• 91sarah
    Systeryster33 skrev 2018-03-30 16:22:11 följande:

Inte någon du lyckats fånga på testen iaf! När va senaste mensen?

Den började den 12/3 så tycker att jag borde ha haft ägglossning nu..
  • 91sarah

Lite suddigt men visst är det på g för ägglossning?! Enligt alla appar ska jag ha mens på måndag så testade bara för ?skojs skull?..

• 91sarah

Dum fråga men efter år med p-piller har jag ingen koll. Hur räknar ni, så lång som menscykeln varit eller efter att mensen kommer samma datum varje månad.?

• 91sarah
    HepaticaNobilis skrev 2018-04-04 18:35:15 följande:

Jag hänger inte helt med här kanske, är det menscykelns längd du vill räkna ut? Då räknar man från mensens första dag till nästa första dag på nästa mens. Är det ägglossning du vill räkna ut?

De flesta sjukvårdsinrättningar räknar med att äl sker 14 dagar före mensens första dag. Har du en cykel på 33 dagar sker äl alltså på cd (cykeldag) 19.

Nu kan ju det här variera en hel del vilket gör att ältester är en bra uppfinning:) Det går också att mäta sin basaltemperatur varje morgon för att veta när äl skett.

Sorry för uppsatsen!

Nä eller jag tänkte mer, hur räknar ni när nästa mens ska komma? Kommer den alltid samma datum oavsett hur många dagar som gått emellan eller är det alltid 28 dagar?
  • 91sarah
    ellie86 skrev 2018-04-04 19:59:59 följande:

Det gäller att följa sin cykel ett tag, många här använder olika appar för att ha koll! Ifall man vet när man har ägglossning, antingen via ÄL-test eller temperaturhöjning så brukar mensen komma x antal dagar efteråt. Cykellängden kan variera lite, men tiden mellan ÄL och mens brukar vara i princip lika lång varje gång.

Flera mens/fertilitetsappar kan "förutspå" när nästa ÄL och nästa mens är, baserat på tidigare info man lagt in. Har man relativt regelbunden mens fungerar det rätt bra.

Jo jag har appar och trodde jag skulle få mens på tisdag (27 dagar efter senaste) men så fick jag utslag på ägglossningstest idag..
  • 91sarah
    Lindsey77 skrev 2018-04-05 19:54:03 följande:

Tog två gravtester imorse, men fotade inte förrän nu. Strecken kom dock inom tiden, men syns fortfarande. Två gravtest av två olika märken kan inte visa fel?? Förlåt så mycket graviditetskollen, hoppas du visat rätt hela tiden!!

Blir digitalt imorgon.. Ska även kolla med sticka för att se om hcg ökar ngt. De två senaste graviditeterna har inte strecken blivit starkare, för att bara bli svagare = graviditeten avstannat. Förra gången kom jag bara till vecka 4+3. Vågar inte tro på detta förrän jag passerat BIM med minst en vecka...

Tror jag är i vecka 3+6. BIM imorgon (flo tror lördag, men jag tror fredag. :))

ja, jag ser streck! Håller tummarna ???? har du känt av några andr symptom?
  • 91sarah

Okej, jag behöver hjälp. Jag hade mens 13/3 men bara två-tre dagar. Väldigt kort då jag brukar ha mens i 4-5 dagar. Jag började testa för ägglossning den 19/3-31/3 men fick inget positivt så gav upp. Ställde in mig på att få mens på tisdag 10/4 (fyra veckor sedan sista) I förrgår testade jag bara förskojsskull och fick starka streck och samma igår. Har jag sen ägglossning nu helt plötsligt? Alltid haft mens med fyra veckor emellan men nu har jag ingen koll alls..

• 91sarah
    MaalinJ skrev 2018-04-06 11:40:05 följande:

Du kan inte vara gravid då? Jag har också blött när jag varit gravid fast lite mindre än mens. Har du testat dig nyligen?

Ja jag testade mig dagen efter den korta mensen var slut och det var negativt..
  • 91sarah

Jag skulle fått mens idag men enligt ägglossningstest hade jag ägglossning först i torsdags.. så hela kroppen verkar i oblans trots regelbunden mens alltid. Negativt gravtest i lördags.

