Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Missfall första graviditeten

Det är ganska vanligt att en kvinna får 1-2 missfall, men får man 3 missfall så har man rätt att få en missfallsutredning hos Landstinget.

Jag har haft 6 missfall varav 2 var ofostriga, och har man fått minst 3 missfall så finns det alltid en orsak eller flera. Men missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tar för få prover. Inte ens ett spermaprov togs.

Jag hittade Atentråden här på Familjeliv. Sen reste vi till Aten och gjorde immunutredning och fick konstaterat att jag har koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Fick behandling men missfall ändå.

Reste då till Riga och gjorde sperm dna fragmentationstest och hittades både dnafel och fragmentationsfel. Testet finns inte i Sverige. Har nu gjort dubbeldonation med PGS i Riga.

Så det finns mer hjälp att få på privatkliniker utomlands ifall man inte får bra hjälp i Sverige. För tyvärr "tror inte" svenska läkare på att kvinnans immunförsvar kan orsaka missfall, och behöver man dubbeldonation så är det inte lagligt i Sverige, men däremot i många andra länder. Så det finns hjälp att få utomlands för de som behöver.

Men jag hoppas du inte behöver få fler missfall nu utan att du lyckas nästa gång.

Lycka till !

Svar på tråden Missfall första graviditeten