• Cia33

IVF 2018

Hej, hoppar in i tråden. Jag har precis påbörjat mitt fjärde försök med ICSI. Gjorde mina första tre försök i Linköping, som tyvärr misslyckades. Testade positivt på fösök 2 men fick missfall efter en vecka. Går nu på nordic ivf i Göteborg.

Började spruta i måndags med menopur. Känns skönt att vara igång igen men också nervöst.

• Cia33
    Klora skrev 2018-03-15 08:39:47 följande:

God morgon alla

Hur har ni det?

Idag går jag in på sprutdag 5 vilket innebär att nu får jag börja ta 2 st sprutor.... skall bli så skönt när dessa "sprut dagar" är över...

Allt är bra här än så länge. Jag börjar med två sprutor imorgon. Ser inte riktigt fram emot det. Orgalutran sprutan brukar svida lite på mig.

Längtar till måndag när jag ska på UL. Förhoppningsvis får jag datum för äggplock då. Det är jobbigt att inte kunna planera något innan. Men det är lite nervöst nu innan man vet hur jag svarat på behandlingen.
  • Cia33
    Klora skrev 2018-03-15 17:40:03 följande:

Jag skall på VUL i morgon :) skall bli spännande att se om det hänt ngt!

Jag är orolig inför äggplock, hört många säga att det gör ont, och spec bedövningen man får innan.

Stämmer det?

Jag har inte haft några problem med äggplocken. I Linköping fick man först vanliga värktabletter, sedan när man ska börja så får man smärtstillande i kanylen de sätter i armen, det r väldigt snabbverkande. Sedan lägger de lokalbedövning i slidan. Den upplevde jag stack till lite men inte värre än andra sprutor. Sedan fick man mer smärtstillande i armen innan de började plocket. Under mina plock har jag även bett om att få påfyllt med smärtstillande halvvägs igenom också. De var väldigt duktiga och stämde av hela tiden så att man mådde bra. Jag skulle misstänka att de gör på samma sätt på nordic ivf.
  • Cia33

VUL 1 idag, tyvärr bara 4 blåsor. Hade hoppats på några fler. Ska spruta två dagar till med ökad dos och sen nytt VUL på onsdag.

• Cia33

VUL 2 idag. Hade växt till sig till 7 blåsor. Fick tid för äggplock på fredag. Ska bli skönt. Var lite rädd för att jag skulle behöva vänta till måndag.

• Cia33
    MsHanna skrev 2018-03-21 13:17:16 följande:

Då så har jag för första gången gjort äggplock.

Personalen på rmc var så himla snälla o söta. 5 st ägg fick dom ut. Nu väntar vi på resultatet, hur många ägg som var av god kvalitet.

Håller tummarna för er andra!

Kram på er

Skönt att det gick bra. Håller tummarna att allt går bra. Du har insättning på fredag isåfall?
  • Cia33

Välkommen. Jag har heller inte haft några problem med mina tidigare äggplock. Det är inte meningen att de ska göra ont, och tycker man att det gör det så ska man säga till så får man mer smärtstillande. Det är snabbverkande men det hår också ut ganska fort så man kan behöva få påfyllt under tiden.

Hoppas det går bra med ruvningen. Jag upplevde det som ganska nervöst, man vill helst spola fram tiden till testdag.

• Cia33

Jag har gjort tre försök, aldrig något till frysen. Nu är jag inne på försök 4 (som vi måste betala för själva). Jag har mått bra efter mina tidigare äggplock, bara lite ont i magen fram till dagen efter uttaget. Sista gången hade jag mer ont men det berodde nog på att jag hade samlat på mig en del vätska.

• Cia33

Äggplock klart, 4 ägg blev det. Allt gick jättebra. Största skillnaden mellan att göra det i Linköping och att göra det på nordic ivf var att här fick jag starka värktabletter efteråt att ta vid behov. I Linköping skickade de hem en med instruktion att ta alvedon.

• Cia33

Fick tillbaka ett ägg idag. Grundplanen var att det skulle vara två men eftersom ett av dem såg bättre ut än de andra så blev det bara det. De odlar vidare de andra två, men eftersom vi aldrig lyckats få något till frysen innan så har jag inga stora förhoppningar.

Håller med om att lutinus är ganska otrevlig.

• Cia33

Fick inget till frysen senna gången heller. Inte jätteförvånad men hade iallafall hoppats på det.

• Cia33

Ruvardag 9 (om man räknar insättningsdag som dag 1). Allt lugnt, lite värk i magen då och då. Intalar mig att det är ett bra tecken. Men man blir galen av denna väntan. Min lösning för att rensa hjärnan är att spela mycket Pokémon go????.

Hur gör ni andra för att få tankarna på annat?

• Cia33

Måste tillägga att jag verkligen hatar lutinus! Nu har mina slemhinnor kommit till stadiet att de är svullna så det är svårt att få in eländet. Kommer ungefär halvvägs och sen är det stopp. Känns fel att lägga in den så långt ner men det går inte att göra annat.

• Cia33
    ESK1 skrev 2018-04-03 19:20:18 följande:

Började små blöda RD 14, dagen innan TD. Testade negativt på TD och nu är mensen i full gång. Var förtvivlad där och då, första ivf behandlingen och första gången på länge man kände hopp, det blev som att gå in i väggen! Nu har jag lugnat ner mig, landat i det hela och accepterat det. Pratat med kliniken idag, och blir återförande nästa mens, om en månad. Har 2st 5-dagars i frysen, vilket känns skönt! Bättre lycka nästa gång.

Tråkigt, vet hur det känns. Men du har iallafall två i frysen. Håller tummarna att det går vägen nästa gång.
  • Cia33

Tråkiga nyheter. Mensen kom igår och jag testade negativt. Känns ganska hopplöst. Dessutom tyckte min kropp att det var en bra id?e att ge mig den värsta mensvärken någonsin. Har haft kramp i magen sedan i morse med kallsvettning och illamående. Hjälper inte heller med värktabletter. Börjar tack och lov lätta nu.

• Cia33
    ZAP86 skrev 2018-04-07 16:37:30 följande:

Hej

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här lite "mitt i" :)

Jag och min kille fick igår (fredag) reda på att vi endast kan bli gravida via IVF då han har en lägre produktion av simmare. Tråkigt såklart men jag är en positiv typ så jag tar med glädje emot en Glasbäbis :)

Ni verkar alla väldigt insatta, jag är mer en "go with the flow" person och tror inte jag vill läsa på allt för mkt. Det känns bara som jag kommer få massa förhoppningar och förväntningar... Jag förstår grunden till IVF iaf :)

En tanke jag fick inatt.. kan man få 2 ägg insatta för att öka chansen att få tvillingar? Eller är det endast i de fall då kvinnan har "svårt att behålla" äggen och får MF? Någon som frågat IVfpersonalen detta? Detta var ingen jag tänkte på igår när vi var lite nere hos doktorn.

Vi kommer troligen börja vår resa i maj så är en bit kvar. Hoppas det går relativt smärtfritt men man vet aldrig. 

Ha en trevlig kväll

Landstinget sätter bara in två ägg om man inte har något av bra kvalitet. Iallafall i Linköping .
  • Cia33
    ESK1 skrev 2018-04-12 06:22:36 följande:

Aldrig något plus på stickan, och mensen kom som ?beräknat? så de misstänker jag absolut inte :/

Jag har en teori om att det beror på alla hormoner man stoppar i sig. Vi försöker få kroppen att tro att den är gravid och då kanske den också reagerar som om det vore ett missfall när mensen väl kommer.
Svar på tråden IVF 2018