• lullis94

BIM april 2018

Jag hoppar gärna in här om det är okej? Vi försöker med barn nummer två. Tog ut p-staven i januari 2017 och har sedan dess försökt träffa in den oregelbudna äl. Den senaste äl kan vi inte ha missat så får se om det tog sig. Dock känner jag inget mer än normalt mellan äl och mens om jag inte känner efter för då tror jag att jag inbillar mig :P hir har det varit för er andra som varot gravid flera gånger? Har det skiljt sig mycket de första veckorna mellan graviditeterna?

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90

9/4 norrland91, systeryster33

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123, lullis94

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80, ellie86

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk

27/4 Milian03

28/4 Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4

• lullis94

[quote=78637353][quote-nick]Fiamedknufff96 skrev 2018-04-16 07:06:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Set positivt ut :D

• lullis94
    Fiamedknufff96 skrev 2018-04-16 11:08:06 följande:

Åhh hoppas!! Ska göra nytt test imorgon :))

Du kanske ska göra ett digitalt så behöver du inte fundera om det är ett spökstreck eller inte ;)
  • lullis94
    Norrlänska skrev 2018-04-17 22:13:47 följande:

Eller hur! Det känns som typ 6 veckor bort.

Får försöka hålla sig sysselsatt

Jag tycker också dagarna har gått sakta men nu har jag bim imorgon men kunde inte hålla mig så testat negativt igår och nu känns det som mensen är på väg :(
  • lullis94
    Norrlänska skrev 2018-04-18 07:45:59 följande:

Trist hoppas känslan av mens är fel å att du testar positivt om en dag eller två. Annars lycka till nästa månad!

Jag har bim den 26 april å det känns som en evighet bort

Mådde jättekonstigt igår och det fortsatte på morgonen men negativt test... Mensen verkar retas med mig...
  • lullis94
    Norrlänska skrev 2018-04-18 07:45:59 följande:

Trist hoppas känslan av mens är fel å att du testar positivt om en dag eller två. Annars lycka till nästa månad!

Jag har bim den 26 april å det känns som en evighet bort

Dagarna går sakta när man vill att de ska gå. Nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma, men jag känner mer och mer symtom. Beställde även fler tester och av andra märken så får jag se om de visar annat :)
  • lullis94
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:04:47 följande:

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Lycka till alla andra nu! Jag håller tummar och tår för er! <3

Åh va kul, grattis!! Vi har försökt sedan januari ifjol men väntar fortfarande på plusset som jag hoppas kommer snart innan jag gett upp... Just nu känns det som att mensen är på väg :( bim +1...
  • lullis94
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:46:42 följande:

Tack så mycket! :) Ja, jag vet hur jävlig den där väntan är. Men hoppet är det sista som överger en! Jag var helt övertygad om att mensen skulle komma idag redan igår kväll, hade mensvärk och kändes som om det skulle rinna till vilken sekund som helst så ännu är det inte kört! Jag håller verkligen alla tummar att det är er tur snart! Och så ska jag säga som min psykolog sa till mig: "Tänk vad älskat och efterlängtat barnet är när det väl kommer om man måste försöka så länge och kämpa för det." Och han har ju så rätt! Lycka till kära du :)

Åh det låter precis som för mig. Vaknade med värdens mensvärk och skyndade mig på toa för att det inte skulle läcka men inte ett spår av blod :) jag brukar också alltid bli dålig/lösare i magen vid mens men nu är det åt motsatt håll, vet inte om det beror på att jag just ätit något som gjort mig hård i magen. Jag har beställt tester så ska jag testa imorgon om testerna kommit och mensen inte kommit :) det tog 13 månader med vår son så jag har räknat med att det ska ta tid men barnmorskan sa att man kan bli gravid redan 14 dagar efter man tagit ut staven så jag fick hopp att kanske skulle gå fortare men snarare tvärt om...
  • lullis94
    Prematurrisk skrev 2018-04-19 09:06:22 följande:

Hej! Jag har BIM på söndag och fick detta på testet idag. Igår var det totalblankt. Vad tror ni? Hoppas det blir starkare och inte är spök! :)

Jag såg ett streck direkt än om det var svagt så hoppas på att det blir starkare :D
  • lullis94
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 09:35:41 följande:

Hoppas hoppas att det går snabbare för er denna gång! Uppdatera gärna när testerna kommit :D

Det är redan 15 månader sedan jag tog ut staven så det går inte snabbare än sist, men får hoppas att det ibte dröja allt för länge. Egentligen gör det inget om det inte blir något nu för barnets skull för då slipper den riskera att bli en julbebis och istället bli en januaribebis så det är väl därför det skulle ta sig nu bara för att det egentligen är sämsta månaden på året för barnet. Men det visar sig på stickorna framöver!
  • lullis94

Min mens behagade att komma så ingen bebis denna månad hemmer... Går in i månad 16 av väntan då... Lycka till alla ni andra! Hoppas ni har bättrw tur ön vad jag verkar ha...

Svar på tråden BIM april 2018