• Lifl

Jag är konstant irriterad! Orkar snart inte

Bra att du söker hjälp. Irritation/ilska KAN vara ett tecken på fl-depression. Sen bör din partner ta sitt ansvar, dels mot dig men också mot ert barn.

• Lifl
    LaFleur skrev 2018-02-02 21:44:54 följande:

Kan man få fl-depression så långt efter förlossning? Min partner skämtar bort allt och säger att det är mitt ansvar eftersom det är jag som är mammaledig och han arbetar. Är bara så trött på att känna mig värdelös

Jag kan inte svara på hur lång tid efter det kan uppdaga sig. Min diagnostiserades 3 månader efter att jag fick barn. Min man tvingade mig till vården eftersom han ansåg att något var fel. Sen kan du ju svara din parter att du har ansvaret när han är på jobbet, sen har NI ansvaret. Rimligtvis borde han ta över när han kommer hem så du får VILA, gå på en promenad, träna... han har fått gå på toa ifred, äta lunch ifred, tänka färdigt en tanke ifred... det är FRUKTANSVÄRT jobbig att vara föräldraledig. Är gravid igen nu, och denna föräldraledigheten ska jag vara hemma i 5-6 månader (pga amning), sen börjar jag jobba halvtid. Jag måste få lite vuxentid, precis som min man. Det tror jag kommer funka bra för oss.
Svar på tråden Jag är konstant irriterad! Orkar snart inte