• Sörensen

IVF 2018

Hej, hoppar in här om det är okej :)

Jag och min sambo ska göra IVF pga den manliga faktorn (för litet antal) och kommer köra igång i maj med långa protokollet. Min fråga är om nån utav er har erfarenhet av långa protokollet? Reaktioner på nässprayen? Är så nervös över humöret då jag är superkänslig i vanliga fall :P

• Sörensen
    ESK1 skrev 2018-03-21 14:51:13 följande:

Vad var anledningen till långt protokoll för er? Vi har också manlig faktor och blev först tilldelade de långa protokollet (med enbart anledning av att vi hade 16mil till kliniken, för att det ibland behövs en extra koll för risk för överstimulering, vilket jag slapp då allt såg bra ut) Vi såg dock inget problem med att besöka kliniken en extra gång och nämnde där av att jag gärna ville köra korta - vilket jag gjorde.

Men roligt som sagt att höra varför ni blev tilldelade det långa? :)

Jag är inte helt 100 på varför vi fick det långa men kommer ihåg att han prata på risk till överstimulering hos mig med. Sen har vi fått prova nått nytt där dom har hittat piller till killen som ska kunna påverka produktionen och dom ville att han skulle äta dom i 3 månader innan vi gör första försöket. Ännu mera väntan men funkar pillrena så är ju det guld värt! :D
  • Sörensen
    ESK1 skrev 2018-03-23 23:08:33 följande:

Okej då förstår jag!! Det nämnde de även för mig, speciellt jag som har pcos. Så har de mer kontroll över icke överstimulering när du först nedregleras. Men jag fick istället börja med väldigt låg dos, med risk för att bli överstimulerad eller understimulerad! Men det funkade perfekt för mig!! Men såklart extra skönt att de tänker så!

Okej, vad spännande!! Vad för tabletter??

Ja jag vet inte om det har att göra med att jag har så fruktansvärda humörsvängninhar i min vanliga cykel att dom är rädda för överstimulering. Letrozol stada, det är samma typ av tabletter som man ger till kvinnliga cancer patienter! Känns jätteskumt men dom tror att det ska kunna påverka till det positiva, han har ätit i snart 1 månad och har inga biverkningar iaf så det är skönt! :)
Svar på tråden IVF 2018