• zuces

Någon mer som ruvar?

Linsi skrev 2018-02-06 09:49:53 följande:

Jag är på ÄL+15 idag, men vågar inte testa än... Så rädd för resultatet + att jag tycker mig känna av lite mensvärk. Börjar dock avta nu. Usch för denna ovissa väntan, man blir ju lite lätt galen.

Jag förstår. Man kanske hellre vill se blod än minus. Men du är ju över BIM så om du testar får du ändå ett resultat som du kan lita på. Tänk om det är positivt och du inte får njuta av det redan nu??

När har du tänkt testa då? :)
  • zuces
    Linsi skrev 2018-02-06 10:15:08 följande:

Sant, min sambo är iväg på resa med jobbet och kommer på fredag. Vi har fått testdag på lördag. Funderar på att vi ska testa på fredagkväll när han kommer hem. Men det beror lite på hur det går idag. Jag tror att han gärna vill vara med, fast man kan ju invänta att läsa av stickan via facetime får en diskussion med honom ikväll. Är ju som du säger, om det är positivt så vore det ju fantastiskt.

Du har testat eller hur?! Men tidigt? Vilken rd är du på?

Jag testade på ruvardag 7 och 8, på ruvardag 7 kunde jag se en skugga som var mindre på dag 8 så jag bestämde mig för att sluta testa.. är idag på ruvardag 10. Om embryot överlevt så är den 12 dagar gammalt nu. BIM om 2 dagar!

Ser ni den svaga skuggan jag menar? Den va fortfarande synlig men mindre på ruvardag 8. Och på ruvardag 5 testa jag också och då var det blankt så ägglossnibgssprutan syndes inte då, men den kanske ändå låg kvar och spöka och syndes 2 dagar senare. Man vet ju inte..
  • zuces

Blev fel håll på bilden igen men nu får det va så.. syns säkert inte ens på bild. Och det va säkert ägglossningssprutan som spökade.

Tiinuli skrev 2018-02-06 11:15:51 följande:

Testade med RFSU digital , dem mäter 25 enheter, vanligt tror tester ligger på 50 enheter (kommer inte ihåg vad den heter :))

De flesta tester ligger faktiskt på 25 enheter nu! Clearblue tester ligger också på 25 så de siffrorna jag redovisa innan gäller i ditt fall också. Jag testar med testlagrets stickor och även de mäter från 25. Men när jag fått antydan till streck(om man nånsin får det) kommer jag köpa ett digitalt för att få det bekräftat :)
  • zuces
    Linsi skrev 2018-02-06 12:34:07 följande:

Alltid svårt att lägga upp bilder, man ser sällan bra på skärmen...

Fick du tillbaka 2-dagars?

Jaa precis, 2dagars med 4 celler. Ska nog testa på torsdag och sen lita på det om det blir negativt! När jag testade sist(BIM-4) är det ungefär 50% av gravida som får positivt. Så jag har fortfarande chans att få mitt efterlängtade pluss men vi får se helt enkelt! Hade huvudvärk igår på ruvardag 9 som jag ser som positivt, men man vågar knappt hoppas.
  • zuces

Hur gamla är ni här i tråden? Jag själv är 23 och min mamma har blivit gravid på allra första försöken med alla tre barn!! Vi har ju manlig faktor och mannens spermier har jättebra kvalité bara att det är nedsatt produktion och därför hoppas jag att vi ska bli gravida snabbt.. åtminstone på något utav de första försöken :( helst nu.

På ruvardag 5 fick jag en klarröd blödning som bara kom en gång, jag berättade detta för mamma och hon har tydligen fått detta på varenda graviditet och hon har då vetat ?nu blev jag gravid?. Så hon är ju helt övertygad om att det lyckats för oss men jag är ju mindre övertygad.. önskar så att det bara ska funka :(

• zuces
    macksan skrev 2018-02-06 14:34:33 följande:

Jag är 27 och allt är tydligen jätte bra med oss, mannen har jätte många och jätte bra spermier och jag har jätte bra värden. Så varför vi inte blir gravida på naturlig väg är ett frågetecken.

Det låter ju som att du borde ha väldigt goda chanser :) men man får tänka också att det är annat som ska stämma med. Men av dom 3 försöken man får så föder ju 75% ett barn :) fick du något till frysen?

Hoppas din mamma har rätt :D

Skumt med er, men ivf lyckas ju iallafall för du är ju gravid nu :D

Jaa jag har två blastos i frysen! Skönt att få lite extra försök med IVF1.

Hoppas verkligen hon har rätt! Men vet inte om det är en försvarsmekanism eller inte, men jag tror inte jag är gravid. Symptomen är mycket mindre nu! Den va som mest från ruvardag 3-7 typ.. säkert ovitrelle sprutan som gav mig graviditetssymptom med mensvärk och allt vad det innebär.
  • zuces

Kunde inte hålla mig.. mådde så dåligt så jag ville veta. Testade på eftermiddagen. Negativt, nu ger ja upp och accepterar att jag inte är gravid. Usch, kommer hålla mig borta härifrån ett tag! Får se när det blir ett FET. Lycka till ni andra!

