• Anonym (Anonym82)

IVF Karlstad

Seb81 skrev 2018-04-08 21:37:25 följande:

Ok, men då lär Örebro ha koll i alf... jag kommer börja med dom tidigt ändå för det är så det ska vara! Suuuuper bra tips, tack!! Hur mår du?

Ja och du kommer få info papper efter äggplock och där står det precis hur du ska ta lutinus osv.

Jag skulle kunna beskriva det så här. Ivf graviditet är 10månader istället för 9. Alla mediciner med biverkningar osv gör det till ett längre projekt. Men det är värt det i slutändan. <3
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-10 19:02:41 följande:

Vi gjorde vår första ivf i Örebro 2012 och var jättenöjda då, det resulterade i en fantastisk son :) nu gör vi syskonförsök, också i Örebro. Mkt pga att det är närmast, vi har liksom inte övervägt alternativen. Men som sagt var vi väldigt nöjda med bemötandet (och resultatet!) sist. :)

Va roligt! Lycka till! <3

Jag är så sjukt avundsjuk på er unga människor som kan vänta så länge mellan ivferna! Jag hinner bli steril på 5år. Tänkte ta den tiden ändå och köra äggdonation nästa gång.
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-10 20:00:40 följande:

Anledningen till att vi väntat så länge innan syskonförsök var pga jävlig förlossning och jobbiga småbarnsår.. Det tog några år att glömma, haha. Ett missfall efter spontan grav hann vi med för 1,5 år sedan också..

Jag förstår att ni ville vänta. Tråkigt med missfallet! Men det går helt säkert vägen denna gång med ivf. <3
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-11 15:42:34 följande:

Hur mår du i graviditeten? <3

Sjukligt trött, kissar hela tiden, ont i brösten och blodsmak i munnen men annars är allt bra. <3 Mår inte illa.
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-11 20:10:25 följande:

Tack så mycket! :) Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er med! Hur långt kvar är det tills du börjar ungefär?

Jag tar Menopur och Orgalutran nu och fram till Fredag. På Lördag är det dags för Ovitrelle. Ska ni också göra korta varianten?

Jag tog samma.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-14 21:11:37 följande:

Hej! Tack, jag behöver all lycka som finns :)

Ok, varför är det så olika tänker jag? Jag ska ta Bemfola på dag 2 och dag 5 Fyremadel sen ovitrelle! Är det sämre med dem jag ska ta??

Vi ska börja runt den 20/4, beroende på när min mens kommer :)

Konstigt nog så ser jag sjukt fram emot att börja behandlingen haha

De verkar köra korta på oss som är 30+ Och inte har endometrios. För att vi kan bli tröga att få igång efter en nedreglering? Sen spar den tid och biverkningar. Menopur verkar de köra på rutin på oss med lite sämre AMH. Menopur sägs ge färre men bättre ägg. Bra AMHare får andra mediciner där kvalitén ändå förväntas vara bra och de vill få ut så många ägg som möjligt.

Tycker inte Menopur gav några större biverkningar. Lutinusen mådde jag pissigt av. Men jag blir deprimerad av p-piller också. Tål inte ens det pyttelilla i Jaydess spiralen. Hormonbehandlingen är på det stora hela inte jobbigare än att börja med en ny sorts p-piller.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-15 15:48:19 följande:

Ja ok då förstår jag, hon sa att jag hade ett bra AMH värde så då är det därför!

Haha, ja ok.... då lär jag må skit med för jag kan inte heller äta eller ta något med hormoner i utan att må skit och bli en häxa haha. Men låt se, det är ju något väldigt fanstastisk man gör det för <3

Längtar.... men nu.. ska jag njuta av att åka till Lanzarote i morgon! :D Sen börja med sprutorna i slutet av nästa vecka :) :) :)

Du har fått rätt låg dos också så du behöver inte oroa dig förbiverkningar. Jag hade på Emla salva en timme innan jag tog sprutorna och det kändes inte då. Det var bara lutinusen jag blev en häxa av. Men det tog mindre än en vecka efter jag tog sista så var biverkningarna borta.

Ha en riktigt fin semester! <3
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-20 16:49:08 följande:

Hej hopp frön Lanzarote!

Igår började jag behandlingen... gud vad spännande. På onsdag ska jag kolla mina ägg! Jag dör av längtan nu och hoppas det går på första försöket för oss med!

Hoppas du mår bra! :)

Tack det gör jag! <3 Hur funkar det med sprutorna tycker du?
  • Anonym (Anonym82)

Jag ska på ultraljud imorgon.

Tror nog det var nått du ätit. Särskilt om det gått över.

Man behöver bara leva som gravid efter återföreningen men jag dricker inte kaffe ändå. Lev som vanligt tycker jag. Det är ju bara fel på geggan runt spermierna och det felet blir ju avhjälpt vid ivf.

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-23 09:30:05 följande:

Tack, läser om vitt bröd och socker... tycker om godis och dricker cola zero varje dag... läst att det kan vara pronomenet med att man inte blir gravid! Men jag har dragit ner och har inte druckit det sen jag började med sprutorna. Men en bruk då och då kanske inte gör något? Dricker inte kaffe!

Åååå vad spännande, vill vara 3 månader framåt i tiden nu<3 lycka till!!!

Nej det där tror jag inte ett på. När jag blev med barn på vanliga viset kedjesnusade jag, drack starkt kaffe, var underviktig (hade inte fått göra ivf), drack alkohol osv. Han hade tillräckligt många och bra spermier för att färdas hela vägen till ägget och det har inte min sambo. Han har fått krångla i åratal för att få alla sina barn.

Ja man vill gärna passera den magiska gränsen på ett dygn. Eller ännu bättre.. jag vill hämta en frisk bebis från BB nu idag.
Svar på tråden IVF Karlstad