• prickblomma81

IVF, färre ägg vid äggplock

Första försöket för oss; 3 äggblåsor på ul som hade blivit fyra vid äggplock. 3 mogna ägg i dessa varav två blev befruktade med ICSI och imorgon får jag tillbaka ett tredagars om allt går som det ska! Håller tummarna för att det är kvalité på våra få ägg...

• prickblomma81
    MrsAJ88 skrev 2018-03-07 22:12:17 följande:

Så roligt att så många vill dela med sig av sina erfarenheter! Känns peppande att höra att så många lyckas till sist trots motgångar!

Uppdatering om hur det gått för oss hittills: av våra 2 mogna (båda befruktade) fick jag tillbaka ett 2-dagars. Det andra långtidsodlades och blev en blastocyst som dock stannade av och ej kunde frysas. Men som tidigare nämnts behöver man ju bara ett guldägg, och nu har vi testat positivt (v 4+2 idag)!! Väldigt tidigt och mycket kan hända, men det känns fantastiskt att det blev ett plus!

Ååå stort grattis!!! Vilken resa <3 Vi har precis också fått plus! Eg testdag på måndag så väldigt tidigt än. Men av våra tre ägg så var två befruktade, fick tillbaka ett tredagars å det andra klarade sig inte till frysen så håller det här sig så var det verkligen ett guldägg =D
  • prickblomma81
    Viveqa skrev 2018-03-09 22:49:52 följande:

Försök 1 februari 2018:

Gonal f kortprotokoll. 9 äggblåsor, 9 ägg, 6 mogna, 3 befruktade, 1 ET, 0 FET,

Gravid vecka 4+2 Hoppas, hoppas bebis stannar kvar.

Stort grattis!!
    MrsAJ88 skrev 2018-03-08 08:43:03 följande:

Åh, grattis till dig med!! Nu får vi bara hålla tummarna för att det går vägen för oss båda. Jag tog iaf ett nytt test idag (v 4+3) eftersom jag har för mig att de sa att jag skulle ta ett test på dag 18 (efter äggplock/befruktning?) innan jag ringer dit. Och idag var det verkligen superstarkt! Så än så länge känns det hoppfullt :)

Jag är 4+1 idag så vi är nästan samma alla tre :) Självklart en del oro än men jag tänker glädjas så länge det varar..
Svar på tråden IVF, färre ägg vid äggplock