BIM april 2018
Plussade idag på bim+2 :)
Känns så sjukt overkligt, första barnet för båda.
Grattis :)
Stort grattis!!! <3
Kan posta min kurva också :)
Åh.. grattis.. <3
Du ger mig hopp. Min kurva är vääääldift lik din
Hej tjejer!
Jag har inte skrivit så mycket i tråden för att jag har varit så less på bebisverkstaden! Men jag har följt er och stort grattis till alla som plussat!
Jag slutade med p-piller december 2016 och vi började försöka få till ett syskon till dottern som nu är två år. Det var ju lättare sagt än gjort det så det har varit mycket hopp innan BIM och sen förtvivlan när mensen alltid kommit i tid :(
Förra cykeln började vi använda clearblue advanced fertilitetsmonitor och jag började äta apiforce, bisolvon och rosenrot. Det tog sig inte då heller men vi körde samma ?cocktail? även den här cykel. Monitorn visade ägglossning flera dagar tidigare än mina beräkningar men vi körde på enligt den. Och så kom den långa väntan på BIM. Jag visste inte om jag skulle gå på monitorns BIM eller min egen beräkning men idag var jag BIM+1 enligt min beräkning och BIM+4 enligt monitorn. Sambon jobbade natt och han ville vara med när vi testar så det blev inget test imorse. Men när han kom hem kunde vi inte hålla oss så jag tog ett Babyplan early när han kom hem. Och det blev ett plus!! Jag har inte fattat det än! Vi har försökt i över ett år utan minsta lilla plus och så nu, två månader med monitorn som jag hört så mycket bra om kom äntligen plusset!!! Nu hoppas vi att pyret väljer att stanna kvar!
Tack! Och grattis till er med! Här känns det fortfarande helt overkligt efter så många misslyckade försök! Hade ni försökt länge?
BIM-listan:
1/4 Litentuff, theresu
2/4 Eal92, Elizai, Meemelie
3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69
4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa
5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti
6/4 Bastamamman1
7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90
9/4 norrland91, systeryster33
10/9 Mih4 , jjonna
12/4 Esme08, Samba80
14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass
15/4 sycamore
17/4 EIJ90
18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123
19/4 tredjebarnsladdis
20/4 lyckligast80
22/4 Blåstjärna , Jefare1
25/4 Liten 2018
26/4 Norrländska, FruBjörk
28/4 milan03, Emhy89
30/4 XAHHA92
Plussat +
Zette + bim -4 30/3
Litentuff + bim -1 31/3
Baraentilligrn + äl+10 5/4
Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4
Norrland91 + bim-2 7/4
Anonym1891 + bim+2 8/4
Grattis!! :D
Grattis! :)
Känner samma, är så stort och overkligt <3
Ja första :) så spännande och man vet ju inte vad man ska förvänta sig!!
Åh spännande, jag har precis börjat tempa. Har du koll, ska tempen gå upp eller ner vid ägglossning och upp eller ner vid eventuell graviditet?
Hade hoppats på ett plus den här månaden men ägglossningen kom två veckor sent och nej, det känns inte som det tagit sig. Men för att kunna hålla hoppet uppe, ni som plussat, hur mådde/kände ni dagarna innan bim?
Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?