Jag har just plussat, nån som vill följas åt?
Plussade idag. Känns ingenting, lite ömma bröstvårtor. Förmodligen i v 4+0. Tagit 12 försök och 10 månader så är redan orolig för missfall/ extrauterin graviditet.
Plussade idag. Känns ingenting, lite ömma bröstvårtor. Förmodligen i v 4+0. Tagit 12 försök och 10 månader så är redan orolig för missfall/ extrauterin graviditet.
Tack :) ja vet, försöker tänka så. Jag är statistiknörd och har redan tatt reda på att risken är 2-3 % för X och 15-20% för missfall ( är 32 år) så 77-83% chans på fortsatt graviditet :)
Mår ni illa? Nu är jag ju endast 4+1 tror jag men känner inget illamående alls, när brukar det komma?
Tack för svar Ellinors!
Ja men jag är tyvärr allt för neurotiskt. Har nu lyckats goggola Mig till att jag med tpo antikroppar (mot sköldkörtel, dock normalt tsh) har minst 3 ggr så hög risk för missfall. Mina bröst har varit jättespännanda och ömma, mest igår kväll och imorse men upptäckte precis att de är rätt mjuka, knappt ömmande "på utsidan" och bröstvårtorna mycket mindre ömma än imorse, dock inte helt borta. Samtidigt upplever jag mer "mensvärk" men har inre börjat blöda än. Sorry för att sprida oro och pessimism i denna positiva tråd, men kan der vara annat än missfall? Om det ens räknas, är väl bara en "kemisk graviditet"
Enligt statistik ( finns flertal källor på nätet) slutar 15 % av kända graviditeter i missfall. Då räknar man inte med sk "kemiska graviditeter" där "missfallsrisken" är 50% . Statistiken verkar variera mycket, kanske beronde på population och definition. Flertal faktorer påverkar ju missfallsrisken de vanligare ålder, rökning, tpo antikroppar eller andra kroniska sjukdomar...
Nej statistiken kan aldrig appliceras på individen men mitt psyke fungerar så att det måste hänga upp allt på statistik och sannolikheter, sen kan man aldrig veta vem det drabbar, det jag menar är att man har statistiken med sig
Hej!
Jag har precis plussat imorse! Jag är rätt säker på att befruktning skedde 9-10/2, hur räknar man veckorna då? Första graviditeten och första försöket. 27 år och har haft en stark längtan efter barn från 16års ålder (har dock haft skydd fram till förra året). Hoppas att detta kommer gå vägen nu, mycket oro och noja, mycket som kan gå fel..
Vad menas med kemiska graviditeter?
Tack för svar!
Jag fattar inte alls hur det kan bli vecka fem när det endast är två veckor sedan befruktning? Räknar man veckorna sedan senaste mens mao? Känns ju förvirrande, borde man inte bara räkna antal veckor sedan befruktning? :D
När är det dags att kontakta bm? Hade tänkt ringa imorgon men kanske är för tidigt?
Hej alla! Ny här :)
Stort grattis till er som plussat!
Vill gärna följa med er på resan.
Vad tror ni om mitt test?
Som rubriken lyder! Vi kan vara otåliga och ha nedräkning tillsammans :) Jag vill ju bara att de första veckorna ska gå...Jag är tidigt gravid, gissar på 4+2.
Jag tycker mig definitivt se en vertikal linje på bilden men för att undvika besvikelse kanske vänta tills mensen uteblivit och testa igen då? Eller har den redan det? Jag väntade till 15 dagar efter förmodad äl, mensen var då 2 dagar sen och det var ingen tvekan, teststrecket nästan lika starkt som kontroll. Men alla har olika höga hormonnivåer också, testar först positivt senare
Hej precis plussat igår o förväntad mens idag. Tog cb digital som stod 1-2v. Haft ett missfall i v5-6 så lite nojig men blir väl 4+0 idag :)
Hur går det? Jag känner så väl igen mig i din oro men ibland är det faktiskt bättre att gå och göra nåt annat :) Träning och träffa vänner brukar hjälpa för mig när jag behöver tänka på nåt annat. Det blir ju som det blir ändå, lika bra att försöka må bra på vägen tänker jag.
Går in i 5+0 idag. Ringde för att boka hälsosamtal fick då på köpet redan bokat 3 besök och kub. Känns lite jinxigt, men man får väl avboka i värsta fall. Känns jättemycket som att jag ska ha mens idag, kollar hela tiden. Vaknade inatt med ont i livmodern. Någon som har samma? Lite illamående imorse men absolut inget framträdande.
Mina bröst känns alltid fylliga, bröstvårtorna ömmar men ömheten i ytterregionerna kommer och går.... hur mår ni?
Hur har det gått för er?
Igår fick jag se hjärtat blinka och fostret var precis 6+3 som beräknat. Är man frisk i övrigt oc under 30 är prognosen mycket god men det jag får fortsätta våndas ett tag till.
Mår ni illa? Jag mådde rätt illa och var hungrig igår och lite i förrgår men idag har jag tom
Kunnat dricka kaffe. Konstigt att det varierar så.
Någon som har varit på KUB än?
ska dit på tisdag. Så nervös :)
Spännande! Jag var i fredags, allt såg bra ut. Så nu har den värsta oron släppt, det känns fint och roligt :)