Inlägg från: bastamamman1 |Visa alla inlägg
  • bastamamman1

BIM april 2018

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

10/4 Baraentilligen

• bastamamman1

Äl ca 21 mars. Har försökt bli gravid nu 5 ägglossningar, möjligen blev de första 2-3 försöken inte helt rätt då jag inte visste exakt hur kroppen funkar kring äl. Nu vet jag :). Tycker det är så märkligt när kroppen funkar som den ska, allt ser bra ut, hormonnivåer och äggreserv bra, samt bra spermier, att det då inte tar sig. Miljarder spermier med en uppgift, att ta sig in i ägget som alltid lossar. Ändå blir det inget. Förstår inte det.

• bastamamman1
    Milian03 skrev 2018-03-10 17:10:42 följande:

Har äl ca 21 mars jag med. Längtar och hoppas. Andra försöket för oss.

ok då får vi följas åt :)
  • bastamamman1

Skumt, andra mensdagen idag och tempen har stigit igen till lika hög som efter äl. 37,3 grader. Har inga graviditetstest hemma. Nån som har nån erfarenhet av detta? Tempen ska väl inte gå upp nu?

• bastamamman1

Har en fråga till alla. Nån här som testat Fertilitetscoache.n? Hon tar 4600kr för att ge kostråd, massage mm, och menar att hon hjälpt många bli gravida.

• bastamamman1
    Systeryster33 skrev 2018-03-11 17:12:56 följande:

Hum, nej det lät verkligen skumt! Stiga ska den ju inte r! Du hade sovit 4 timmar innan och tempade inte på annan tid än vanligt? Druckit igår?

Annars har jag ingen bra idé ?? Men lite spännande ju! Du får vänta och se om tempen fortsätter va hög eller går ner igen.

Har du din kurva som du kan skicka?

visserligen sovit lite dåligt, inte druckit igår. Har bara kurvan till dagen före mens, då den var nere på 36,7. Men idag alltså upp igen på 37,3, 2a mensdagen.

• bastamamman1

Hej alla! Har inte skrivit på ett tag sedan jag fick njurstensanfall den 11e mars. Då var jag på CD 2. Kroppen var rejält ur balans efteråt så döm om min förvåning när fertilt sekret kom precis på dagen då det borde göra det. Då min kille var i en annan stad hade vi svårt att få till det innan och under ägglossning. Istället blev det nåt dygn efter. Men jag är förbryllad ändå, undrar om nån har en teori. Jag brukar för övrigt få ägglossning efter 2 dagar med fertilt sekret. Den här gången var jag utomlands i en annan tidszon, så det som är kväll hemma, var då mitt i natten där. Såhär: 
    CD 10 fertilt sekret
    CD 11 fertilt sekret såg ingen LH-stegring, men hade druckit mycket vatten
    CD 12 LH-stegring syntes kl 7 på morgonen på två olika sorters äl-test. På kvällen och natten tydliga äl-känningar, ca kl 22-05.
    CD 13 Krämiga, vanliga flytningar. Sex ca kl 20 på kvällen.

Det jag är förbryllad över är att jag verkligen kände ägglossningen jättestarkt redan 13-14 timmar efter LH-stegringen. Och undrar då om den egentligen satte igång innan kl 7 då den syntes. Jag kollade även kl 5 på morgonen då jag bara var uppe på toa och kissade under tiden jag sov, och då syntes inget. Men då jag hade gått upp två timmar senare syntes det alltså. 

Så  - säg att LH-stegringen i själva verket började kvällen innan och jag hade ÄL kl 22 CD 12, så känns det ju lite sent att ha sex kl 20 dagen därpå. Men säg att ÄL var nån gång mitt på natten, tex kl 5, så hade vi sex ca 15 timmar senare. Men om LH-stegringen verkligen var kl 7 där på morgonen, så borde ju inte ägget släppt förrän 24-48 timmar senare, i så fall prickade vi ju in det rätt bra.

Någon som har några tankar, teorier, tips?

• bastamamman1

Någon? Vad vet ni om ägglossning efter LH-stegring? Och LH-stegring, när på dygnet sker den oftast? Och ägget, hur stora är egentligen chanserna att bli gravid om ägget lossnade för tex 22 timmar sedan? Någon som kan lite mer ingående dessa saker?

• bastamamman1
    Madeleinehh skrev 2018-03-26 10:41:05 följande:

Hej!
    Är det någon som använt sig av Clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Jag har precis fått hem mitt test men enligt instruktionerna borde jag ha börjat testa på CD 9, är idag på CD 13. Vet någon om en kan börja idag ändå eller blir det fel när testet ska räkna ut höjning av hormonerna? 

