Vikt under graviditet
Hur mycket går ni upp under graviditet ni som redan har barn ?
När börjar man gå upp ??
Jag har gått upp 32-40kg med alla mina 4 barn
Hur mycket går ni upp under graviditet ni som redan har barn ?
När börjar man gå upp ??
Jag har gått upp 32-40kg med alla mina 4 barn
Finns nog ingenting som är normalt :) sålänge man mår bra och bebisen växer som den ska. Jag är ganska dålig på att äta så jag äter bara 3 gånger om dagen. Har gått hemma sen vecka 31 (graviditetspenning) och då kan det bara bli 2 gånger om dagen om jag sovit länge.
Dock så har jag ett väldigt aktivt jobb så fram tills dess har jag ju rört mig mycket. Sen har jag hund så är ute och går en del om dagarna.
Har du gått ner allting efter dina graviditeter igen?
Jag gick upp 20 kg med första barnet, gick ner det mesta men inte allt. Gick inte upp något alls med andra barnet. Dvs jag gick ner i takt med att han växte och min vikt stod still. Första barnet vägde 3,7 kg och andra barnet 4,2 kg. Nu är jag gravid med tredje barnet i vecka 34 och väger bara ett kilo mer än min startvikt.
Jag gick upp 20 kg med första barnet, gick ner det mesta men inte allt. Gick inte upp något alls med andra barnet. Dvs jag gick ner i takt med att han växte och min vikt stod still. Första barnet vägde 3,7 kg och andra barnet 4,2 kg. Nu är jag gravid med tredje barnet i vecka 34 och väger bara ett kilo mer än min startvikt.
Tror jag har gått upp ca 3kg i v17 nu.
Med mina andra gick jag upp
1:20kg
2:10
3:12
Med första barnet hade jag en inställning att jag var gravid och kunde äte vad och hur mycket jag ville. Fick ju släpas med extrakilon ett bra tag efter graviditeten med. Nu och de sista två graviditeterna tänker jag mycket mer på att äta nyttigt med massa frukt och grönt.
Första barnet gick jag upp 19 kg
Nu i v 38 med andra ligger jag på 16
Spännande att läsa hur olika det kan vara! Själv är jag i vecka 11 med första barnet och har gått upp omkring 4 kg. Inte mått illa öht om jag inte varit hunrig, så jag började äta sex gånger om dagen istället för tre i vecka sex. Nu är illamåendet helt borta, känner mig typ som vanligt och äter mer sällan igen. Är väldigt förväntansfull och spänd på hur det kommer att bli med kroppen under och efter graviditeten!
Med första barnet började jag på 57 kg och gick upp till 72, alltså gick jag upp 15 kg (dock föddes barnet en månad förtidigt). Med andra barnet gick jag från 59 kg till 68 kg, alltså gick jag upp 9 kg.
Med första 20 kg (Normalviktig, 58 kg)
2:a, 8 kg (överviktig, 75 kg)
Samla mycket vätska med första och ingenting med andra. Gick ner 12 kg direkt efter förlossningen med båda. Med andra ord så vägde jag mindre efter andra än vid inskrivningen.
Även om jag inte gick ner mer med första så hade jag ändå samma storlek på kläderna som innan.
Med första, började på 47,5 kg och gick upp 19 kg ungefär. Hade tappat allt efter 9-10 månader.
Väntar andra nu och har gått upp ca 8 kg i vecka 22, ungefär som sist. Gissar att jag kommer hamna på ungefär samma slutvikt.
Började gå upp runt vecka 15-17. Jämn viktuppgång som slutade på 11 kg med första och är nu gravid med andra och följer samma mönster.
Tack till er som skrev ! Spännande att se hur detta slutar !! Ska försöka äta mer frukt och grönt!! :) lycka till ni som väntar bebis!!
1:a barnet - 12kg
2:a barnet - 14kg
Nu med 3:e barnet har jag gått upp 4 kg och är i vecka 19. Jag är mycket större om magen den här ggn än vad jag varit tidigare i samma vecka.
7 kg nu i v.18. Mer än med första barnet. Då var det 8 i v.22 tror jag- blev 18 till sist så jag tror på mer nu.