• 91sarah
    MaalinJ skrev 2018-04-10 23:27:47 följande:

Fick riktigt ont i magen ikväll. Tror det är mensen som kommer för tidigt :( så tråkigt.. Men inte spec oväntat. Får bli att försöka igen nästa månad. Hoppas kunna få medicinsk hjälp snart så att mens cykeln blir kortare.

Vad tråkigt ???? hur lång är menscykeln nu?
  • 91sarah
    MaalinJ skrev 2018-04-11 11:27:33 följande:

Nu kom mensen redan efter 8 dagar efter äl. Har dom senaste månaderna haft mellan 34-38 dagar men nu kom den på dag 30. Har läst att det är för nära? Blev lite besviken eftersom vi inte riktigt har fått utslag på äl stickorna tidigare så antingen har jag inte haft äl eller så har vi missat det. I mars fick vi utslag på dom digitala. Dock aldrig maximal utan bara blinkande gubbe men det ska ju vara hög fertil. Vi körde på som bara den i flera dagar så jag hade hoppats på att det tatt sig. Ville så gärna ha en december bebis :(. Ska försöka hinna bort till läkaren idag för att ta lite nya tester så kan vi kanske sen diskutera hjälp på medicinsk hjälp..

Åh, hur länge har ni försökt nu? Håller tummarna att ni får hjälp..

Min menscykeln är också helt konstig den här månaden..
  • 91sarah
    MaalinJ skrev 2018-04-11 13:03:58 följande:

Vi har kört oskyddat sen november förra året. Och oskyddat några gånger mer oregelbundet mellan mars - november. Men då hade jag varken mens eller äl. Mensen kom tillbaka i januari. Så mer "seriöst" med äl-test å mycket sex sen februari. Min cykel blir bara mindre för varje månad nu efter att den kom tillbaka efter att varit spårlöst försvunnen i 7 månader så man kan kanske hoppas att den vill tillbaka på 28 dagar. Nu är det bara äl som verkar krångla.. Ska testa köpa rosenrot på apoteket. Har ingen egen erfarenhet om det så får prata med dom på apoteket vad jag ska ha för något. Verkar som att det finns lite olika? Hur länge har ni försökt?

Sen i februari på riktigt och innan dess var min mens som en klocka.. men nu hade jag ägglossning först 5/4 (14 dagar sent)..
  • 91sarah

[quote=78626022][quote-nick]Bebismaj skrev 2018-04-11 18:33:49 följande:[/quote-nick]Jag vet inte riktigt vad som händer nu, jag fick bara bruna flytningar i 4-5 dagar som började på BIM 2/4 ungefär och testerna är negativa. Vet inte om jag har haft sen ÄL eller om kroppen bara hoppat över mensen..

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4[/quote

Ni som plussat vad har ni haft för symtom

?

• 91sarah
    Blåstjärna skrev 2018-04-13 07:18:01 följande:

Nu har NC satt ut min ägglossning (se bild nedan) och det stämmer väl med mina egna känningar. Nu borde jag väl kunna börja med progestoronkrämen (det har ju gått mer ön 2 dagar sedan ägglossningen nu)? Jag har en lutealfas på mellan 8-10 dagar i vanliga fall. Hade velat försöka få den längre för att ge ett potentiellt befruktat ägg större chans att hinna fästa.

Åh spännande, jag har precis börjat tempa. Har du koll, ska tempen gå upp eller ner vid ägglossning och upp eller ner vid eventuell graviditet?
  • 91sarah

Hade hoppats på ett plus den här månaden men ägglossningen kom två veckor sent och nej, det känns inte som det tagit sig. Men för att kunna hålla hoppet uppe, ni som plussat, hur mådde/kände ni dagarna innan bim?

• 91sarah
    hallonnpaj skrev 2018-04-16 08:58:51 följande:

Är på bim + 4 utan tecken på mens. Kissade kl 8 och kissade igen kl 9 för att ta ett cb digital. Visade ?inte gravid?. Kan inte bara mensen dyka upp? Är det möjligt att det blivit att mensen hoppr över en månad för mig? Trodde det bara kunde hända om man var sjukt stressad eller inte åt nog bra

Hände samma för mig förra hösten. Pratade med barnmorskan då som sa att mensen kan utebli utan några riktigta orsaker. Uteblir den två månader eller fler på rad ska man ta nya tester..
Svar på tråden BIM april 2018