Inlägg från: Blåstjärna |Visa alla inlägg
  • Blåstjärna

BIM april 2018

Systeryster33 skrev 2018-03-13 17:25:05 följande:

Tjejer jag fattar ingenting, skulle ha mens nu men har bara en liten sparsam blödning så jag knappt behöver skydd! Mensvärken har försvunnit nu med! Kan en mens bara vara sådär, eller det är något ?fel? ? Känns så förvirrande! Tagit gravtest som tyvärr inte är positivt, men det här känns inte som mens på riktigt..dooih! Någon mer som haft såhär?

Jag hade det så förra mensen (den jag hade nyss var ?normal? ca 4 dagar). Men den förra varade i en dag och på en hel dag fick jag bara två halvfulla tamponger storlek mini. Sen hade jag trosskydd i 2 dagar efteråt för det kom någon droppe här och var. Försökte söka på vad det kunde bero på men det enda jag kunde hitta var att kroppen kanske inte riktigt hade hunnit bygga upp en tjock hinna och därmed var mensen väldigt sparsam. Just den månaden hade jag mer symptom på uppblåsthet m.m än vad jag hade denna månaden. Så för din del kanske det möjligen var att kroppen inte byggde upp en tjock slemhinna men jag har inga ?vetenskapliga? belägg för mitt uttalande.
  • Blåstjärna

Hmm... ska nog testa progestoronkräm denna cykel. Jag har de senaste tre gångerna haft cykler på 23-25 dagar. Dessa månader har jag tempat och använt ägglossningstest och har haft ägglossning på cd 14 resp cd 15, vilket tyder på kort lutealfas (8-10 dagar).

I somras när jag slutade med minipiller så var inte mensen helt regelbunden de första månaderna utan var då allt mellan ca 28-38 dagar. Blev gravid i höstas men fick konstaterat MA i v 12 (fostret var då i v 7+3). Efter dess när jag fick tillbaka mensen så har den alltså varit så kort (fick tillbaka den i slutet av nov).

Så har nu beställt krämen så får vi se om det kan hjälpa. : ) BIM 22/4 enligt NC (den räknar med 24 dagar denna gång eftersom jag fick mens idag - hoppas därför på något längre cykel denna gång)

• Blåstjärna

BIM-lista: 

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa 

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis, Baraentilligen

10/4 systeryster33 

12/4 Esme08, Samba80

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjör

• Blåstjärna

Nu har NC satt ut min ägglossning (se bild nedan) och det stämmer väl med mina egna känningar. Nu borde jag väl kunna börja med progestoronkrämen (det har ju gått mer ön 2 dagar sedan ägglossningen nu)? Jag har en lutealfas på mellan 8-10 dagar i vanliga fall. Hade velat försöka få den längre för att ge ett potentiellt befruktat ägg större chans att hinna fästa.

Svar på tråden BIM april 2018