Inlägg från: Hejsvejs93 |Visa alla inlägg
  • Hejsvejs93

Hjälp efter medicinsk abort

Jag gjorde en medicinsk abort den 30 december 2017. Jag blöder fortfarande, men oerhört lite så jag behöver bara lite papper. Jag mejlade ändå 1177 sjuksrådgivningen (mejlar för att jag är i USA i flera månader nu) för att jag vill se om jag kan börja bada än i havet här samt ha samlag. Dem svarade att man inte ska det förrän blödningen upphör helt och hållet etc. De skrev även att jag bör gå på återbesök för bedömning om jag fortfarande blöder efter 4 veckor för att aborten kanske inte har funkat eller att jag kanske har rester kvar.

Detta gav mig lite panik eftersom jag inte vet hur jag ska göra för att jag inte kommer tillbaka till Sverige på flera månader. Jag känner inga gravidsymptom längre och *äckelvarning* det känns som jag blödigt ut allt som går, med klumpar och hela kittet. Jag blöder oerhört lite just nu och behöver inte ens ha en riktig binda. Jag mår också bra. Kan något ändå vara tokigt?

Tar gärna så mycket tips och råd jag kan få. Fast här i USA och har ingen aning vad jag ska göra just nu.. :(

• Svar på tråden Hjälp efter medicinsk abort
  • Hejsvejs93
    Mortiscia skrev 2018-01-28 21:03:00 följande:

Du har fått jättebra svar från 1177, exakt samma som jag tänkt skriva själv faktiskt, och det måste du följa. Eftersom blödningarna minskat så lär allt vara ok men du kanske borde boka en tid nästa vecka för säkerhets skull.

Jo jag förstår det. Men jag är i USA. Det är inte lika enkelt här. Flera stater är emot aborter och om jag får till en tid så kommer det kosta skit mycket. Så jag är lite mer inne på, vad händer om jag inte kollar mig liksom? :|
Svar på tråden Hjälp efter medicinsk abort