• Anonym (Anonym82)

IVF Karlstad

Det är inte någon kö varken till Falun eller Uppsala. Men ska jag byta nu så får jag vänta till nästa mens och dra igång samtidigt som dig. Vill jag börja nu måste jag ta Örebro. Ångest delux!

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-03-05 19:25:20 följande:

Men vilken tur vi har, gud vad gullig du är som kollar upp! Oj då... ja jag förstår att du har ångest.. man vill ju börja NU lixom haha. Hur ska du göra?

Jag lyckades finna nyare statistik 2013-2015. Då ser det mycket bättre ut i Örebro. Jag kan skicka länken om du vill? Därför valde jag att ta första sprutan idag så jag kommer igång.

Tror jag hoppar in i tråden ivf våren 2018 istället. Häng gärna med dit. <3
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-03-05 19:25:20 följande:

Men vilken tur vi har, gud vad gullig du är som kollar upp! Oj då... ja jag förstår att du har ångest.. man vill ju börja NU lixom haha. Hur ska du göra?

Vilken klinik kommer du välja? Jag och min sambo ville egentligen välja Uppsala eftersom de har bäst statistik. Vi fick ingen info från Charlotta om att man får välja utan bara skickade remissen till Örebro. Sen skulle vi få vänta ytterligare en månad om vi bytte. Med tanke på min ålder och att klinikerna stängs i sommar så drog vi igång ändå eftersom åldern har ännu mer betydelse än vilken klinik man väljer.
  • Anonym (Anonym82)

[quote=78551280][quote-nick]Seb81 skrev 2018-03-14 19:15:59 följande:[/quote-nick]

Ja skicka gärna länken :) Men är det som du säger och att Örebro är bäst så antar jag att vi väljer det med! :) Hur går det för dig?? Har du varit på äggplock?

Här kommer länken

www.medscinet.com/qivf/uploads/hemsida/Årsrapport%202017%20Q-IVF%20FINAL%20Uppdatering%203.pdf

Det blir äggplock på måndag.

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-03-15 12:13:57 följande:

[quote=78551347][quote-nick]Anonym (Anonym82) skrev 2018-03-14 19:35:22 följande:[/quote-nick][quote=78551280][quote-nick]Seb81 skrev 2018-03-14 19:15:59 följande:[/quote-nick]

Ja skicka gärna länken :) Men är det som du säger och att Örebro är bäst så antar jag att vi väljer det med! :) Hur går det för dig?? Har du varit på äggplock?

Här kommer länken

www.medscinet.com/qivf/uploads/hemsida/Årsrapport%202017%20Q-IVF%20FINAL%20Uppdatering%203.pdf

Det blir äggplock på måndag. [/

Guuuuud så spännande! Tack! Jag är med i gruppen IVF våren 2018! Men inte skrivit på länge eftersom jag inte startat upp än! Lycka till med plocket på måndag!

Tack snälla! <3 Jag tror jag försvinner ett tag och återkommer när jag är gravid för det kommer vi bli förr eller senare på ett eller annat vis.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-04 18:14:53 följande:

Hur har det gått för dig? Såååå nyfiken!?!

Har du kommit igång med sprutorna/sprayen?

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-05 10:35:03 följande:

Men guuuud, grattis!!!!

Runt den 21/4 drar jag igång!! Sååå spännande och längtar i massor!

Stort lycka till nu, glad för din skull! <3

Tack snälla du! <3

Åååh va spännande!! Vilken klinik valde du? Viken medicin ska du ta?
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-06 08:32:28 följande:

Det blev Örebro, dom har bra statistik på tanter som jag, 37 haha!

Jag ska börja med 150ml Bemfola, sen fyremadel, sen Ovitrelle och om det tar sig Lutinus! Vad tog du? :D

Hahahahaha! Jag är inte långt undan dig. Blir 36år i år.

Va intressant! Jag fick menopur vilket jag fick känslan av att Charlotta körde på alla äldre. Men jag fick ut så få iof fina ägg att jag tänkte att detta går nog åt helvete. Men det gick bra trots allt. Menopuren ger få men bra ägg vad jag kan läsa mig till på FL. Resten av medicinerna är samma på alla som kör korta protokollet.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-08 15:24:45 följande:

När fick du börja ta Lutinus? Jag har läst mycket på internet och det står överallt att man ska ta dem från dagen efter återföreningen med det beruktade ägget? Jag skulle ta det från den dagen jag plussar.... låter inte det skumt? Det mäste ju vara mycket bättre att ta det från återföringen? Eller?

Örebro var väldigt tydliga med att jag var tvungen att ta lutinus första gången på em 2dygn efter äggplock. Det är progesteron som ska tillföras för att embryot ska fästa i livmodern eftersom nivåerna kan bli för låga på grund av alla onaturliga hormoner man vräker i sig inför ivf. Sen ska man bara ta dem till paketet tar slut vilket bara är några dagar efter pluss. Men jag tror de flesta slutar ta dem helt vid pluss. De som haft upprepade missfall får ta dem till v 12.
  • Anonym (Anonym82)

Lite lutinus tips... köp storpack bomullstrosor på HM lr nått under tiden du tar medicinen. Det blir kladd överallt. Ha binda på natten och trosskydd på dagen. Tvätta dig med olja för man spricker mellan benen annars. Sen får man svampinfektion och klåda av den men jag smörjde med Ellen intimkräm på utsidan och då försvann klådan. PS det är ingen höjdare att ha sex när man använder lutinus. Men det är ju iof sexförbud i 2v efter äggplock.

Svar på tråden IVF Karlstad