Jag har använt det och det blev helt fel pga att jag inte gjorde enligt instruktionerna. Tyvärr kan man inte använda testerna separat utan det memorerar varje test man tar varje dag i följd vid samma tid och baserar resultaten på det. Det ackumuleras. Jag fick bara blinkande gubbe och sen var den blinkande varje dag i två veckor och det var bara för att jag hoppat över nån dag osv. Jag trodde man kunde använda varje test separat, men så är det alltså inte.
  • bastamamman1
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 11:20:42 följande:

Hej,

Hoppar in här! Nu blir det försök 10! Hejåhå kämpa på....

dubbel dos med Letrozole börjas idag, hoppas det gör susen! : )

Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?
  • bastamamman1
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 13:29:27 följande:
    Oj vad konstigt det blev, en tablett* ska det stå har inte hjälp.
    OK! Jag har själv klockren ägglossning varje månad enligt skolboken och bra värden för min ålder, men min läkare tycket oxå jag skulle testa med 1 sedan 2 tabletter. Min känsla då var att ägglossningen och jag över huvudtaget fungerade sämre än naturligt. Sen fick jag höra av en annan läkare att vissa läkare tycker det är roligt att experimentera med letrozol och se effekterna, men att studier visar att kvinnor med fungerande äl får sämre resultat med Letrozol då det påverkar slemhinnan och flytningarna på något sätt. Medan kvinnor med ingen eller lite äl kan få bättre resultat. Så för min del känner jag mig mycket bättre rustad utan letrozol.
  • bastamamman1
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 14:52:36 följande:
    Ja vi får se helt enkelt... jag ska ge denna månaden med dubbel dos en chans och nästa, sen kör jag utan om det inte tar sig. Min slemhinna har iaf varit superfin som läkaren säger och ägglossning har skett som den ska när den ska så vi får bara hålla tummarna. : )

Efter snart ett år testar man allt, iaf jag. Är 38 så känner att tiden springer iväg... : /
    Japp skadar ju inte att testa ett par gånger. Det är väl först vid lång användning som det kan ha negativa effekter på kroppen att framkalla klimakteriesymptom (vilket är vad letrozol gör).
  • bastamamman1
    Lindsey77 skrev 2018-03-28 17:49:35 följande:

Vad har ni för flytningar, ni som har ca en vecka kvar till BIM??

Jag fick lite klistriga gula flytningar idag. De brukar jag få 1-2 dagar före mens. Jag funderar på om progesteronkrämen kan ändra flytningar? Har även lite vita tjockare. Annars har jag haft vita lotionsflytningar/vattniga veckan före mens. Även när jag varit gravid.

Tacksam för svar. :)

Jag hade klistriga lite gula flytningar idag. BIM -9
  • bastamamman1
    Lebbmusen skrev 2018-03-28 19:40:00 följande:

Suck!!

Det är ju OMÖJLIGT att inte tänka och analysera när det kommer små

attacker av molvärk i livmodern.

Vill ju såååå gärna att detta ska vara tredje gången gillt.

BIM-9 och molvärk sen några dagar tillbaka. Självklart ha denna antagligen skengravida kropp drabbats av vidrig trötthet, humörsvängningar som skrämmer mig och min respektive (annars är väldigt glad och lättsam person) samt smaklökar som ballat ur (bland annat: åt mörk choklad och tog en klunk kaffe...som smakade vitlökssalami)!

Huuuur kan en kropp inbilla sig detta av ren önskan efter ett barn?? Hahaha

Någon annan med liknande?

BIM - 9 här oxå och extremt trött och molvärk sedan några dagar. Inget fel på smaklökarna dock, men god aptit som vanligt hehe. 

Tja du, till och med män kan ju bli skengravida :D
  • bastamamman1

Är det nån mer som typ känt sig sjuk och konstig i kroppen mellan äl och bim och varit gravid?

• bastamamman1

Nu vänner på 6e försöket någonsin under mitt liv, har jag plussat på BIM -6. 43 år gammal men fysiskt ung och frisk. Visste väl det skulle gå när alla värden var bra inkl äggreserven :). Wohooo helt i extas!!! :D

• bastamamman1
    Wonderfluff skrev 2018-03-31 12:11:56 följande:

Nej va koolt!!! Superstort grattis till dig. Vilken inspiration du är för oss lite yngre som oxå kämpar <3 <3 <3

Vad menar du förresten med fysiskt ung och bra äggreserv? Vad ska man ha? Nyfiken nu :)))

Tack kära du! Verkligen i exstas just nu. Visste det kunde gå, känner det i kroppen. Med fysiskt ung menar jag att jag ser ut och känner mig som 32. Röker inte, dricker sällan, äter bra, aldrig haft könssjukdom, aldrig använt p-piller eller annan medicin. Fysiskt aktiv. Kort och gott frisk och stark. Ägglossning varje månad, väldigt regelbundet. Min äggreserv är 7,6 vilket tydligen är bra för min ålder.
  • bastamamman1
    Wonderfluff skrev 2018-03-31 12:22:34 följande:

Förstår dig, måste kännas fantastiskt nu :). Och så inspirerande för mig som redan är stressad. Tack! Jag tror absolut att människor har olika biologisk ålder. Gener och livsstil. Håll oss uppdaterade snälla och ha en fin helg <3

Äsch du behöver ju inte stressa, du e ju bara barnet ;). Tack detsamma <3
  • bastamamman1
    Lebbmusen skrev 2018-03-31 13:13:59 följande:

Men ååååh grattiiiiiis!!!! Två plus på en dag!!! Snälla låt april vara månaden då jag också plussar!!! :) :) :)

Tack snälla!!! <3. Håller tummarna för dig! :D
  • bastamamman1

Tack för alla grattis, svävar på moln här hehe. Håller tummarna för alla er andra! <3 Kan jag så kan ni!

Svar på tråden BIM april 2018