• zuces

Precis när jag gett upp så fick jag upp hoppet igen.. jobbigt detta här, förstår nu varför man inte ska testa tidigt. Men om man nu blir gravid och får tidigt missfall kanske det är bra att veta det också? Så man åtminstone vet att det KAN funka.

Fick detta imorse, ser ni det extra svaga strecket? Aldrig fått så förut, syns lite tydligare i verkligheten

• zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-07 08:49:12 följande:

Jag är själv mycket förvirrad just nu.

Tog ett känsligt test igår, digitalt 25 IU och fick negativt.

Tog ett nytt i morse med cb , sticka den som ger resultat på en minut och fick vad jag tror svagt positivt?

Vad är det jag ska tro nu???

Klart det där är plus!!! Grattis grattis grattis!!

Jag ska be mannen köpa digitalt nu idag, ska testa med sticka igen i eftermiddag och får jag lika starkt test som jag fick imorse så tänker jag doppa det digitala i samma urin och hoppas på att få se det jag vill se! Har testdag på söndag egentligen
  • zuces
    smurf11 skrev 2018-02-07 09:13:33 följande:

Vad härligt för er båda! Känner ni något i brösten eller andra tecken?

Om du menar mig så vill jag bara klargöra att jag inte ser mig själv som gravid ÄN, men eftersom jag helt och hållet gav upp igår så fick jag upp hoppet nu med ett svagt streck. Mitt beteende igår var exakt som PMS.. massa hormoner i kroppen av progesteronet antagligen som gjorde mig helt förkrossad.

Jag återkommer med symptom ifall det visar sig att jag blivit gravid! Däremot är tinuli helt säkert gravid så henne kan vi lyssna på :D
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-07 11:48:24 följande:

Jag är också äldre, 36 år men hoppas att det kan gå ändå.

Oroa dig inte! Jag kan lova dig att du är gravid, ta ett digitalt efter att inte ha kissat på en 5 timmar så ska du se ;) digitalt clearblue, inte RFSU!
  • zuces
    Linsi skrev 2018-02-07 12:08:08 följande:

Nu har mina rosa/röda flytningar kommit igång igenGråter Blir galen på detta, men igår avtog det väldigt fort och under natten kom det inget.
    Hoppas att det inte är mensen som är på gång. Men man läser ju om alla misslyckade försök och tänker att man ska vara undantaget där det tar sig på första försöket.

Har läst att det är mycket vanligt med det i början på graviditet! Du får ta ett test och vi alla håller tummarna! om du väntar till på fredag så får du reda på det då, vissa har ju första mensen som vanlig mens när de blir gravida! Blod behöver inte alltid betyda något dåligt <3
  • zuces

Jag gråter ihjäl mig, kan inte tro att detta är sant!!! Dagen då det är min tur!!
  • zuces

Tack så mycket för gratulationerna! Känns sjukt, är så lycklig. Hoppas verkligen att alla här lyckas! Kanske är en tur-tråd trots allt :D

• zuces
    Linsi skrev 2018-02-07 17:59:58 följande:

Nu känns det som min blödning blivit värre och dessutom röd - känns som mens.

Så jag kommer att ta paus härifrån - orkar se hur alla visar upp sina plus.

Nu ska jag bara bryta ihop.

Men grattis alla ni som plussat och stort lycka till andra ni andra!

Förstår exakt hur du känner, kände så igår. Men jag hoppas fortfarande för din skull och du har trots allt inte tagit något graviditetstest än! Hoppas du kommer tillbaka med positiva besked!
  • zuces
    macksan skrev 2018-02-08 22:48:27 följande:

Hur känns det i dag? :) har du några symptom?

Tack för du frågar! Kändes underbart igår, våra familjer och mina närmsta vänner som präglar min vardag vet nu och alla håller tummarna för att de första veckorna ska passera med goda nyheter!

Jag har haft huvudvärk varje dag sen ruvardag 9, idag på ruvardag 13 har jag fortfarande huvudvärk. Även haft diffus illamående som verkar bli lite värre och värre för varje dag som går, men alla symptom är välkomna sålänge den lilla har det bra hos mig. Helt overkligt att jag äntligen är gravid! Aldrig någonsin plussat på en enda sticka.

Har du några symptom? Vet att du inte hade innan! Hur var det i din tidigare graviditet?
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-09 05:36:00 följande:

Nojjar mig att det inte går som det ska så har tagit en till test i morse för att se om strecket blivit starkare men vet inte om blev klokare...

Det är starkare, tillåt dig själv att må bra och glädjas <3
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-09 08:42:45 följande:

Ska försöka men ah så svårt :)

Vet du om det finns någon Fb grupp för ivf plussare?

Nej men det finns en ?vanlig? fb grupp för bf oktober, har du hittat nån för bara ivf:are? :)
  • zuces
    Linsi skrev 2018-02-09 13:22:06 följande:

Tack!

Skam den som ger sig...

Har mailat kliniken, de ska titta på våra resultat och återkomma med en plan om hur vi går vidare på tisdag.

Önskar dig all lycka i framtiden! Håller tummarna!
Svar på tråden Någon mer som ruvar?