Inlägg från: Wonderfluff |Visa alla inlägg
  • Wonderfluff

BIM april 2018

bastamamman1 skrev 2018-03-31 11:40:31 följande:

Nu vänner på 6e försöket någonsin under mitt liv, har jag plussat på BIM -6. 43 år gammal men fysiskt ung och frisk. Visste väl det skulle gå när alla värden var bra inkl äggreserven :). Wohooo helt i extas!!! :D

Nej va koolt!!! Superstort grattis till dig. Vilken inspiration du är för oss lite yngre som oxå kämpar <3 <3 <3

Vad menar du förresten med fysiskt ung och bra äggreserv? Vad ska man ha? Nyfiken nu :)))
  • Wonderfluff

Lägger till mig! :D

1/4 Litentuff

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen

10/4 systeryster33

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit , Jagerika

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 Milian03

• Wonderfluff
    bastamamman1 skrev 2018-03-31 12:18:39 följande:

Tack kära du! Verkligen i exstas just nu. Visste det kunde gå, känner det i kroppen. Med fysiskt ung menar jag att jag ser ut och känner mig som 32. Röker inte, dricker sällan, äter bra, aldrig haft könssjukdom, aldrig använt p-piller eller annan medicin. Fysiskt aktiv. Kort och gott frisk och stark. Ägglossning varje månad, väldigt regelbundet. Min äggreserv är 7,6 vilket tydligen är bra för min ålder.

Förstår dig, måste kännas fantastiskt nu :). Och så inspirerande för mig som redan är stressad. Tack! Jag tror absolut att människor har olika biologisk ålder. Gener och livsstil. Håll oss uppdaterade snälla och ha en fin helg <3
  • Wonderfluff

Hej allihopa! Usch nu känner jag mig pms'ig och negativ. Helt blankt på gravtest och BIM -1. Brösten har vuxit mycket senaste dygnet och bröstvårtorna är rödare och hårdare än vanligt och ömma. Lite mensvärk, känns typiskt som precis innan mens. Pyttelite spottings idag oxå. Det enda som strider mot det är att tempen stigit idag och är högre än någon dag tidigare i cykeln. Men man tycker ju att gravtestet kunde bjudit på åtminstone ett litet svagt spökstreck :(.

• Wonderfluff
    Wonderfluff skrev 2018-04-05 12:18:51 följande:

Hej allihopa! Usch nu känner jag mig pms'ig och negativ. Helt blankt på gravtest och BIM -1. Brösten har vuxit mycket senaste dygnet och bröstvårtorna är rödare och hårdare än vanligt och ömma. Lite mensvärk, känns typiskt som precis innan mens. Pyttelite spottings idag oxå. Det enda som strider mot det är att tempen stigit idag och är högre än någon dag tidigare i cykeln. Men man tycker ju att gravtestet kunde bjudit på åtminstone ett litet svagt spökstreck :(.

Iofs kan man få hög temp av att ha sovit dåligt va? Någon som vet?
  • Wonderfluff
    Trallallaa skrev 2018-04-05 14:56:54 följande:
    Jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår som sa att om man har en lång menscykel kan det vara svårt att bli gravid eftersom slemhinnan inte synkar med ägglossningen. Alltså, även om ägget blir befruktat så är slemhinnan inte i fas för att ägget ska kunna fästa. Därför kan det vara nödvändigt att försöka få en kortare cykel på kemisk väg. 
    27 dagars cykel med äl på dag 12 och 15 dagars lutealfas är bra eller?
  • Wonderfluff
    Trallallaa skrev 2018-04-05 19:30:28 följande:
    Ja, det är nog först när man börjar komma över 35-40 dagar som det kan bli svårt. Inte omöjligt sa han, men chanserna minskar ju längre cykel.
    ok. Jag har dock inte lyckats bli gravid trots denna korta och ständigt regelbundna cykel :(.
  • Wonderfluff

Hej tjejer!

Vad tror ni om detta. BIM idag och endast haft pyttepyttelite spottings igår och idag, alltså bara lite lite brunt i flytningarna, men bara enstaka tillfällen.

Känns som före mens i magen, brösten stora och ömma. Min temp brukar gå ner ett par dar före mens och även brösten brukar minska ett par dar innan, men brösten blev större till igår och idag har jag 37,3 i temp, vilket är högst hittills under cykeln. Dock visar gravtesterna från graviditetskollen INGENTING! Vad ska man tro? Det är ju märkligt att spottnings och mensvärk tilltar som om det var dagen innan mens, samtidigt som brösten växer och tempen stiger!! Skickar med kurva som för övrigt varit ganska upp och ner.

Svar på tråden BIM april 2018