• Anonym (Anonym82)

IVF Karlstad

Seb81 skrev 2018-04-28 14:02:15 följande:

Men hur blir det då då? Blir det på fredag i sånt fall?

Det får du svar på dagen efter äggplocket när de ser hur många ägg som blivit befruktade. Vet inte om du ska göra ivf eller icsi?
  • Anonym (Anonym82)

Det mesta hänger löst i luften vid provrörsbefruktning. Man vet inte hur många ägg man får, hur många som blir befruktade, hur dessa växer, hur många som lever och dör, om och när det blir återförening, hur många som åker i frysen, hur många som överlever frysen osv

Man vet när det är över.

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-28 17:49:03 följande:

Hej! Nej jag är inte orolig på något sätt men de sista dagarna nu så har brösten svällt så, men jag antar att det är normalt... i te lite hormoner man trycker i sig! ;)

Det är normalt att brösten blir stora, gör ont och bröstvårtorna blir gravida.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-04-28 17:49:56 följande:

Alltså dom har sagt ivf så jag antar att det är det! Vad är icsi? :)

Icsi betyder att spermien injeceras i ägget. Det gör man vid få och kassa spermier.
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-04-28 22:51:12 följande:

Jodå, vi gjorde vår återföring där förra lördagen :)

Va spännande!! Har du tjuvtestat?
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-05-01 18:30:12 följande:

Ja. Det blev inget denna gång :( testen är så negativa de bara kan bli och nu borde det faktiskt synas nåt, så nä. Och inget till frysen fick vi heller :(

Tråkigt! <3 Bättre lycka nästa gång! Kram!
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-05-01 15:32:12 följande:

Ni kommer aldrig att tro det.... läkaren i Örebro sa till mig i lördags kväll att kag inte skulle ta ovitrelle eftersom det inte är någon idé.... sen ringde Örebro i går morse och antog att jag hade tagit den... men nej sa jag, det haf jag inte. MEN då så, då är det ju inte kört. Ring snabbt in till sjukhuset och få ett vul & det gjorde vi. In och kolla... 14 fina ägg!!!!!! Tog en broms spruta och sen ovitrelle i går kväll, i morgon blir det äp. Dock vet dom inte om det blir återförening denna cykel, det märks i morgon. Beror på min slemhinna, men den såg fin ut i går.

Så nu håller vi tummarna att vi får många ägg och att de blir befruktade <3

Blir svettig av att läsa detta. Tur det gick så bra som det ändå gjort! <3 Önskar dig stort lycka till nu! Kram!
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-05-01 22:13:39 följande:

Tack, kram!

Hur går det för dig? <3

Det går bra! <3 Jag går in i v. 8

Det är ju ett super resultat!! Nu håller jag tummarna!!
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-05-02 08:15:12 följande:

Ni som gjort ivf via landstinget, och betalar själva, vad fick ni betala? Jag undrar om det är någon skillnad att göra det via charlottamottagningen, där vi betalade 7500 kr för distansstimulering (sen betalar man ju resten direkt till USÖ, eller vart man nu väljer att göra) och om det blir samma kostnad om man gör det via CSK istället?

Vi fick det betalt av landstinget men jag kollade på det och det verkar bli billigare att göra ivf i Falun och låta dem göra allt. Får se hur det blir den dagen det är dags för syskon. Gillade att de har paket och garantipriser Falun.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-05-03 11:23:52 följande:

Vi är i extas!! 8 ägg befruktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!! Nu hoppas vi på ett riktigt strakt litet pyre <3

Va roligt!! <3 Får ni flera blastisar så kan ni nästan räkna med en graviditet från den här omgången. Härligt!!
  • Anonym (Anonym82)
    Anonym (Ivfare82) skrev 2018-05-06 06:22:52 följande:

Rent statistiskt (varierar dock pga hur blaston betygssätts) så blir du sannolikt gravid på tre insättningar. Utan hänsyn till dina/era inviduella förutsättningar. Men på tre insättningar med blasto blir du statistiskt sett gravid. Sedan faller vissa bort i missfallsstatistik, men om du väl blivit gravid är det större sannolikhet att du får ett barn än att du förlorar det. Kan vara skönt att luta sig mot.

Åter igen, statistik. Vissa gör ju 10 insättningar utan plus och vissa blir gravida på en dåligt rankad tvådagars på första försöket. Andra får sju missfall i rad. Men statistiskt är chanserna till grav och barn goda om ni får tre insättningar på en behandling.

Tack för en super bra förklaring! <3 Sen kommer det lite aspekter till det som ålder på kvinnan, BMI, om man har endometrios eller inte osv...

Men Seb som redan har 3barn och blivit gravid naturligt med nuvarande + har en jädra massa blastisar kan räkna med att någon eller kanske till och med några blastisar är en blivande bebis.

Lycka till Seb! Jag är övertygad detta går vägen! <3

Jag försvinner från familjeliv då jag ska bli mamma för första gången och hellre vill lägga allt fokus på det.

