• Linsi

Någon mer som ruvar?

[quote=78425521][quote-nick]zuces skrev 2018-02-01 18:50:18 följande:[/quote-nick]Man kan ju inte göra så mycket mer än att bara hoppas.. alla känner olika och jag har hemska menssmärtor då och då. Känner i princip av livmodern hela tiden. Detta har jag gjort sen ET så ser det som ett symptom av lutinus..

Bara att vänta om man inte vill testa tidigare![/

Sant!

Jag kommer iaf att hålla mig till testdagen.

• Linsi
    Tiinuli skrev 2018-02-02 10:19:52 följande:
    Om det ändå inte blöder mer eller lite brunt så låter inte som mens som dessutom skulle vara för tidig. Vi säger så :)

Det går segt, vaknat nu i 2 nätter av hugg smärta eller vet faktiskt inte om det är en dröm :) Hahah

Jag undrar om någon vet hur det är med sex och orgasm under ruvning? Läkaren sa inget speciellt, bara om badning i början efter äggplocket.

Till mig sa läkarna att man inte skulle bada eller ha samlag på en vecka efter äggplocket - enbart pga infektionsrisken.

• Linsi
    Tiinuli skrev 2018-02-02 20:12:56 följande:
    Ok så då borde de va lugnt... :)
    Absolut - bara det känns bekvämt såGlad
    Tror att det är viktigt att komma tillbaka till en vardag av närhet, man går ju verkligen in i en bubbla när man ruvar.
  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-03 10:34:30 följande:

Är på ruvardag 10 men känner ingenting, bör man inte känna av brösten?

Vill inte bli besviken denna gång.

De sa att ägget såg så bra ut, men samtidigt tyckte de att två ägg gjorde det, men bra ett delade sig till 4 celligt.

Känner ni något?

Är också på rd 10. Känner inte heller något speciell - men det är ju fortfarande väldigt tidigt.
    Idag har jag iofs haft lite molvärk samt att jag känner ett lätt illamående, det gjorde jag igår också + huvudvärk.
    Men det kan ju också bero på att många på jobbet är sjuka.

Om en vecka får vi iallafall veta Skrattande

• Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-03 16:22:04 följande:

Jag fick också huvudvärk idag och hård i magen, vet inte om det kan vara ett tecken? Huvudvärk kan man få, både av missfall och graviditet. Vi får hoppas på att det är pga graviditet. Men sedan brukar jag ha migrän, så man vet ju inte. Men hoppas vi alla lyckas nu!

Vi håller tummarna!
  • Linsi

Jag hade lite molvärk och huvudvärk igår, även huvudvärk i förgår. 
    Idag är allt som bortblåst igen... Känner absolut inget i brösten, vilket jag gjorde i samband med ovritelle-sprutan.

Tänker att man inte ska känna efter för mycket - hade man blivit gravid spontant så hade man ju inte haft minsta aning än, då börjar man kanske fundera lite kring dagarna före mens - för att man då hoppas att den inte ska komma.

Testdag lör 10/2 här, kommer inte att testa innan då sambon är iväg på jobbresa och kommer hem fredagkväll.
    Viss borde man kunna testa närsom under testdagen eller måste det vara morgonurin?
    Jag ska iväg och hålla i träning på lördagmorgon och vill inte ha ett ev negativt besked med mig dit...
    Det börjar nu kännas lite nervöst inför testdagen.
    Hur går era tankar?

Ha en fin söndag!

• Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-04 11:21:41 följande:
    Min huvudvärk är intensiv och väldigt jobbig. Men känner inget i övrigt. Så jag kan inte låta bli att känna av huvudvärken. Jag har testdag den 8/2 två dagar innan dig då. Min man är borta då och veckan efter. Så jag måste väl testa själv, man ska ju ringa om resultat till kliniken också. Kanske att jag väntar en dag extra till fredag innan test, för då är jag ledig. Ifall att man bryter ihop.

Ha en bra söndag!
    Usch ja, man vill nog inte ha något annat inplanerat på testdagen.
    Är detta ditt första försök?
  • Linsi
    smurf11 skrev 2018-02-04 12:36:44 följande:
    Första gången blev avbrutet för äggen hade redan släppt. Andra blev det bara ett ägg ock de befruktades men delade sig inte.

Så det är första gången jag ruvar.
    För mig är det första gången över huvudtaget. Glad att vi fick ut ägg som blev befruktade. Fick tillbaka båda som blev befruktade och delade sig som de skulle.
    Nervöst med ruvningen
  • Linsi

När jag tog sista lutinus-tabletten för dagen såg jag lite blod på införingsstickan. Blev så nervös - springer på toan stup i kvarten. Men det har inget kommit mer blod, inte heller när jag torkar mig.

Nu håller jag tummarna för att det bara är lite sköra slemhinnor.

Någon som har varit med om liknande?

• Linsi

Skönt att veta att det kan gå vägen iaf.

Inget blod under natten eller på införingsstickan nu imorse heller.

Liten lättnad för stunden.

Svar på tråden Någon mer som ruvar?