• Tiinuli

Någon mer som ruvar?

Hej alla

Här en till som ruvar äntligen på en blasto som vi fick tillbaka idag och det blev 3 st till frysen! Helt överlycklig :)

Våran första lyckades inte och inget till frysen. Sen skulle göra andra omgången december men fick avbryta pga spontan ägglossning.

Skönt att få dela detta med er :)

• Tiinuli
    zuces skrev 2018-01-31 20:01:35 följande:

Grattis till ruvningen och till ett så bra resultat! Hade ni äggplock i torsdags eller fredags? :)

Tack :) så som man har fått vänta på av alla möjliga skäl, nästan gav upp för det har tagit mycket på psyket. Men nu känner mig positiv igen vilket känns jätte skönt :)

Vi gjorde äggplock fredags.

Du va på ruvar dag 4? Svullna tarmar och mage tyder ju på graviditet men det pga massa hormoner gör det också tyvärr iaf på mig.
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-01 10:01:00 följande:

Jaa men jag har haft svullen mage sen äggplock och Spec direkt efter ET så ser inte det som ett graviditetstecken faktiskt. Har även haft mensvärk alla dagar så det kan jag heller inte se som graviditetstecken, antagligen progesteronet! Började däremot känna plötslig illamående som gick över ganska snabbt igår kväll. Har även extremt onda bröst sen igår kväll men det kan ju också vara för att man stoppar i sig extra progesteron.. så svårt detta här. Men idag på ruvardag 5 tog jag ett graviditetstest enbart för att se om ovitrellen var ute ur kroppen för om jag testar svagt positivt om några dagar så vill jag inte va osäker pga sprutan :)

Jag haft också mycket som mensvärk redan innan plocket nu känns lite mindre men ändå där, rädd att få mens :( i natt hade massa hugg också men inget nu.

Va testet negativt?
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-01 12:51:41 följande:

Ja det är svårt det här.. tänk vad vi går igenom haha. Man analyserar allt i kroppen för att sen säkert bli besviken.

Jaa testet idag på ruvardag 5 var negativt så hcg från ovitrellen är borta :) ska testa i början på nästa vecka så får vi se! Skönt att lita på ett svagt streck iallafall om man nu får det

Mm vad sades det att hur länge ägglossningssprutan kan sitta i?

Jag är så rädd att få min mens innan TD eftersom den ?riktiga? bim är innan TD... fick sist mens 4 dagar innan :(

Läste nånstans att man borde kunna testa ruvar dag 9 med blasto redan så vet inte hur långa kommer orka hålla mig denna gång.
  • Tiinuli
    Den som väntar skrev 2018-01-31 22:06:24 följande:

Ruvar dag 12 efter äggdonation i på Ava St Petersburg. Två tidigare missfall vid insemination så hoppas på bättre lycka nu. Sjukt nervös... Väntar på hcg provet som borde komma imorgon.

Håller tummarna för alla er tjejer!

Håller tummarna :) snart är väntar över för er, skönt att vara i slutet av ruvningstiden. Min har precis börjat.
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 00:15:26 följande:

Nu på ruvardag 5 (med tvådagars) fick jag en blödning med färskt blod..

Nidblödning kanske? När har du bim?
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 00:43:43 följande:

Det har jag på onsdag nästa vecka! Känns jättekonstigt att få mens redan nu?! Hoppas att det är en nidblödning, men jag trodde alltid att en nidblödning va pyttelite blod.. mitt var måttlig mängd :(

Googlat ihjäl och hittat att nidblödning oftast sker 7 dagar efter äl och det är ju idag för mig.

Aja finns ingenting att göra än att bara vänta, hoppas det inte fortsätter blöda bara

Ja det skulle vara konstigt om du fick mens nu när det inte ens är bim så vi hoppas på nidblödning.

Blöder du jätte mycket och har mensvärk också?
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 09:56:43 följande:

Mensvärk har jag ju haft hela tiden. Men nej jag blöder inte så mycket. Var bara lite brunt på trosskyddet nu från natten. Får se vad som händer nu under dagen. Tack för stötting! Hur går det för dig?

Om det ändå inte blöder mer eller lite brunt så låter inte som mens som dessutom skulle vara för tidig. Vi säger så :)

Det går segt, vaknat nu i 2 nätter av hugg smärta eller vet faktiskt inte om det är en dröm :) Hahah

Jag undrar om någon vet hur det är med sex och orgasm under ruvning? Läkaren sa inget speciellt, bara om badning i början efter äggplocket.
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 10:52:00 följande:

Jag har läst till mig att sex ska man inte ha iallafall för infektionsrisken. Eftersom man har stickhål i slidan. Orgasm googla jag också och vissa säger att det är ok och vissa säger att man får muskelsammandragningar som kan stöta bort embryot. Så jag vågar inte något utav det just nu! Även fast jag ibland vill jättemycket hahah

Mm jag mejlade kliniken men fick till svar att skulle avstå några dagar till om det inte känns bra??? Fast det va inte ens det jag frågade och det känns bra men vill bara veta om gör en risk eller inte... så det gav inte nå bättre svar.

Jag vill också jätte mycket Hahah :)
  • Tiinuli
    Linsi skrev 2018-02-02 11:33:33 följande:

Till mig sa läkarna att man inte skulle bada eller ha samlag på en vecka efter äggplocket - enbart pga infektionsrisken.

Ok så då borde de va lugnt... :)
Svar på tråden Någon mer som ruvar?