Inlägg från: LifeOfBullshit |Visa alla inlägg
  • LifeOfBullshit

BIM april 2018

Får väl hoppa in här då, fick mens i morse och jag är så sjukt trött på detta nu. Vill bara skrika. 14:e försöket, första barnet. Beräknad ÄL 6/4, BIM 18/4. Får väl försöka få en utredning men har inte den blekaste var jag ska ringa. Och nej "min gynekolog" eller "barnmorska" hjälper mig inte ett dugg eftersom jag inte har något av det. Haha. Ursäkta bitterheten men det här börjar få mig att må så sjukt dåligt...

BIM 18:e April, 2018
  • LifeOfBullshit

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

18/4 LifeofBullshit

• LifeOfBullshit
    Plus skrev 2018-03-25 22:54:40 följande:

Hej. Imorse tog jag ett ägglossningstest och det blev ett ganska tydligt streck, tydligare än vad det brukar vara annars. Kan man räkna detta som ägglossning? Eller är den på gång?

Jag skulle gissa att den är på gång, för att testet ska vara positivt så ska teststrecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket, fortsätt testa i någon dag till så borde det bli positivt snart :) har hört vissa som säger att de aldrig får fullt utslag på äl-tester och att de inte är helt tillförlitliga, men det kan jag inte uttala mig om, tyvärr. I vilket fall skulle jag försöka få till lite mys i dagarna om jag var du ^^ Lycka till! :)
  • LifeOfBullshit
    Plus skrev 2018-03-25 23:17:22 följande:

Okej, då vet jag ???? tack för svar.

Vi mös till det innan idag iaf för att va säkra. Men ska testa imorgon igen och se om den blir starkare. Sen får jag köpa fler tester, hehe.

Låter som en bra idé :) håller tummarna att detta blir en bra månad för oss alla :D
    Lindsey77 skrev 2018-03-26 08:39:40 följande:

Det kan jag uttala mig om. :) Jag har endast fått positivt på stickor en enda gång. Resten av gångerna har inte strecket varit lika starkt som kontrollstrecket. Har endast kunnat se stegring. Testade morgon och kväll med barn nr 4, inte ett enda positivt ÄL test. Men gravid blev jag. :) Har 4 barn och 2 missfall. ÄL har jag, men brukar ha svårt att få positivt på ÄL test. Hände dock i torsdags, ha ha. Hoppas att det släpptes ett fint ägg. :)

Ja, jag har hört liknande utsagor :o jag själv har fått fullt utslag några gånger men långt ifrån varje månad. Börjar faktiskt undra om jag verkligen har ägglossning varje månad :/ lite frustrerande. Vi vill ju så gärna bli gravida med vårt första barn! :) Jag håller tummar och tår för oss ^u^
  • LifeOfBullshit

Jag hatar mig själv just nu men börjar få upp hoppet igen även fast jag bestämt mig för att sluta bry mig. Är bara så spännande när man känner av ägglossningen extra tydligt. Drar i ljumsken, har molvärk och rikligt med flytningar. Kan ju hoppas att det är extra positivt med starka äl-symptom. Börjat tappa hoppet här fullständigt, vill ju så gärna ha det där mytomspunna plusset jag aldrig fått se röken av D:

• LifeOfBullshit

Då är ÄL över för denna gång och den fruktansvärda väntan till BIM tar dess plats. Har helt förlorat hoppet på att jag någonsin ska få ett litet pyre, men jag antar att det inte skadar att fortsätta försöka...

• LifeOfBullshit

Kan man få ligamentsmärtor redan 3 dagar efter ÄL? D: igår när jag vände mig i sängen så spände det något otroligt i ena halvan av buken och innan idag när jag satte mig upp i soffan fick jag en skum, liknande smärta - något åt molvärk-hållet i några sekunder D: vi har försökt i över ett år nu och har ALDRIG varit med om detta innan. Låter dock sjukt osannolikt att jag skulle känna av något redan ^^, någon som varit med om något liknande? D:

• LifeOfBullshit

ÄL +5 (BIM -7 beroende på vad som är relevant) idag.

Jag har gett mig fan på att inte analysera symptom och grejer denna gång och bara låta det gå som det går, men trots det så har jag ett potentiellt "symptom" som jag inte alls var beredd på, som är så pass påträngande att jag tvivlar på att det kan vara inbillat.

Jag är så sjuuuuuuukt gråtmild över så satans konstiga saker. Till exempel, jag lyssnar på sk "creepypastas", moderna skräckhistorier, typ. Och när den fiktiva karaktären i början av en berättade i förbigående att dennes flickvän hade dött för några månader sen så blev jag helt tårögd och riktigt sådär rörd. Över EN mening, det var knappt relevant för historien och personen lade ingen känsla eller energi bakom orden men ändå började jag nästan böla.

Sen nu för en liten stund sen så stod en gammal klassisk creepypasta som jag tycker om på tur i spellistan och när jag insåg vilken det var så blev jag så exalterad och glad att jag blev gråtmild och konstig igen.

Samma när jag tittar på mina katter och klappar dem så börjar jag nästan böla för att jag tycker de är så fina.

