• ellinoras

Jag har just plussat, nån som vill följas åt?

Som rubriken lyder! Vi kan vara otåliga och ha nedräkning tillsammans :) Jag vill ju bara att de första veckorna ska gå...Jag är tidigt gravid, gissar på 4+2.

• Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?
  • Helmut2

Hur har det gått för er?

Igår fick jag se hjärtat blinka och fostret var precis 6+3 som beräknat. Är man frisk i övrigt oc under 30 är prognosen mycket god men det jag får fortsätta våndas ett tag till.

Mår ni illa? Jag mådde rätt illa och var hungrig igår och lite i förrgår men idag har jag tom

Kunnat dricka kaffe. Konstigt att det varierar så.

• ellinoras

Grattis! Vad roligt :) Jag ska kolla imorgon och är väldigt nervös. Mår illa heeeela tiden. Det suger verkligen.

• Mo90

Jag har precis gått in i v 7 (6+1) och har inskrivning imorgon sen vul om en vecka :)

• ellinoras

Idag har jag gjort vul och allt såg bra ut! Så skönt. Är dock bara i 7+1 så vågar inte riktigt vara glad än...

• LitenAlien

Hoppar in i denna tråd! Är i vecka 7 (6+1) hälsosamtal på onsdag. Inte så mycket symptom så ibland undrar jag om jag verkligen är gravid :p tankarna snurrar så man bli ju knäpp :p

• ellinoras
    LitenAlien skrev 2018-03-16 07:19:24 följande:

Hoppar in i denna tråd! Är i vecka 7 (6+1) hälsosamtal på onsdag. Inte så mycket symptom så ibland undrar jag om jag verkligen är gravid :p tankarna snurrar så man bli ju knäpp :p

Det är ju så olika hur mycket man känner av det, tänk vad skönt om du slipper må illa etc :) Jag känner mig också lite knäpp, minst sagt...
  • Anonym (Orolig!)

Hej alla!

Jag är i 7+3 nu, såg levande foster 6+3. Hade precis börjar på illa då, det pågick i 3 dagar ovh kulminerade på onsdagen, på torsdagen som bortblåst. Ej kommit tillbaka och magen är mindre svullen, kunde knappt knäppa byxorna innan. Brösten ömmar fortfarsnde dock och känner av livmodern ibland.

Har jättemycket ångest, känner mig helt säker på att fostret dött. Vet inte vad jag ska göra?!

• EmmyB87
    Anonym (Orolig!) skrev 2018-03-19 12:27:19 följande:

Hej alla!

Jag är i 7+3 nu, såg levande foster 6+3. Hade precis börjar på illa då, det pågick i 3 dagar ovh kulminerade på onsdagen, på torsdagen som bortblåst. Ej kommit tillbaka och magen är mindre svullen, kunde knappt knäppa byxorna innan. Brösten ömmar fortfarsnde dock och känner av livmodern ibland.

Har jättemycket ångest, känner mig helt säker på att fostret dött. Vet inte vad jag ska göra?!

Det kan inte vara spökveckan? Tydligen inte helt ovanligt fenomen, hade inte hört talas om det förrän idag, som av en händelse. Googlade och hittade massor med inlägg om precis det du beskriver.
  • ellinoras

Jag har också förstått det som att det är ganska vanligt att symptomen kommer och går. Men det är ju en jobbig tid det här, det är nog bara försöka stå ut med ovissheten och göra nåt annat ett tag. Väldigt svårt, jag vet. Men ge det ett försök, och sen vips har tiden gått :)

Jag vet att det inte är så enkelt men det är så jag försöker själv.

• Anonym (Orolig!)

Hej! Tack för era svar. Har också hittat massa inlägg men de som inte fått missfall har fått tillbaka symptomen. Är på 6 dagen utan illamående, magen mindre svullen, kissar inte alls på nätterna längre. Har lite förlikat mig med att det är över, har bokat privat ulj när jag ska vara 8+4 för att mer eller minde få det bekräftat. Spökveckorna kommer snarare 10-13 som jag förstår det.

Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?