Inlägg från: Lisa81molander |Visa alla inlägg
  • Lisa81molander

BIM MARS 2018

Test14 skrev 2018-03-17 10:24:30 följande:

God morgon;)

Hur många har plussat?

Grattis till plusset till er iaf o ni andra,kämpa på:)

Den som aldrig ger sig;)

(Ber om ursäkt om det finns någon som absolut inte kan bli gravida eller bara får missfall,massa Styrkekramar till er)

Verkligen många som plussat denna månad , hoppas det ger oss andra extra tur

BIM 25-26/3 hoppas hoppas hoppas

Vi är starka vi kvinnor och klarar långt mer än vi tror
  • Lisa81molander
    Jesssb skrev 2018-03-18 04:49:01 följande:

Hej!

Nu hoppas även jag in här????

Vi försöker nu få barn nummer 2. Vår dotter föddes 2015 efter att vi aktivt försökt bli gravida i 3,5 år. Kvinnokliniken inom landstinget ville bara göra IVF och ej utreda varför, men efter lite övertalande provade vi med Pergotime och det tog sig första försöket. Läkaren blev förvånad, men vi förstod att det var det som skulle funka!

Denna gång kontaktade vi en privat gynekolog då landstinget var så ointresserade att hjälpa oss med orsak till att vi inte kan bli gravida själva. Det blev diagnosen PCOS som jag misstänkt så länge och vi klev direkt på Letrozol för att stimulera ägglossning då jag inte har någon egen ägglossning. Jag har även på läkarens inrådan börjat med LCHF och har på 2 veckor faktiskt tappat 3,3 kg utan alla svältdieter jag tidigare testat mot min PCOS-övervikt.

10/3 fick jag PEAK på CB Ägglossningstest och 12/3 visade VUL att ägglossning skett så nu håller vi tummarna för att det inte blir någon mens på BIM 24/3!

Gomorron

En till här som tagit första dosen av letrozol i mars, har 6 barn sen innan men försökt 3 År nu utan resultat, ingen bakom liggande annledning men fick dubbeldos så jag hoppas innerligt det hjälpt.bim 25/26 tog nyss ett test Dock bara på äl+6,, men haft molvärk i magen o ryggen och stickningar till och från ca sen äl+2/3.negativt men det hade jag räknat med då jag är väldigt tidigt ute, kunde inte hålla mig bara.

Har du haft några symptom ? Vet inte om det är letrozolen som spökar el om vi faktiskt kan ha lyckats

Kram och lycka till
  • Lisa81molander

Har tempat lite mest på skoj. förra cykeln mer sällan men nästan varje dag denna cykel.

Kan nån tyda? Äl+6 BIM 25/26

• Lisa81molander
    Lisa81molander skrev 2018-03-18 07:20:20 följande:

Har tempat lite mest på skoj. förra cykeln mer sällan men nästan varje dag denna cykel.

Kan nån tyda? Äl+6 BIM 25/26

• Lisa81molander
    Prinzessan skrev 2018-03-17 22:15:09 följande:

Vad roligt med samma ålder! Tack ja det här varit tufft. Nu är man ju nojig på allt man känner. Men har läst att värk i ryggen och i magen är ok symtom.

Grattis till plusset
  • Lisa81molander
    Jesssb skrev 2018-03-18 07:50:19 följande:

Vad kul, då är vi i samma sits just nu, och BIM nästan samtidigt????

Jag har också börjat känna av molvärk i magen och ryggen sedan 2 dagar tillbaka. Jag har smygtittat på min mensapp sedan förra graviditeten och även då hade jag molvärk i ryggen och magen vid denna tid. Så jag hoppas det är det vi känner av.

Jag har funderat på att testa jag också, men även det smygtittade jag på förra graviditeten och då fick jag inte positivt först äl+11 (svagt) och sedan strakt positivt direkt på äl+15. Så på tisdag tänkte jag testa då det blir äl+11 ????

Håller tummarna för oss denna månad!???? Kram

Gokväll

Jag hoppas innerligt inte det är letrozolen som spökar, men det skulle ju gå ur kroppen snabbt.

Tid du enkel el dubbel dos?

Jag ska oxå försöka hålla mig till tis då blir d äl +8 för min del så kanske än för tidigt.

Har knepiga dragningar och småstuckningar runt om på magen . Vad har du mer för symptom ?

Kram
  • Lisa81molander
    Lisa81molander skrev 2018-03-18 20:06:54 följande:

Gokväll

Jag hoppas innerligt inte det är letrozolen som spökar, men det skulle ju gå ur kroppen snabbt.

Tid du enkel el dubbel dos?

Jag ska oxå försöka hålla mig till tis då blir d äl +8 för min del så kanske än för tidigt.

Har knepiga dragningar och småstuckningar runt om på magen . Vad har du mer för symptom ?

Kram

Ja och molvärk som rör sig runt nedre delen av magen och liksom spänner runt om vak i ryggen? tycker tjejemagen svullnat ich blir hårdare emellanåt vd Vissa rörelser.
  • Lisa81molander
    Jesssb skrev 2018-03-19 17:42:13 följande:

Ja vi håller tummarna för det!

Jag tog en enkel dos, du då?

Det är samma symptom här. Har haft väldigt mycket stickningar på höger sida av magen, i underlivet och i ryggen. Idag är jag även väldigt trött och känner mig nästan sjuk och lite yr, var tvungen att gå och lägga mig efter middagen... Sen springer jag på toa stup i ett, men det är svårt att veta om det beror på att jag lagt om kosten eller annat...

Jag kunde inte hålla mig från att testa i morse, men det blev negativt, precis som jag trodde. Så nu tänkte jag spara mig till fredag (BIM-1).

Kram!

Vad läskigt och spännande samtidigt, jag har ätit dubbeldos och mina känningar är nu främst på vänster sida och mitt fram och ner i tjejmagen, vissa gånger känns d ner i benen.

Önskar och hoppas vi bägge lyckats så inte det är nån kass bieffekt.

Testade neg i morse med, är på äl+7 så kanske tidigt än.

Kram
  • Lisa81molander
    Prinzessan skrev 2018-03-19 18:34:33 följande:

Jag har mycket molvärk... lite stickningar här och var. Värken kommer och går och på olika ställen. Försöker slappna av trots det. Håller tummarna för er!!! <3

Uch det är så jag känner, inatt vaknade jag till för d spände och drog i vänster sida, idag har vissa stickningar kännts ner i benet, önskar ich hoppas . Neg test i morse äl+7 inte BIM föränn 26..

kram
  • Lisa81molander
    Imra skrev 2018-03-19 23:02:06 följande:

Hallå allihop!

Stort grattis till alla plus och lycka till alla andra som längtar!

Äl +4 och beräknad bim den 28 mars. Försök nr 9 för oss, blev dock gravid i januari som slutade i missfall.

Har idag haft väldigt tydlig molvärk från och till, och tycker själv att detta känns lite/väldigt tidigt? Någon mer som ligger ungefär lika i tid och känner något? Denna oändligt väntan mellan äl och bim är så jobbig! ;?)

Godmorgon

Min molvärk startade redan äl+2/3 ungefär och är där fortf , varför jag har det återstår att se, BIM 26

Lycka till håller tummarna för dig och alla här
Svar på tråden BIM MARS 2018