Jag är konstant irriterad! Orkar snart inte
Jag orkar snart inte med detta, det börjar gå ut över mitt förhållande och förstör mitt liv.
Jag har en 6 månaders bebis som är väldigt ofta orolig, gnällig, skrikig och allmänt missnöjd. Jag älskar honom över allt annat på jorden, men jag kan helt enkelt inte kontrollera mina känslor när han är missnöjd eller hysterisk i 45-60 minuter, där jag försökt med ALLT för att han ska bli lugn. Jag blir så upprörd att jag ibland höjer rösten eller lägger ner honom på golvet och tar time out i 5-10min. Efter det så mår jag dåligt för att jag reagerade så som jag gjorde och ber bebisen om ursäkt. Tills han blir missnöjd igen...
Jag tycker egentligen inte att det är jobbigt att han gråter och är hysterisk halva dagarna, det är bara något i mig som klickar. Är det hormonerna? Bm tyckte det lät helt normalt, medan jag mår skit pga det. Mitt barn ska inte behöva stå ut med en lättirritabel idiot som mig. Jag vill vara så som jag var förr, typ aldrig arg eller irriterad.
Jag har en partner, men det känns ibland som att jag är singelmor. Jag får göra ALLT. Jag är stressad när jag duschar, jag är stressad när jag går på toa, jag är stressad HELA tiden för att jag är rädd att bebisen ska bli trist, att han ska bli dit och dat. Jag får noll avlastning, bara massa stress och dåligt samvete över att jag är en kass mor.
Vad ska jag göra? Har bokat tid på vc, men den är först om 4 veckor. Känns som att jag kommer gå in i väggen innan dess????