Inlägg från: ellinoras |Visa alla inlägg
  • ellinoras

Jag har just plussat, nån som vill följas åt?

Helmut2 skrev 2018-02-24 15:00:12 följande:

Tack för svar Ellinors!

Ja men jag är tyvärr allt för neurotiskt. Har nu lyckats goggola Mig till att jag med tpo antikroppar (mot sköldkörtel, dock normalt tsh) har minst 3 ggr så hög risk för missfall. Mina bröst har varit jättespännanda och ömma, mest igår kväll och imorse men upptäckte precis att de är rätt mjuka, knappt ömmande "på utsidan" och bröstvårtorna mycket mindre ömma än imorse, dock inte helt borta. Samtidigt upplever jag mer "mensvärk" men har inre börjat blöda än. Sorry för att sprida oro och pessimism i denna positiva tråd, men kan der vara annat än missfall? Om det ens räknas, är väl bara en "kemisk graviditet"

Hur går det? Jag känner så väl igen mig i din oro men ibland är det faktiskt bättre att gå och göra nåt annat :) Träning och träffa vänner brukar hjälpa för mig när jag behöver tänka på nåt annat. Det blir ju som det blir ändå, lika bra att försöka må bra på vägen tänker jag.
  • ellinoras
    MammaNilla skrev 2018-02-25 22:24:46 följande:

Jag har också precis plussat ???? Är v. 4+4 nu. Blir mitt andra barn. Dock finns viss oro då jag hade missfall i somras..

Tänk, det verkar vara så vanligt med ett missfall mellan första och andra barnet! Det var samma för mig, om det nu går vägen denna gång. Hoppas hoppas!
  • ellinoras

Ja, jag har också haft ganska ont i livmodern i kortare stunder. Det är lite läskigt men sägs ju vara normalt. Annars, trött och mår illa. Jag tycker att det är ganska kämpigt, särskilt eftersom jag inte kan låta bli att oroa mig också. Vecka 6+0 idag. Fortfarande så himla tidigt!

Kände mig dock lite positiv idag och bokade inskrivningssamtal om 2 veckor :) 

• ellinoras

Jag försöker också att inte tänk så mycket på det, men det går sådär...Men jag har planerat lite roliga grejer framöver så jag kan tänka på det ist. Det känns bra!

• ellinoras

Grattis! Vad roligt :) Jag ska kolla imorgon och är väldigt nervös. Mår illa heeeela tiden. Det suger verkligen.

• ellinoras

Idag har jag gjort vul och allt såg bra ut! Så skönt. Är dock bara i 7+1 så vågar inte riktigt vara glad än...

• ellinoras
    LitenAlien skrev 2018-03-16 07:19:24 följande:

Hoppar in i denna tråd! Är i vecka 7 (6+1) hälsosamtal på onsdag. Inte så mycket symptom så ibland undrar jag om jag verkligen är gravid :p tankarna snurrar så man bli ju knäpp :p

Det är ju så olika hur mycket man känner av det, tänk vad skönt om du slipper må illa etc :) Jag känner mig också lite knäpp, minst sagt...
  • ellinoras

Jag har också förstått det som att det är ganska vanligt att symptomen kommer och går. Men det är ju en jobbig tid det här, det är nog bara försöka stå ut med ovissheten och göra nåt annat ett tag. Väldigt svårt, jag vet. Men ge det ett försök, och sen vips har tiden gått :)

Jag vet att det inte är så enkelt men det är så jag försöker själv.

• ellinoras
    Anonym (Orolig!) skrev 2018-03-20 08:10:59 följande:

Hej! Tack för era svar. Har också hittat massa inlägg men de som inte fått missfall har fått tillbaka symptomen. Är på 6 dagen utan illamående, magen mindre svullen, kissar inte alls på nätterna längre. Har lite förlikat mig med att det är över, har bokat privat ulj när jag ska vara 8+4 för att mer eller minde få det bekräftat. Spökveckorna kommer snarare 10-13 som jag förstår det.

Vad tråkigt om det är så. Är det långt kvar till ultraljudet? Jag förstår verkligen att du vill kolla, det är ju alltid bättre att veta. 

Sen kan det ju faktiskt vara så att just du har symptom i bara några dagar utan att det är fel, alla graviditeter är ju olika (som alla bm säger...). 
  • ellinoras

Åh grattis, vad härligt! För mig går det också bra, vad jag vet. 9+2 idag. Oroar mig en hel del men försöker fokusera på annat.

• ellinoras

Stort grattis till er nyplussade!! Tänk att det kan bli så konstigt med mensen, jag hade inte hört takas om det förut. Berätta mer sen när du vet!

Jag har också mått ganska dåligt, jag har varit illamående hela tiden. Jag har kunnat jobba då jag ibland kan jobba hemifrån och annars har ett eget kontor där jag kan stänga in mig och äta skorpor...Har dock skippat en del möten som jag har känt att jag inte klarar. Mina närmsta medarbetare har vetat nästan från början, det har varit till stor hjälp. Men det börjar bli bättre nu! Jag är i 10+2. Däremot känner jag av fogloasningen redan nu, det brukar ju bli värre för varje gång (jag väntar andra). En kompis som just fött sin tredje kände av foglossning redan innan hon plussade, och var sedan sjukskriven nästan halva graviditeten.

Hur går det för er andra? Jag ska göra ett ul i eftermiddag, jag är ganska nervös men hoppas allt ser fint ut.

• ellinoras

Spännande! Jag var i fredags, allt såg bra ut. Så nu har den värsta oron släppt, det känns fint och roligt :)

Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?