IVF Karlstad
Men hur blir det då då? Blir det på fredag i sånt fall?
Men hur blir det då då? Blir det på fredag i sånt fall?
Det mesta hänger löst i luften vid provrörsbefruktning. Man vet inte hur många ägg man får, hur många som blir befruktade, hur dessa växer, hur många som lever och dör, om och när det blir återförening, hur många som åker i frysen, hur många som överlever frysen osv
Man vet när det är över.
Hej! Nej jag är inte orolig på något sätt men de sista dagarna nu så har brösten svällt så, men jag antar att det är normalt... i te lite hormoner man trycker i sig! ;)
Alltså dom har sagt ivf så jag antar att det är det! Vad är icsi? :)
Hur gick det Seb? <3
Jodå, vi gjorde vår återföring där förra lördagen :)
Ja. Det blev inget denna gång :( testen är så negativa de bara kan bli och nu borde det faktiskt synas nåt, så nä. Och inget till frysen fick vi heller :(
Ni kommer aldrig att tro det.... läkaren i Örebro sa till mig i lördags kväll att kag inte skulle ta ovitrelle eftersom det inte är någon idé.... sen ringde Örebro i går morse och antog att jag hade tagit den... men nej sa jag, det haf jag inte. MEN då så, då är det ju inte kört. Ring snabbt in till sjukhuset och få ett vul & det gjorde vi. In och kolla... 14 fina ägg!!!!!! Tog en broms spruta och sen ovitrelle i går kväll, i morgon blir det äp. Dock vet dom inte om det blir återförening denna cykel, det märks i morgon. Beror på min slemhinna, men den såg fin ut i går.
Så nu håller vi tummarna att vi får många ägg och att de blir befruktade <3
Tack, kram!
Hur går det för dig? <3
Ni som gjort ivf via landstinget, och betalar själva, vad fick ni betala? Jag undrar om det är någon skillnad att göra det via charlottamottagningen, där vi betalade 7500 kr för distansstimulering (sen betalar man ju resten direkt till USÖ, eller vart man nu väljer att göra) och om det blir samma kostnad om man gör det via CSK istället?
Vi är i extas!! 8 ägg befruktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!! Nu hoppas vi på ett riktigt strakt litet pyre <3
Rent statistiskt (varierar dock pga hur blaston betygssätts) så blir du sannolikt gravid på tre insättningar. Utan hänsyn till dina/era inviduella förutsättningar. Men på tre insättningar med blasto blir du statistiskt sett gravid. Sedan faller vissa bort i missfallsstatistik, men om du väl blivit gravid är det större sannolikhet att du får ett barn än att du förlorar det. Kan vara skönt att luta sig mot.
Åter igen, statistik. Vissa gör ju 10 insättningar utan plus och vissa blir gravida på en dåligt rankad tvådagars på första försöket. Andra får sju missfall i rad. Men statistiskt är chanserna till grav och barn goda om ni får tre insättningar på en behandling.
Hej alla! Hur går det för er? Tänker ofta på er och hoppas ni är gravida. <3
Vår absolut sista chans.
Gjorde äp 1/6 varav 8 ägg. 3 blev befruktade & bara 1 utvecklades bra & insättning gjordes dag 3 4/6.
Test ska utföras 20/6 men tyvärr så idag 16/6 så tappade jag knytet.
Vet ärligt talat inte om jag pallar detta. Just nu kämpar jag allt jag kan för att hålla fotfästet.
Hej fina ni!
Ingen bäbis i magen än... mensen kom redan ruvardag 4 :(
Så vi får vänta till början av september... jag spyr!! Har en blastis i frysen så den hoppas vi på! Går inte det funderar jag på att byta till Falun, vad tycker ni? Vi vill ju så gärna ha fler barn & klockan tickar.... läst mycket om Falun och även här ovan, låter bättre?!?
fattar inte, fått 3 barn tidigare & ett MF med min sambo men ändå händer inget.. utesluter allt och testar olika saker... kanske försöker jag för mycket? :(
Hur mår ni? Hur går det?
Ja ok, vi skulle ha valt Falun först egentligen men eftersom det är närmare dit så körde vi på det samt att deras statistik såg bättre ut för kvinnor i min ålder :) Men blir det inget med den lilla i frysen så kommer vi nog byta till Falun! Gillar deras tänk! Jag är så orolig att blastisen inte ska klara upptiningen :( Vi har bara en och det skulle vara helt förjövligt om den inte gjorde det.
Men vad jag förstod så är det lättare att bli gravid med ett frust & även andra gången man för ivf så är det större chans att bli gravid!? Stämmer det?
Ja visst är det så.... kanske det krånglar nu och nästa bebbe vi vill ha så kanske man blir gravid lätt!? Vi kommer nog starta direkt som vi får ha sex efter förlossningen, för vi vill helst ha två. Men bara jag får en litet mirakel så är jag nöjd, har ju 3 mirakel sen innan <3