• Aducia

BIM april 2018

Hoppar in här!

BIM nånstans i mitten av april, andra försöket. Jag tempar mig, men får inte ut något av grafen på appen. Har iofs varit väldigt dålig att tempa samma tid men ska bli bättre de. Oregelbunden mens så jag har inte så bra koll, men vi hoppas på ett plus snart!! :D

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia

Är det någon mer här som har oregelbunden mens och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer ?

• Aducia

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

• Aducia
    Lariz skrev 2018-04-04 16:58:58 följande:

Jag har oregelbunden cykel, varierar allt mellan 30 och 60 dagar, har använt mig av äl test och har fungerat bra för mig, har sätt tydlig stegring på testen!

Åh va skönt! Ska nog köpa såna billiga tester sen också om nästa mens kommer :D
  • Aducia
    Lariz skrev 2018-04-04 18:08:37 följande:

Ja jag har haft "billiga" test också, och för mig syns det tydligt när äl är :D Köp hem ett paket med flera stycken, det behövs för att kunna ha ett hum om när äl är så man kan testa typ varannan dag :)

Okej så du testar bara varannan dag? Tänk om man missar starkt streck den dagen man inte testar? :o
  • Aducia
    Trallallaa skrev 2018-04-05 14:56:54 följande:

Jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår som sa att om man har en lång menscykel kan det vara svårt att bli gravid eftersom slemhinnan inte synkar med ägglossningen. Alltså, även om ägget blir befruktat så är slemhinnan inte i fas för att ägget ska kunna fästa. Därför kan det vara nödvändigt att försöka få en kortare cykel på kemisk väg. 

Ja precis! Jag har nog en rätt så kort, men det har sina nackdelar också. Det gäller att ligga i! Haha
  • Aducia

Måste rådfråga er nu, snälla!!!

Hade mens 1-6 februari, sen fick jag en konstig blödning som var mer sparsamma bruna flytningar och en av de dagarna var det lite rött. Detta var 15-26 februari (skrev in det som mens för jag är osäker). Har i cirka 1 vecka känt spända bröst och igår/idag lite sura uppstötningar. Har testat negativt 2 gånger senaste veckan men idag fick jag tjocka vita flytningar, typ krämaktiga.

Vill nämna att jag har oregelbunden mens. 

Börjar funderar på om jag faktiskt är gravid men att det är för tidigt att se och om den där bruna flytningar perioden var en mensperiod eller en nidblödning. Är det inte näst intill omöjligt att få det så snabbt och tätt inpå?

Blir galen, snälla ge mig lite feedback!! :(

• Aducia

Är det någon som har erfarenhet av att bröstvårtorna smakar lite beskt vid graviditet eller äl?

Jag och killen hade sex idag och han nämnde för mig att det smakade beskt idag (han har gjort det tidigare och aldrig smakat så), är det något tecken?

• Aducia

Här ställer vi in oss på BIM i maj! :/

• Aducia
    Plus skrev 2018-04-10 13:50:42 följande:

Det blir nog ingen bebis denna månad heller :/ har kramper i tjejmagen, kom en rosa flytning igår och jag tror att jag har bim idag eller imorgon. Min mens är oregelbunden sen jag sluta med ppiller men nu känner jag att den är på gång :( tog gravtest imorse men det va neg. Aja, bara på det igen nästa månad.

Du är välkommen in i BIM MAJ (alla kan skriva), vi är 2 tjejer där än så länge! Tror mensen är på g här också!
Svar på tråden BIM april 2018