Inlägg från: SamiraBudva |Visa alla inlägg
  • SamiraBudva

BIM april 2018

Fick missfall den 24 feb och om jag räknar missfallet som mens så skulle jag få mens för exakt en vecka sedan. Testade negativt varje dag men idag BIM+7 positivt. Så hopp finns det !

• SamiraBudva

Hej! Tänkte bara kolla ifall någon har en aning om detta.

Jag plussat BIM+6 och styrkan har ej ändrats och är på bim + 10 nu. Tog ett clearblue och det stod 1-2 veckor.

• SamiraBudva
    SamiraBudva skrev 2018-04-07 18:27:22 följande:

Hej! Tänkte bara kolla ifall någon har en aning om detta.

Jag plussat BIM+6 och styrkan har ej ändrats och är på bim + 10 nu. Tog ett clearblue och det stod 1-2 veckor.

Kan det kanske vara ett tecken på missfall igen?

• SamiraBudva
    Frallanz skrev 2018-04-07 18:51:17 följande:

Här är en till som plussar med svaga streck. Jag plussade med svagt bim, nu såhär 4-5 veckor efter plussar jag fortfarande svagt, ända skillnaden är att strecken syns på avstånd nu det gjorde den inte vid bim, men fortf svaga... ska på vul på onsdag. Är i vecka 9 om man räknar från senaste mensen.

Ohh hoppas allt går bra!!! Jag ska på vul den 26 april! Uppdatera mig gärna ifall du känner för det såklart!!!
  • SamiraBudva
    Baraentilligen skrev 2018-04-08 07:03:17 följande:

Jag plussade svagt på äl+10, lite starkare på äl+11, men äl+12 och 13 är lika svaga som 11 :( Dessutom har jag lite bruna flytningar idag så det känns inte bra det här...

Oh Oh nej! Hoppas det går hela vägen! Känner flera som fått lite små blödningar i början av graviditeten!
  • SamiraBudva
    norrland91 skrev 2018-04-07 23:03:23 följande:

Får man komma på vul om man ber om det ?

Du kan testa, ringde direkt in när jag blev positiv och fick tid ungefär 3 veckor efter.
  • SamiraBudva
    Elizai skrev 2018-04-08 10:18:08 följande:

Bim +6. Ingen mens, men negativa test. Jag är typ aldrig sen. Max 1-2 dagar nån enstaka gång, aldrig nästan en vecka. Ska avvakta nu några dagar, kommer inte mensen så gör jag ett nytt test. Har absolut noll förhoppningar, eftersom jag bara fått negativt på alla tester hittills..

Plussade ej förens BIM+6 eller 7 så avvakta och se !
  • SamiraBudva
    Frallanz skrev 2018-04-09 11:18:26 följande:

FÖr er som hängt med i mina svängar, så gjorde jag ett nytt test idag (borde inte men nyfikenheten tog över och det är i min värld långt till vul på onsdag, haha) men efter att ha plussat svagt hittills med testlagrets sä provade jag apotekets test sticka igen, som jag provade för ca 2 veckor sedan, ville jämföra o se om det testet visar annorlunda, och för första gången på dessa testningar fick jag idag ett hyfsat starkt plus ändå MEN jag läste nånstans om hook effekten, att spä ut urinet med lite vatten så gjorde det med detta testet, om det nu beror på det vet jag inte men det är iaf helt okej styrka i strecket nu, bara hoppas vul visar ett tickande hjärta o på rätt ställe <3

Det överata ca 2 veckor gammalt, det understa taget för en timme sedan.

Har tidigare bara testat mig med testlagrets och dem har sett ut som nedan, dessa 3 tog jag för ca en vecka sedan, om inte mindre tom.

Finns här någon mer som fått svaga tester sphär länge? Vecka 9, 8+6 nu.

Jag med, hade svaga streck tills BIM+9 och helt plötsligt ihåg BIM + 11 så fick jag ett väldigt starkt streck!! Känns lugnande

• SamiraBudva
    Frallanz skrev 2018-04-09 14:09:33 följande:

Det förstår jag! Skönt att du fick en stegring :)

Jag är ju på bim+33 om man ska säga bimdagar så sätt, och haft inte jättesvaga men inte så starka heller... men provade att spä ut med vatten idag och kanske hade jag fått starkare innan om jag gjort det då med? Hmm skumt detta. Men får se vad som visar sog på vil på onsd, om allt är som det ska.

