Inlägg från: Ölandstoka |Visa alla inlägg
  • Ölandstoka

BIM april 2018

Hoppar in lite, är på första försöket och har bim 28:de typ (är så olika månad till månad för min del). Är skönt att inte känna sig ensam i den sega väntan och alla symptom man går och inbillar sig. Tempar också och hoppas så på att den sticker iväg lite nu, är bara på äl+6.

• Ölandstoka
    saijda skrev 2018-04-18 17:10:32 följande:

Välkommen! Har BIM runt den 23e april, och är också på ÄL+6 :) samt tempar hehe. Vilken app använder du dig utav? Vi kan skicka datan till varandra om du vill :$

Jag an använder fertility friend. Har gjort det i flera år men mina cykler är oregelbundna på i stort sett alla sätt som går, så det är svårt att läsa ut något tyvärr.. Bim den 23e redan, har du alltid haft kort mellan äl och mens?
  • Ölandstoka
    saijda skrev 2018-04-18 19:46:03 följande:

Jag använder mig också av fertility friend, min mens blev oregelbunden efter missfallet i januari :/ innan det så hade jag 29 dgr men nu har jag 31 dgr. Hade längre mellan ÄL och mens innan missfallet också :(

Jag kan ha räknat fel också, enligt WomanLog hade jag ÄL 11 april och BIM tidigast 23 april. Men enligt fertility friend så har jag ÄL 12 april och BIM tidigast 25 april. :0

När har du ÄL och BIM då? :)

Jag har allt mellan 10 och 16 dagar mellan äl och mens enligt fertility friend, så det är väldigt svårt att veta när bim är. Hade äl 12e men jag är ingen testare, har inget hemma ens, så jag låter det vara bara, har jag fortfarande inte fått mens den 28e (vilket är en lördag) så beställer jag hem ett test :) När tänker du testa?
  • Ölandstoka
    saijda skrev 2018-04-19 09:52:51 följande:

Svårt det där med att få det uträknat exakt :0 jag testar inte heller, tempar bara och litar på det :) har inte heller något graviditetstest hemma för vet inte om jag kan hålla mig till minst BIM annars. Men tänkte testa som förra gången. Dvs på BIM+3 beroende på min temp o symtom :$

Jag tänker samma :) Tycker det känns praktiskt med bim en långhelg, om jag inte har fått mens så dröjer det ändå till cs 19 dagar efter äl tills jag kan testa. Men är tyvärr inte så positiv. Är ganska säker på att den kommer att dyka upp men det känns ok. Är ju bara första försöket. Är lite inställd på att det inte kommer att fungera alls till och från tom, har alltid haft en känsla av att jag inte kan bli gravid. Tror det är en ganska vanlig skräck dock.

Vilket försök är ni på? (Har inte läst hela tråden)
  • Ölandstoka
    saijda skrev 2018-04-19 13:35:25 följande:

Skönt med långhelg, för mig är det inte det då jag jobbar som uska :/ men njut ni som kan ;) men visst är det praktiskt det håller jag med om. Min BIM är tidigast dagarna innan långhelgen, så hade varit skönt och veta egentligen innan jobbhelgen men men tålamod får man ha ^^

Ibland händer det på första försöket ibland inte. Det är en vanlig skräck, framför allt när man inte har varit gravid innan :(

Jag slutade med mini piller i mitten av augusti förra året och första mensen efter det kom den 20e september och vi plussade i december-17 (ÄL 9e december) men fick missfall i januari-18. Vet inte hur man ska räkna då, men tredje försöket sedan missfallet är vi på i alla fall :/ första månaden vi försökte seriöst och vi plussade trots både sjukdom och min man var iväg så vi hade bara sex en gång under den fertila perioden. Hans familj har tydligen bra gener, för min svågers fru gick det också första försöket :0 men alla har inte den turen och jag har inte räknat med det utan ställde in mig på att det skulle ta ett år, och blev chockad när jag tog testet i december och bröt ihop i januari när vi förlorade det :(

så detta är väl vårt riktiga försök sedan missfallet, tre gånger fick vi till under den fertila perioden men inte på rad, vill inte tvinga på sex, för vår skull. Men alla par fungerar olika <3

Oj vad långt det blev sorry ^^

Hemskt med missfall, beklagar! Är så inställd på att inte kunna bli gravid att jag inte alls har någon rädsla för missfall. Men skulle jag bli gravid skulle jag nog ha svårt att slappna av de första månaderna. Hade du några symptom på att du var gravid? Hade du det på känn?
Svar på tråden BIM april 2018