppningsvis blir det något av det här!

Det är inte försent förrän mensen kommit! Håll ut!

• Asale

Lekba: fick också av läkaren någon som heter Actisperm. Det är typ en gel som du trycker in (om du förstår hur jag menar) så det blir rätt Ph för spermierna och så dom har lättare att ta sig in. Så skulle man ha ofertila flytningar eller så så skulle Actisperm gelen göra så att det ändå blir som om du skulle haft fertila flytningar. Vilket kan vara avgörande för många.

• Asale

Jagvetdåinte: ja det kan det säkert vara, med de jag har ska man spruta in den och sedan vänta 10 minuter innan samlag. Så den hinner bli rätt temperatur och jämna ut ph värdet osv osv

• Asale

Jagvetdåinte: okej, jag brukar också alltid ha ofertila flytningar. Men det kan nog också bero på att min kropp inte släpper ifrån sig äggen som den producerar... Så därför fick jag en spruta så äggen för en gångs skull släpper. Haha kan ju vara en bra anledning varför jag inte blivit gravid tidigare! Så då är det ju heller inte konstigt om jag inte har fertila flytningar.

Läste på nätet att det är större chans för tvillingar med ägglossningsspruta :o

Min mans brors fru fick samma spruta som jag och hon fick tvillingar haha!

• Asale

Alltså jag är så fruktansvärt trött!! Har typ legat i sängen majoriteten av dagen, min normala temp är högre än vad den brukar, jag känner mig fruktansvärt varm och svettas typ direkt jag rör på mig. Jag känner mig inte som vanligt och detta har jag aldrig varit med om förr!

Om testen inte visar något så är det något allvarligt fel på mig haha!

• Asale

Gjorde ett till test idag och jag tyckte mig skymta ett väldigt litet sträck men det kan lika gärna vara en synvilla... Jag kommer i alla fall ta det som negativt. Är på Äl +12 idag. Mitt sista test kommer jag ta nästa vecka på onsdag då är jag på Äl +15 om det är något så borde det synas då.

Känner bara att det kommer inte bli något. Alla tester kommer säkert vara negativa. Har ju varit så i över 1 år nu. Så varför skulle jag få ett plus nu liksom... usch vad jag är irriterad och less på detta!

• Asale

Joannac: jag lider med dig. Är på Äl +12 idag gjorde ett test i morse och det var negativt.

Har fått så många negativa test i över 1 år och jag är less. Allt jag vill är bara att få ett barn! Att det ska vara så svårt! Jag tror jag ska ha min mens runt onsdag nästa vecka. Och jag har typ gett upp om ett plus denna månaden... Jag bröt ihop idag för att jag är så trött på alla negativa test. Jag ser väl sträck som inte finns för att jag så gärna vill ha ett barn!

Har sparat testerna för jag vill jämföra och skrivit dag på dom. Vilket också gör att jag går och kollar på torkade test som inte gäller mer. Och då minsann då kan jag se ett ganska synligt sträck. Nu är jag ju inte helt 100 på om dom är negativa. För jag tyckte mig se en jätte svag linje. Men det kan lika gärna vara jag som inbillar mig. Blir så frustrerad! När dom är torkade och inte gäller mer, då kan visst ett sträck synas... Men det räknas inte längre då det är utanför tidsramen...

Usch... Vad jobbigt!

• Asale

Lekba: tack så mycket, hoppas också det blir något! Hur var det med dig? Har ingen koll på hur det går för alla. Det är så många att hålla reda på haha.

Ja alltså tror seriöst att jag håller på att bli galen haha. Att försöka skaffa barn är inte bra för psyket!

• Asale

Lekba: haha jag grät till min man i frustration och sa "jag ska fan testa varje dag tills onsdag! Det är bara att gå och köpa fler test" han sa lugnande "det gör inget, det kommer tids nog. Ja jag ska gå och köpa fler test"

Månntro hur han står ut med mig just nu. Är lite som en vrak haha

• Asale

Lekba: åh hoppas det tar sig för dig också! Håller tummarna för dig.

• Asale

Nej jag kör på vanliga test och det är såna som man ska droppa kiss på med hjälp av en pipett.

Jag bor inte i Sverige just nu så jag har inte tillgång till ett CB test tyvärr. Önskar att jag hade det...

Och har inte hittat något testa tidigt test heller.

Så man tager vad man haver.

• Asale

Lekba: Jag bor inte i Sverige just nu så jag har inte tillgång till ett CB test tyvärr. Önskar att jag hade det...

Och har inte hittat något testa tidigt test heller.

Så man tager vad man haver.

• Asale

Oj det kom som en chock! Jag började gråta! Den där jävla testet är POSITIVT!!!

Tror inte man kan se på bilden dock, men den är

Men den är där. Min man såg den också klart och tydligt. Absolut inga syner. För vi båda såg den direkt och jag började gråta!! Jag tror inte på det förrän jag har fått ett bättre test. Men ja om detta stämmer nu så är jag gravid. Kan knappt tro det själv! Vi har försökt i 1,5 år snart och nu ÄNTLIGEN

• Asale

Lekba: tack så jätte mycket!

Håller tummarna för dig också!

Om detta nu är ett tillförlitligt + så plussade jag på mensdagen äl +14 idag

• Asale

Sofiaaaaaa: tack så jätte mycket!

Ska gå och ta ett blodprov idag för att se till 100% så testet inte ljuger. Haha sträcket finns där. Men jag vågar inte lita på det

Svar på tråden BIM MARS 2018