Hoppas allt går som det skall
  • SamiraBudva

Är det jag som är sen, eller finns det fler som visste om att man kunde klippa i gravstickan till två smalare stickor som på bilden nedan, och att det verkligen funkar!

Har slösat på så mycket pengar!

• SamiraBudva
    91sarah skrev 2018-04-14 16:54:37 följande:

Hade hoppats på ett plus den här månaden men ägglossningen kom två veckor sent och nej, det känns inte som det tagit sig. Men för att kunna hålla hoppet uppe, ni som plussat, hur mådde/kände ni dagarna innan bim?

Min ägglossning kom cirka 2 veckor sent den med pga missfall som jag hade. Kände mig inte alls gravid. Men cirka 12 dagar efter fick jag mensvärk och trodde att det var mens på g. Plussade negativt.

Några dagar gick ovh jag hade vad jag trodde var mensvärk i flera dagar vilket jag aldrig haft. Tog nytt test och positivt!
  • SamiraBudva
    Elizai skrev 2018-04-15 10:29:51 följande:

Min mens är 13 dagar sen men jag fick negativt på gravtestet senast imorse. Har provat med ägglossningatester istället och får svaga streck där typ varje dag. Fattar ingenting. Min menscykel brukar gå som en klocka annars. 33 dagars cykel, 16 dagsr lutealfas. Slår sällan fel. Men nu är den snart två veckor sen men jag är tydligen inte gravid? Wtf? Känner mg så sjukt nere över det här, fattar inte vad som är fel.

Fått höra att min mens kanske hoppat över en cykel, typ. Men den har aldrg gjort det förr? Just nu är jag mest bara uppgiven och trött på hela den här göra-barn-karusellen. Känner att jag bara vill ge upp det. För ett tag i alla fall..

Jag plussade bim + 7 . Men en vän till mig hade negativt på alla sina test i 3 månader och det visade sig att hon gick in i 2:a månaden.

Avvakta och se, annars kanske bra att boka tid ?
  • SamiraBudva
    saijda skrev 2018-04-16 18:35:40 följande:

Gröna är förra cykeln där mensen dök upp och den lila är nuvarande cykeln. Tempökningen efter ÄL (lila cykeln) är nästintill exakt likadan som det var förra gången jag plussade. Får se om den stiger mer dessa dagar, 8 dagar kvar tills BIM :0

Hoppas hoppas!!!
  • SamiraBudva
    saijda skrev 2018-04-16 19:43:03 följande:

Åh tack tempmetoden känns så mycket säkrare än att leta symtom även fast jag har liknande symtom som förra gången :$ , hoppas för dig med! <3 När har du BIM? :)

Jag plussade så är i vecka 5+5 ! Har börjat få lite illamående nu ifall man glömmer äta hehe! Ja min temp har varit på 37.0 - 36.8-9 sedan jag blivit gravid inte högre eller lägre så det ser ganska lovande ut för dig! Uppdatera gärna!
  • SamiraBudva
    saijda skrev 2018-04-16 20:59:42 följande:

Åh nämen grattis vad glad jag blir för din skull!:D jag känner igen de symtomen från när jag var gravid sist ;) min temp låg mellan 36.9-37.2 och det är typ där jag ligger redan nu så hoppas innerligt att det är ett frö där inne<3

Jag uppdaterar mer än gärna , du får också :)

Hoppas verkligen det blir av för dig denna gång! Ja det ska jag göra!!;! <3
  • SamiraBudva
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-17 07:38:59 följande:

Ni som tempar, skulle ni kalla min kurva trifasisk? Jag tycker verkligen att den tydligt har tre faser (med en temphöjning 7 dagar efter äl) och idag BIM -2 så håller den sig hög, trots att den brukar börja sjunka så sakteliga dagarna innan BIM i vanliga fall. Hoppas hoppas att detta betyder något!!!

Ser lovande ut!
Svar på tråden BIM april 2018