Inlägg från: Trallallaa |Visa alla inlägg
  • Trallallaa

BIM april 2018

Hoppar in här också. BIM 4/4. Vi har försökt på andra barnet sedan i maj. Jag har haft väldigt oregelbunden mens hela tiden, och eventuellt ingen ägglossning alls. Gick ner 5 kilo i början av året och hade en 29 dagars cykel förra månaden, med tydliga ÄL-känningar. Hade tydliga känningar förra veckan igen, återigen i rätt tid, och vi fick till det en gång 1-2 dagar innan. Tror väl inte så mycket på att det kan ha gått vägen, men hoppas så klart. :)

BIM-lista: 

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

• Trallallaa
    Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår som sa att om man har en lång menscykel kan det vara svårt att bli gravid eftersom slemhinnan inte synkar med ägglossningen. Alltså, även om ägget blir befruktat så är slemhinnan inte i fas för att ägget ska kunna fästa. Därför kan det vara nödvändigt att försöka få en kortare cykel på kemisk väg. 
  • Trallallaa

Jag hade BIM igår troligtvis, men vågar inte testa. Vi har försökt sedan i maj, så jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår. Han gjorde ett VUL och sa att han kunde se att jag hade haft ägglossning och att han trodde att mensen skulle komma vilken dag som helst. Så då ställde jag in mig på att det inte hade gått den här gången heller. Men så googlade jag lite och såg att slemhinnan blir tjock både om det är mens på g och om man är gravid. Då väcktes förstås hoppet igen. Men jag vågar ändå inte testa. 

Är det någon här som har gjort VUL så "tidigt" och/eller vet mer om vad man kan se då? Kanske sa han så där om mensen för att inte ge mig några falska förhoppningar.

(Han sa också att jag har PCO, vilket jag alltid har misstänkt men inte fått bekräftat. För mig räcker det dock att gå ner några kilon, vilket jag precis har gjort, så blir mensen regelbunden igen. Så det är skönt ändå. Men som han sa så är det nog först nu vi ens har haft en chans att lyckas, så nu är jag hoppfull inför de kommande månaderna ändå, även om det inte blir något den här gången.)

• Trallallaa
    Wonderfluff skrev 2018-04-05 19:11:37 följande:

27 dagars cykel med äl på dag 12 och 15 dagars lutealfas är bra eller?

Ja, det är nog först när man börjar komma över 35-40 dagar som det kan bli svårt. Inte omöjligt sa han, men chanserna minskar ju längre cykel.
  • Trallallaa

Sitter här och är alldeles chockad. Testade idag på BIM +5 eftersom jag inte har vågat innan. Och det var ett plus! (Vi började försöka i maj förra året.)

• Trallallaa

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass

15/4 sycamore

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

• Trallallaa
    norrland91 skrev 2018-04-09 09:20:37 följande:

Stort grattis, underbart!! <3

Tack så mycket! :)
  • Trallallaa
    StinaM skrev 2018-04-10 12:59:27 följande:

Jag har BIM på söndag men fick ett svagt streck redan i morse med CB early test. Och nu har jag även testat med deras veckoindikator. Jag är gravid, herregud!!!!

Grattis! :)
Svar på tråden BIM april 2018