• macksan

Någon mer som ruvar?

Sebbe skrev 2018-01-31 08:00:04 följande:

Jag ruvar! Satte tillbaka ett 8 cell-embryo och har testdag imorgon!!!

Andra fången jag ruvar efter en ? halv- ivf? sist.

Jag känner INGENTING, absolut ingenting. Förra gången hade jag otroligt ont i brösten och molvärk. Den här gången har jag haft om i brösten första dagarna men sedan ingenting. Tror tyvärr inte det har gått vägen.

Hur går det för er andra?

Spännande inför i morgon. varför tror du inte att det har gått vägen?
    Vad är en halv ivf?
    Jag känner heller ingenting men jag är bara på ruvardag 2 och sist när jag gjorde ivf och blev gravid kände jag ingenting förrän i v 12 ungefär.
  • macksan

Hur går det för er alla? Någon som har tjuvtestat än? :) börjar bli väldigt svårt att hålla sig.

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-04 13:16:31 följande:
    Va inte så hård mot dig själv det är verkligen inte lätt att låta bli!

Du testade dock alldeles för tidigt med 2 dagars på ruvardag 7/8 ,kanske med en blasto kan testa så tidigt.

Hur tidigt kan man få plus med respektive dagars embryon? Tror har googlat att med 5dagars kanske rd 6/9 som tidigast?
    Jag fick plus på ruvardag 5 med blasto.
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-04 13:26:09 följande:
    På riktigt , så tidigt :)

Kanske vågar testa i morgon? Fast har dock inga sånna tecken på graviditet...
    Ja på riktigt :) dock var ju strecket svagt men klart tydligt, blev sen starkare och starkare.
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-04 13:26:09 följande:
    På riktigt , så tidigt :)

Kanske vågar testa i morgon? Fast har dock inga sånna tecken på graviditet...
    Jag hade heller inga känningar alls, min man tyckte att min bröst var fylligare det var det ända. Men det brukar dom bli innan mens också.
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-04 13:44:41 följande:
    Ruvardag 5 med blasto är som ruvardag 8 med en tvådagars. Och jag såg ingenting idag :(
    Bara för det hände mig betyder ju inte det att alla kan testa så tidigt. Tror snarare det är tvärt om att det är mer vanligt att testa positivt senare. Så ge inte upp :) hcg ökar ju varje dag så det är bara att testa igen. När han du bim?
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-04 14:39:55 följande:
    På torsdag. Ska nog testa då. Tack för peppningen men jag ställer in mig på att det inte funkat så behöver jag inte bli så besviken igen <3
    Ja säkrast är nog att vänta till bim iaf. Håller alla tummar och tår för dig :)
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-04 23:34:43 följande:

När får man sin mens om ivf har inte lyckats? Alltså när kan man förvänta sig att mensen kommer?

Har ingen egen erfarenhet men har läst att antingen kommer den som vanligt 14 dagar efter ägglossning eller så kommer den någon dag efter man slutat med lutinus, om man får lutinus.
  • macksan
    Linsi skrev 2018-02-04 20:57:10 följande:

När jag tog sista lutinus-tabletten för dagen såg jag lite blod på införingsstickan. Blev så nervös - springer på toan stup i kvarten. Men det har inget kommit mer blod, inte heller när jag torkar mig.

Nu håller jag tummarna för att det bara är lite sköra slemhinnor.

Någon som har varit med om liknande?

Inte precis samma men när jag blev gravid med min som så fick jag typ röd-brun-rosa flytningar i flera dagar varje gång jag gick på toa.
  • macksan
    Linsi skrev 2018-02-05 14:20:13 följande:

Vi ligger så lika i tiden och så lika i symtomen, dvs inga. Och vi har haft huvudvärk samma dagar. Börjar bli lite nervös inför testdagen. Samtidigt går man som på nålar nu varje gång man går på toaletten. Man vill verkligen inte se något blod nu.
    Jag har bim idag eller imorgon. Beror lite på, min ägglossning med ovritelle ligger en dag efter min naturliga cykel (om den nu är kvar...)
    15 dagar efter ÄP och ruvardag 12 idag.

Vilken dag ligger er testdag?
    Jag har lör 10/2 dvs rd17.

Jag har heller inga symptom. Tror inte man behöver ha det för att vara gravid uppenbarligen :)
    Jag har testdag sön 11/2 men började testa redan i lördags på ruvardag 5 :)
Svar på tråden Någon mer som ruvar?