• Emljungstrom

Letrozol

Hej! Jag och min sambo har försökt få barn i ca 2-2,5 år och har 2 missfall i bagaget med 1,2 års mellanrum.( båda MA.. ett upptäcktes via blödning och det andra på KUBtest)

Jag har ätit metformin och fått ägglossning efter det (min andra graviditet).

Efter det förra missfallet fick jag nu letrozol utskrivet och ska börja min kur på måndag.

Jag söker helt enkelt andra som äter/ har ätit letrozol och som kan dela med sig av sina erfarenheter.. hur har det gått? Hur har ni mått? Är förväntansfull och nervös. Bil så gärna få till en till graviditet och en fullgången såklart!

• Svar på tråden Letrozol
  • MellyL

Hej,

Fick missfall i september 2016 och har sedan dess försökt bli gravida på nytt. Började med Letrozol i oktober (om jag minns rätt). Inget hände varken i oktober eller november.

I december däremot fick vi lite mer positiva nyheter. Mitt progesteron ärvde hade ökat till ca 20 efter att ha legat på 0 tidigare. I januari fick jag samma värde, fortfarande 20. De senaste 2 månaderna har jag gått på en dos på 2 tabletter.

Ska in för blodprov på måndag igen.. håller tummarna för att värdet åtminstone ha ökat liiite så man känner att NÅGOT händer.. enligt läkaren ska värdet ligga på minst 30 för att kunna bli gravid.

Håller tummarna för att det går vägen snabbt för er!!

Gällande mående så har jag mått som vanligt med tabletterna, inte märkt av några biverkningar..

lycka till!!!

• Emljungstrom

Tack för svar MellyL

Skönt att höra att du inte kände av biverkningar.. har läst mycket om folk som mår dåligt av letrozolen..

Jag har aldrig gjort blodprov för att kolla ägglossning endast vul och ska in på vul dag 12 i min cykel och jag ska ta 2,5mg letrozol antar att det är enkel dos.

Jag hoppas såklart på ett + på första försöket, jag är nästan den enda kvar av alla vi umgås med som inte har barn.. fast vi var gravida först av alla men sen haft så mycket problem och otur :s :(

Lycka till till dig!

• Ida3434
    MellyL skrev 2018-02-10 19:54:12 följande:

Hej,

Fick missfall i september 2016 och har sedan dess försökt bli gravida på nytt. Började med Letrozol i oktober (om jag minns rätt). Inget hände varken i oktober eller november.

I december däremot fick vi lite mer positiva nyheter. Mitt progesteron ärvde hade ökat till ca 20 efter att ha legat på 0 tidigare. I januari fick jag samma värde, fortfarande 20. De senaste 2 månaderna har jag gått på en dos på 2 tabletter.

Ska in för blodprov på måndag igen.. håller tummarna för att värdet åtminstone ha ökat liiite så man känner att NÅGOT händer.. enligt läkaren ska värdet ligga på minst 30 för att kunna bli gravid.

Håller tummarna för att det går vägen snabbt för er!!

Gällande mående så har jag mått som vanligt med tabletterna, inte märkt av några biverkningar..

lycka till!!!

Mitt progesteron har också legat på 0 tidigare och har då gått på enkel kur Letrozol. Imorgon avslutar jag min dubbelkur och ska ta nytt blodprov om 2 veckor. 

Gjorde du något för att ditt värde skulle bli 20?

• MellyL

Hej,

Jag håller tummarna för er. Jag gjorde inget särskilt för att mitt värde skulle bli 20. Det ska tilläggas att jag gått på Letrozol i 5 månader så kanske var det bara enträgenheten som gjorde att det började öka.

Var hos läkaren idag igen och jag verkar vara ens vår nöt att knäcka. Alla mina andra värden är helt perfekta vilket gör det till ett mysterium varför mitt progesteronvärde är så dåligt eller egentligen så trögt att påverka. 
    Ska fortsätta med 2 tabletter den här månaden sedan köra varannan månad utan Letrozol och varannan med dubbeldos och se vad som händer. 

Den här månaden trodde jag mer än någonsin att jag var gravid; sjukt vad man kan ha många symptom trots att man inte är gravid.. blir galen. 

/Melly

Svar på tråden Letrozol