PS Lutinus... ja svamp kommer du få. Jag lovar. Men du kommer inte köra en lång kur och när du är klar med den kan du använda Lactal balans ett tag så försvinner svamphelvetet.

Kram!
  • Anonym (Anonym82)

Hej alla! Hur går det för er? Tänker ofta på er och hoppas ni är gravida. <3

• Anonym (Anonym82)
    Anonym (Gammal) skrev 2018-06-16 23:33:07 följande:

Vår absolut sista chans.

Gjorde äp 1/6 varav 8 ägg. 3 blev befruktade & bara 1 utvecklades bra & insättning gjordes dag 3 4/6.

Test ska utföras 20/6 men tyvärr så idag 16/6 så tappade jag knytet.

Vet ärligt talat inte om jag pallar detta. Just nu kämpar jag allt jag kan för att hålla fotfästet.

Massa styrkekramar till dig! <3

Vet inte hur många gånger du provat ivf men min läkare sa att de som misslyckats några gånger byter ofta från Örebro till Falun och testar andra metoder. Falun testar allt möjligt som inte görs i Örebro. Imundämpande behandling, rispning av livmodern och en massa annat. Sen kanske de är värt att prova sätta in två embryon om det går att få fram nästa gång? Kanske annan medicin ger bättre utdelning? Typ byta lång mot kort metod, byta gonal mot menopur? Justera dosen bättre? För hög dos ger kass kvalité på embryona enligt min läkare. Kolla om det blir bättre befruktning med icis? Äggdonation? Äggdonation fick jag fundera på redan från start pga kasst AMH och kommer högst troligt bli ett måste för att få syskon. Då får man ägg från mammor som är yngre än 35år.

Massa kramar! Ge inte upp! Det finns så många alternativa vägar att gå! <3
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-06-23 00:46:25 följande:

Hej fina ni!

Ingen bäbis i magen än... mensen kom redan ruvardag 4 :(

Så vi får vänta till början av september... jag spyr!! Har en blastis i frysen så den hoppas vi på! Går inte det funderar jag på att byta till Falun, vad tycker ni? Vi vill ju så gärna ha fler barn & klockan tickar.... läst mycket om Falun och även här ovan, låter bättre?!?

fattar inte, fått 3 barn tidigare & ett MF med min sambo men ändå händer inget.. utesluter allt och testar olika saker... kanske försöker jag för mycket? :(

Hur mår ni? Hur går det?

Va tråkigt! <3

Hoppas blastisen blir bebis istället! Annars får ni byta till Falun. Det är inga problem att göra det. Kommer inte välja Örebro igen pga en miss de gjorde och att Falun har annat tänk, är billigare, erbjuder 3-pack osv. Jag kommer troligen behöva ÄD nästa gång och från årskiftet kommer äntligen reglerna ändras och man kommer kunna göra ÄD i Falun också som är privat.

Det blir nog så för alla. Jag provade all möjlig och omöjlig skit innan utredningen. Skuldbelade mig hela tiden pga kosten osv sen var det ändå hos min man problemet låg. Sen när man kommer till ivf så är det bara tur man behöver verkar det som. Tur att få rätt program, rätt medicin, rätt dos, rätt månad, rätt embryo. Har man flyt en gång så kommer det krångla på nästa unge istället känns det som.
  • Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-06-23 18:34:26 följande:

Ja ok, vi skulle ha valt Falun först egentligen men eftersom det är närmare dit så körde vi på det samt att deras statistik såg bättre ut för kvinnor i min ålder :) Men blir det inget med den lilla i frysen så kommer vi nog byta till Falun! Gillar deras tänk! Jag är så orolig att blastisen inte ska klara upptiningen :( Vi har bara en och det skulle vara helt förjövligt om den inte gjorde det.

Men vad jag förstod så är det lättare att bli gravid med ett frust & även andra gången man för ivf så är det större chans att bli gravid!? Stämmer det?

Ja visst är det så.... kanske det krånglar nu och nästa bebbe vi vill ha så kanske man blir gravid lätt!? Vi kommer nog starta direkt som vi får ha sex efter förlossningen, för vi vill helst ha två. Men bara jag får en litet mirakel så är jag nöjd, har ju 3 mirakel sen innan <3

Ja jag gillar också tänket där! Tror inte du behöver vara orolig. Absoluta majoriteten av alla frysta embryon klara att tinas upp. Det kommer gå bra ska du se!

Det är ungefär samma chans tror jag. Kanske gynnar det vissa att man slipper ta en massa onaturliga hormoner om den sätts in i ostimulerad cykel? Enligt Charlotta så får majoriteten inte barn på första ivfen och den är en testomgång för att se hur kroppen reagerar på hormonerna, befruktningen, embryoutvecklingan osv.

Lyckans er som kan på vanligt vis!! <3 Vi kommer aldrig kunna få få barn utan icis. Spermieprovet var uruselt. Fast samtidigt är det skönt. Året av försök förstörde sexlivet och det började fungera igen efter utredningen.
Svar på tråden IVF Karlstad