• MellyL

Letrozol

Hej,

Fick missfall i september 2016 och har sedan dess försökt bli gravida på nytt. Började med Letrozol i oktober (om jag minns rätt). Inget hände varken i oktober eller november.

I december däremot fick vi lite mer positiva nyheter. Mitt progesteron ärvde hade ökat till ca 20 efter att ha legat på 0 tidigare. I januari fick jag samma värde, fortfarande 20. De senaste 2 månaderna har jag gått på en dos på 2 tabletter.

Ska in för blodprov på måndag igen.. håller tummarna för att värdet åtminstone ha ökat liiite så man känner att NÅGOT händer.. enligt läkaren ska värdet ligga på minst 30 för att kunna bli gravid.

Håller tummarna för att det går vägen snabbt för er!!

Gällande mående så har jag mått som vanligt med tabletterna, inte märkt av några biverkningar..

lycka till!!!

• MellyL

Hej,

Jag håller tummarna för er. Jag gjorde inget särskilt för att mitt värde skulle bli 20. Det ska tilläggas att jag gått på Letrozol i 5 månader så kanske var det bara enträgenheten som gjorde att det började öka.

Var hos läkaren idag igen och jag verkar vara ens vår nöt att knäcka. Alla mina andra värden är helt perfekta vilket gör det till ett mysterium varför mitt progesteronvärde är så dåligt eller egentligen så trögt att påverka. 
    Ska fortsätta med 2 tabletter den här månaden sedan köra varannan månad utan Letrozol och varannan med dubbeldos och se vad som händer. 

Den här månaden trodde jag mer än någonsin att jag var gravid; sjukt vad man kan ha många symptom trots att man inte är gravid.. blir galen. 

/Melly

Svar på tråden Letrozol