saijda skrev 2018-04-19 13:35:25 följande:
Skönt med långhelg, för mig är det inte det då jag jobbar som uska :/ men njut ni som kan ;) men visst är det praktiskt det håller jag med om. Min BIM är tidigast dagarna innan långhelgen, så hade varit skönt och veta egentligen innan jobbhelgen men men tålamod får man ha ^^
Ibland händer det på första försöket ibland inte. Det är en vanlig skräck, framför allt när man inte har varit gravid innan :(
Jag slutade med mini piller i mitten av augusti förra året och första mensen efter det kom den 20e september och vi plussade i december-17 (ÄL 9e december) men fick missfall i januari-18. Vet inte hur man ska räkna då, men tredje försöket sedan missfallet är vi på i alla fall :/ första månaden vi försökte seriöst och vi plussade trots både sjukdom och min man var iväg så vi hade bara sex en gång under den fertila perioden. Hans familj har tydligen bra gener, för min svågers fru gick det också första försöket :0 men alla har inte den turen och jag har inte räknat med det utan ställde in mig på att det skulle ta ett år, och blev chockad när jag tog testet i december och bröt ihop i januari när vi förlorade det :(
så detta är väl vårt riktiga försök sedan missfallet, tre gånger fick vi till under den fertila perioden men inte på rad, vill inte tvinga på sex, för vår skull. Men alla par fungerar olika <3
Oj vad långt det blev sorry ^^
Hemskt med missfall, beklagar! Är så inställd på att inte kunna bli gravid att jag inte alls har någon rädsla för missfall. Men skulle jag bli gravid skulle jag nog ha svårt att slappna av de första månaderna. Hade du några symptom på att du var gravid? Hade du det på känn?