• Sosarora

IVF 2018

Hej, hör hoppar jag in. Gjorde mitt första äggplock igår och fick ut 15 ägg. Den 12e ringer de mig och berättar hur många som befruktas och hamnar i frysen.

Går på Sahlgrenska och hade 19 äggblåsor som var över 10mm två dagar innan plock. De som var mindre räkna läkaren inte. Hade inga symptom på överstimulering men hon sa att eftersom det var så mkt blåsor kom jag till att bli överstimulerad om jag tog Ovitrelle. Därför gav hon mig en annan spruta att ta inför plocket. Gonapeptyl. Grejen med den sprutan är att även om man inte är överstimulerad får man inte sätta tillbaka ägg utan måste totalfrysa och vänta. Så nu måste vi vänta.....

Min fråga, är det ngn i tråden som tagit Gonapeptyl inför äggplock med totalfrys? När började ni i så fall blöda?

• Sosarora

Ruvardag 2 med 6-dagarsblasto. Testdag 3/7 (BiM skulle varit 29/6)

Ngn med samma testdag eller omkring samma dag?

• Sosarora
    Saarah91 skrev 2018-06-27 18:20:52 följande:

Hej! Fick två blasto tidigare i vår, som jag nu satt in och det har inte gått vägen. Så nu blir det ny omgång efter semestern, med start från sprutorna.. hur går det för dig? :)

Då håller jag tummarna för nästa runda!!!! <3

I morgon tänker jag tjuvtesta, ta ett digitalt. Så får vi se. :)
  • Sosarora
    Saarah91 skrev 2018-06-27 18:20:52 följande:

Hej! Fick två blasto tidigare i vår, som jag nu satt in och det har inte gått vägen. Så nu blir det ny omgång efter semestern, med start från sprutorna.. hur går det för dig? :)

Lycka till med nytt försök då!! <3

Vi fick positivt test i fredags. Nu går jag mest omkring och försöker intala mig att allt kommer gå bra. Så orolig för ännu ett missfall. Men försöker ta en dag i sänder!
  • Sosarora
    Ettnamn4sep skrev 2018-07-02 16:17:58 följande:

Åh vad kul! Är det er första gång! Hoppas verkligen andra behandlingen går bra för mig!

Hur många gånger gjorde ni behandlingarna och vilka sprutor fick du ta?

Första plocket gav oss tre blastisar till frysen. Frös alla. Sen var detta första genomförda FET?et. Tog Gonal-F för äggstimulans och Gonapeptyl för att förhindra ägglossning.

<3
Svar på tråden IVF 2018