Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?
Jag vet inte om någon mer märkt det men den senaste tiden har det kommit upp många trådar där folk blivit dumpade och fortsatt att höra av sig till exet. I samtliga av dessa blir folk riktigt förbannade på TS, kallar honom eller henne för stalker och verkar se det som ett otroligt vidrigt, nästan skamlöst och oförlåtligt beteende.
Jag har själv haft ett ex som hörde av sig flera gånger efter att det tog slut, och jag kände aldrig speciellt mycket ilska över det. Jag kan ärligt talat inte förstå varför reaktionerna på detta blir så otroligt starka och nästan överdrivna av folk som egentligen inte själva är personligt involverade? För även om det är olämpligt och dumt så är det väl ingenting att ojja upp sig över om någon annan gör det? Det skrivs ju trots allt mycket om otrohet, psykisk misshandel, dysfunktionella relationer etc. i det här forumet där det inte alls blir så hetska debatter som i just det här ämnet. Så varför är just det här med att höra av sig till ex så enormt kontroversiellt? Fattar verkligen inte det...
Jag är väl medveten om att jag sticker in en pinne i ett getingbo och öppnar pandoras ask när jag frågar om detta, och jag har laddat med militärhjälm och vallgrav inför en hetsk debatt. Men eftersom att jag inte fattar så får ni som blir så arga gärna upplysa mig om vad det är som gör att ni blir så extremt engagerade i just den här frågan?
Nu trycker jag på "Starta tråd"... Let the epic battle begin!!