• Heffaklumpen

IVF 2018

Hej! Hoppar gärna in och följer. Hur har det gått för er alla? :)

Har också gjort våran första IVF. Hade Äggplock i Januari, men blev totalfrys pga risk för överstimulering. Har sedan dess fått tillbaka en blastocyst, men den ville inte fästa. Nu inväntar vi ägglossning för att kunna ta ett från frysen! Kan tillägga att jag var jätteorolig inför äggplocket, men fick generöst med medicin och minns knappt något av det.

• Heffaklumpen
    Saarah91 skrev 2018-03-24 14:24:47 följande:

Välkommen :D En fråga till dig som också behövde göra totalfrys, behövde du ta Ovitrelle (eller hur det nu stavas) när du satte tillbaka i din naturliga cykel? Hur många har du i frysen förresten? Lycka till nästa gång :)

Tack snälla! Nej, ingen Ovitrelle. Däremot har jag ätit Letrozol tabletter cykeldag 3-7, för att ?knuffa på? min egen ägglossning. Förra månaden fick jag utslag på CD 19, idag är det CD 15 och inget spår av den ännu. Men den dyker väl upp när den själv behagar, brukar vara så ;) Vi har 3 st blastocyster kvar i frysen.

Måste ha missat ditt tidigare inlägg, fick du också göra totalfrys? När är det planerat återföring? :)
  • Heffaklumpen

Är det någon av er som fått ta Lutinus i samband med FET? Jag har aldrig fått tillbaka någon färsk, utan bara från frys. Och då svarade dom att: - Kroppen ska bygga upp slemhinnan själv i naturlig cykel. Men om det inte fäster vid nästa försök, så ska dom försöka stärka slemhinnan gången efter.

Medans man själv, otålig som man är, tycker att dom kan väl göra det redan detta försök.. varför chansa om det nu är det som kanske också felar? Nämnas bör att dom aldrig kollat min slemhinna innan återförande!

Då känns det inte så lugnande med orden ?Lita på att kroppen sköter det själv?

- Jag vill inte misstro min kropp. Men om den bara fixat att sköta sig själv från första början, så hade man inte suttit i denna sits. Suck.

Några rader från en just nu frustrerad ivf:are. Vilken tur att ni alla finns! Bara vi som gått igenom detta vet vilken känslomässig bergochdalbana detta innebär. Kram

Svar på tråden IVF 2018