Inlägg från: lyckligast80 |Visa alla inlägg
  • lyckligast80

BIM april 2018

Hej,

Hoppar in här! Nu blir det försök 10! Hejåhå kämpa på....

dubbel dos med Letrozole börjas idag, hoppas det gör susen! : )

• lyckligast80

[quote=78583170][quote-nick]bastamamman1 skrev 2018-03-26 11:22:22 följande:[/quote-nick]Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?[/quote

Jag har inte problem med ÄL, men min läkare tyckte ändå vi kunde stimulera det lite extra. Men en task ett hae inte hjälpt så nu är det tredje omgången med Letrozole och vi testar att dubbla.

Vi är oförklarligt barnlösa, så vi testar alt vi kan tills det är dags för IVF. : )

• lyckligast80
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 13:28:03 följande:

[quote=78583170][quote-nick]bastamamman1 skrev 2018-03-26 11:22:22 följande:[/quote-nick]Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?[/quote

Jag har inte problem med ÄL, men min läkare tyckte ändå vi kunde stimulera det lite extra. Men en task ett hae inte hjälpt så nu är det tredje omgången med Letrozole och vi testar att dubbla.

Vi är oförklarligt barnlösa, så vi testar alt vi kan tills det är dags för IVF. : )

Oj vad konstigt det blev, en tablett* ska det stå har inte hjälp.
  • lyckligast80
    bastamamman1 skrev 2018-03-26 13:59:15 följande:

OK! Jag har själv klockren ägglossning varje månad enligt skolboken och bra värden för min ålder, men min läkare tycket oxå jag skulle testa med 1 sedan 2 tabletter. Min känsla då var att ägglossningen och jag över huvudtaget fungerade sämre än naturligt. Sen fick jag höra av en annan läkare att vissa läkare tycker det är roligt att experimentera med letrozol och se effekterna, men att studier visar att kvinnor med fungerande äl får sämre resultat med Letrozol då det påverkar slemhinnan och flytningarna på något sätt. Medan kvinnor med ingen eller lite äl kan få bättre resultat. Så för min del känner jag mig mycket bättre rustad utan letrozol.

Ja vi får se helt enkelt... jag ska ge denna månaden med dubbel dos en chans och nästa, sen kör jag utan om det inte tar sig. Min slemhinna har iaf varit superfin som läkaren säger och ägglossning har skett som den ska när den ska så vi får bara hålla tummarna. : )

Efter snart ett år testar man allt, iaf jag. Är 38 så känner att tiden springer iväg... : /
  • lyckligast80

BIM-lista:

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

26/4 Norrländska, FruBjör

• lyckligast80
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 21:17:47 följande:

Tack <3

Har ej fått det konstaterat, men strecket syntes knappt idag. Blöder mkt. Det är ju bra att hcg försvinner så är det snart ÄL igen... om ca 20 dagar.

Igår visade min 11-åriga dotter mig en söt sparkdräkt i affären och utbrister; jag vill verkligen ha en lillasyster mamma. Hon sa även det idag. Ville bara gråta. Jag säger bara att jag är för gammal för fler barn till henne. Hon älskar bebisar... hon skulle bli så glad!

Oddsen känns låga nu... tre missfall! Hur många orkar man med?

Beklagar! Förstår din frustration och uppgivenhet! Vi har försökt sen juni förra året, inte ens ett plus på stickan: (

På kö för IVF.... ( är 38 ) Så vi hopoas på det i höst!

min 11 åring tjatar VARJE dag om ett syskon, har bara sagt att det kommer när det kommer och att det ibland tar lite tid.... men det förstår ju inte han såklart.

Styrkekramar till dig och alla andra också såklart som längtar efter en liten. <3
  • lyckligast80
    MaalinJ skrev 2018-04-10 10:00:56 följande:

Nu under morgonen har det blivit mindre och är mer blodaktigt? Kan det vara mensen som kommer redan nu?

Genombrottsblödning?
  • lyckligast80
    MaalinJ skrev 2018-04-10 10:00:56 följande:

Nu under morgonen har det blivit mindre och är mer blodaktigt? Kan det vara mensen som kommer redan nu?

Genombrottsblödning?
  • lyckligast80

[quote=78622608][quote-nick]MaalinJ skrev 2018-04-10 13:02:42 följande:[/quote-nick]Vad är det?

En mindre oförklarlig blödning KAN vara blödning från livmoderslemhinnan. Vid samna tidpunkt som mensen skulle komma ungefär. Beror på att kroppen inte rikgtigt anpassat sig till graviditeten. Kallas genombrottsblödning.

Om man är gravid då.

• lyckligast80
    MaalinJ skrev 2018-04-10 14:14:42 följande:

Okej, mensen borde inte komma nu eftersom jag hade ägglossning för ca en vecka sedan. Men den kanske är på gång då. Vi får se :/

Okej ja kanske lite tidigt för det då.

Men brukar du ha mellanblödningar innan mens? blöder du mycket nu? Annars hade jag inte gett upp hoppet än. : ) Googla på nidblödning, det är inte samma sa som genombrottsblödning och kallas även fästblödning.

inte helt omöjligt så ge inte upp!
  • lyckligast80
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:04:47 följande:

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Lycka till alla andra nu! Jag håller tummar och tår för er! <3

Ååå vad härligt! Stort Grattis!!! : ) (BIM imorgon). : )
  • lyckligast80

Domedagen är här! (Så känns det efter 10 månader) : /

Har inga större förhoppningar så trosskyddet ligger redan i trosan (ursäkta info) och inväntar tant röd.

Men så länge den inte dykt upp så lever ändå ett litet litet hopp om ett litet frö där inne.

Trevlig helg alla!

Svar på tråden BIM april 2018