Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

BIM april 2018

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, H0nd3ndär

10/4 Baraentilligen

• H0nd3ndär

La till mig. Mensen kom idag (dag 27). Appen säger BIM 5/4 men förr i tiden innan spiralen tror jag att jag hade runt 30 dagar. Men det är 6 år sedan. 3e försöket. Mitt 2a barn, sambons 1a.

• H0nd3ndär

Jag har varit lite skeptisk till natural cycles basaltermometer då många klagat på att den inte lyser i mörker. Hittade när jag letade en annan på billiga-tester.se från babyplan med 2 decimaler, lyse i displayen och dessutom 60 kr billigare (139 kr istället för 199 kr) än natural cycles variant. Mycket nöjd! :)

• H0nd3ndär

Känner mig lite låg. Borde vara äl-tider. BIM 5/4 beräknat på förra cykeln. Men är inne på 3e dagen med influensa. Vet någon om detta påverkar chanserna? Hamnar äl som den brukar då eller blir den försenad?

Hur gör ni som tempar? För ni in värdena ändå eller skippar ni om ni är sjuka? Ligger ungefär en grad över på morgonen än normalt (sen sticker tempen under dagen). Har äl-stickor hemma men inte orkat använda dem... :/

• H0nd3ndär
    jennyek93 skrev 2018-03-22 17:12:48 följande:

Ni som använder er av temperaturmätning, vad använder ni för termometer (mun/öra)?Läste någonstans att man skulle ha en med två decimaler... I så fall, tips på var man köpa sån? :) På apoteket nära mig hittade jag bara med en decimal, men det kanske räcker?

Köpte min babyplan med 2 decimaler och lysande display på billiga-tester
  • H0nd3ndär

Apparna (har 3) säger mens om 3-6 dagar. Men iom flunsa runt äl har tempkurvan varit helgalen. Symptomen är också annorlunda mot de 2 andra gångerna. Är bara på cd 21-22 men förra månaden 26 dagar totalt och gången innan 22 dagars cycel. ...och ff hittar inte äl alls... suck. Innan jag fick första barnet och då innan spiralen som satt i drygt 5 år tror jag att jag hade runt 30 dagars cycel. Men brydde mig inte så mkt så ingen aning egentligen och då upptäckte jag av en händelse att jag vart gravid i v8 så noll koll på början av en graviditet. Blir knäpp på det här :/

• H0nd3ndär

Testade tvärnegativt imorse BIM -4. Trist. Men ger inte upp hoppet då äl kan ha varit senare än normalt.

• H0nd3ndär

BIM -1. Negativt test igår. Än inga spottings så hoppet lever om än svagt. Nytt test imorgon om inga spottings hunnit före!

• H0nd3ndär

BIM idag och negativt test och hitills ingen mens i sikte. Borde fått spottings igår redan. Tempen fortsatt förhöjd. Hoppas på att ÄL kom senare denna gången och att mensen dröjer iom det.

• H0nd3ndär

Grattis till de nya plussen!!

Här sitter jag BIM +1 utan mens. Negativt test igår. Tempen ökade ytterligare imorse. Hoppas på att ÄL kom ett par dagar senare och att hoppet inte är ute.

Svar på tråden BIM april 2018