• Bjarnes

Jag har just plussat, nån som vill följas åt?

Jag plussade i söndags så är nu i v.5 (4+3). Nu hoppas vi bara att det går hela vägen då jag fick missfall i v.12 sist.

Detta är barn nr.3 ????

Är det någon här som bor i stockholm?

• Bjarnes

V.14 är ju rätt sent att få missfall på det med.

Men man får tänka positivt att denna graviditet går bättre och att det som händer är meningen.

Vad konstigt att det blev 3 frågetecken efter att jag skrev att detta blir tredje barnet. Hehe.

• Bjarnes
    Helmut2 skrev 2018-02-24 07:37:09 följande:

Tack :) ja vet, försöker tänka så. Jag är statistiknörd och har redan tatt reda på att risken är 2-3 % för X och 15-20% för missfall ( är 32 år) så 77-83% chans på fortsatt graviditet :)

Mår ni illa? Nu är jag ju endast 4+1 tror jag men känner inget illamående alls, när brukar det komma?

Vart har du fått den statistiken ifrån? Är det utifrån vilken ålder man är i? Var fjärde graviditet slutar i missfall. Själv har jag varit gravid 5 gånger och 2 av dem har varit missfall hittills. Tänker att det är svårt att utläsa statistik på en själv?
  • Bjarnes
    Novis91 skrev 2018-02-24 18:02:24 följande:

Hej!

Jag har precis plussat imorse! Jag är rätt säker på att befruktning skedde 9-10/2, hur räknar man veckorna då? Första graviditeten och första försöket. 27 år och har haft en stark längtan efter barn från 16års ålder (har dock haft skydd fram till förra året). Hoppas att detta kommer gå vägen nu, mycket oro och noja, mycket som kan gå fel..

Kolla in här, där kan du se vilken vecka du är i:

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum
  • Bjarnes
    Helmut2 skrev 2018-02-24 19:40:01 följande:

Enligt statistik ( finns flertal källor på nätet) slutar 15 % av kända graviditeter i missfall. Då räknar man inte med sk "kemiska graviditeter" där "missfallsrisken" är 50% . Statistiken verkar variera mycket, kanske beronde på population och definition. Flertal faktorer påverkar ju missfallsrisken de vanligare ålder, rökning, tpo antikroppar eller andra kroniska sjukdomar...

Nej statistiken kan aldrig appliceras på individen men mitt psyke fungerar så att det måste hänga upp allt på statistik och sannolikheter, sen kan man aldrig veta vem det drabbar, det jag menar är att man har statistiken med sig

Vad menas med kemiska graviditeter?
  • Bjarnes
    Bjarnes skrev 2018-02-24 20:16:38 följande:

Vad menas med kemiska graviditeter?

Googlade lite nu. Lite luddigt det där...

Tror att det är viktigt att inte oroa sig för mkt på att något skall hända. Hoppas att vi alla som plussat får fullfölja graviditeten.

Trevlig kväll på er!
Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?