Helt sjukt, vet inte vad det är med mig, kan ju hoppas att det är ett tecken men jag tvivlar på att det är det såhär tidigt :( usch, kanske bara är stressad eller något ^^, någon som har liknande "symptom" och har någon teori om vad det kan vara? D:

• LifeOfBullshit

Jag vet inte om jag känner rätt eller om jag håller på att bli tokig av väntan på BIM. Men har sen ett par dagar tillbaka varit öm i brösten och de har känts svullna. Inget jag kan komma ihåg att jag haft mellan äl och bim innan. Jag brukar alltid vara öm på sidorna av brösten i vanliga fall och då endast om jag trycker till, men nu känns hela brösten ömma, det spänner liksom, och det känns ömt när jag kommer åt dem och när jag skuttar/springer. Hoppas ju så innerligt att detta är ett tecken D: BIM -3 Idag, ÄL +8/9

• LifeOfBullshit

Ni som tempar, skulle ni kalla min kurva trifasisk? Jag tycker verkligen att den tydligt har tre faser (med en temphöjning 7 dagar efter äl) och idag BIM -2 så håller den sig hög, trots att den brukar börja sjunka så sakteliga dagarna innan BIM i vanliga fall. Hoppas hoppas att detta betyder något!!!

BIM 18/19:e April, 2018
  • LifeOfBullshit
    SamiraBudva skrev 2018-04-17 14:11:08 följande:

Ser lovande ut!

saijda skrev 2018-04-17 14:25:33 följande:

Jag tycker det ser lovande ut. Håller tummarna!

Tycker ni?! :) Ni gör min dag ^u^ är lättande att få lite bekräftelse att det inte bara sitter i huvudet på mig!

Tack för att ni tar er tid att titta och svara <3

Samira: Lycka till med ditt lilla frö!

Saijda: Tack! Jag håller tummarna för dig med :)
  • LifeOfBullshit

Åh det känns så hopplöst nu :( har lite mild mensvärk från och till. BIM idag eller morgon... Skulle ju testa imorgon bitti :( usch vill verkligen inte få mens igen, kommer falla i bitar om det händer. Känner mig psykiskt utmattad av detta. Någon av er som fått mensvärk runt BIM och ändå varit gravida? Griper efter halmstrån känner jag :(

• LifeOfBullshit

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Lycka till alla andra nu! Jag håller tummar och tår för er! <3

• LifeOfBullshit
    lullis94 skrev 2018-04-19 06:22:07 följande:

Åh va kul, grattis!! Vi har försökt sedan januari ifjol men väntar fortfarande på plusset som jag hoppas kommer snart innan jag gett upp... Just nu känns det som att mensen är på väg :( bim +1...

Tack så mycket! :) Ja, jag vet hur jävlig den där väntan är. Men hoppet är det sista som överger en! Jag var helt övertygad om att mensen skulle komma idag redan igår kväll, hade mensvärk och kändes som om det skulle rinna till vilken sekund som helst så ännu är det inte kört! Jag håller verkligen alla tummar att det är er tur snart! Och så ska jag säga som min psykolog sa till mig: "Tänk vad älskat och efterlängtat barnet är när det väl kommer om man måste försöka så länge och kämpa för det." Och han har ju så rätt! Lycka till kära du <3
    saijda skrev 2018-04-19 06:24:49 följande:

Åh grattis grattis!!! :D jag förstår det, njut bara njut <3 tack så mycket, är på ÄL+7 idag och det känns som förra gången jag plussade, så hoppas att det är ett litet frö i mig också :$

Åh det ska jag göra! Jag känner mig plötsligt nojig att det kanske händer något, men samtidigt försöker jag se det som att om det gör det så fanns det en anledning och då vet vi i alla fall att vi kan bli gravida, även om det tar lite tid.

Åh hoppas! Det låter ju lovande :)
  • LifeOfBullshit
    saijda skrev 2018-04-19 06:53:26 följande:

Jag förstår dig, men försök och njut och noja dig inte <3

Ja det känns lovande, så vi får se på BIM (24e april) ;0

Jag ska försöka :)

Det som stack ut från min tempkurva denna månaden var ju att min temp höll sig högre än tidigare månader, så jag skulle absolut säga att din kurva ser lovande ut! :)
  • LifeOfBullshit
    saijda skrev 2018-04-19 07:23:17 följande:

Följs gärna åt om du vill <3

Åh hoppas hoppas hoppas då :0 vill så gärna plussa igen, är tredje försöket sedan missfallet!

Absolut! Det gör gärna jag med :)

Fy vad jobbigt med missfall :( <3
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-19 08:06:42 följande:

Stort grattis, va underbart!!!

Tack så mycket! :)
    lullis94 skrev 2018-04-19 09:26:08 följande:

Åh det låter precis som för mig. Vaknade med värdens mensvärk och skyndade mig på toa för att det inte skulle läcka men inte ett spår av blod :) jag brukar också alltid bli dålig/lösare i magen vid mens men nu är det åt motsatt håll, vet inte om det beror på att jag just ätit något som gjort mig hård i magen. Jag har beställt tester så ska jag testa imorgon om testerna kommit och mensen inte kommit :) det tog 13 månader med vår son så jag har räknat med att det ska ta tid men barnmorskan sa att man kan bli gravid redan 14 dagar efter man tagit ut staven så jag fick hopp att kanske skulle gå fortare men snarare tvärt om...

Åh det låter ju lovande trots allt! :) Hoppas hoppas att det går snabbare för er denna gång! Uppdatera gärna när testerna kommit :D
Svar på tråden BIM april 2018