• Linneisen

BIM april 2018

Milian03 skrev 2018-04-25 20:18:35 följande:

Tog rfsu testa tidigt och clearblue early i samma urin. Är på äl+10. På rfsu syns två streck, det ena svagt. På Clearblue early ingenting! Nån som fått spökstreck på rfsu testa tidigt?

Jag vet inte om det var testa tidigt, men jag testade med rfsu 10-pack och då fick jag spökstreck... Har hört fler som fått det med just rfsu.
  • Linneisen
    Milian03 skrev 2018-04-25 22:32:18 följande:

Antar att det var det. Har fått mensvärk nu med :(

Molvärk känns likadant som mensvärk. Så det kan vara livmodern som växer istället!
  • Linneisen
    Milian03 skrev 2018-04-25 22:36:24 följande:

Känns ända bak i ryggen :'( kan växvärk göra det?

Ohja, jag hade alla möjliga sorters värk under förra graviditeten. Växtvärk kan göra ont så in i h*lvete.
  • Linneisen
    Förstabarnet33 skrev 2018-04-26 04:46:29 följande:

Hej! Jag har hängt kvar i tråden och legat lågt då jag fick mens 3/4, men har ny bim 29/4. Har senaste dagarna haft ont i bröstvårtorna, vilket jag inte brukar ha. Igår fick jag dock en liten blödning, 4 dagar innan bim. Min mens är vanligtvis punktlig så jag blev jätteförvånad. Läste att man kan få en nidblödning 7-14 dagar efter Äl. Tror ni det kan vara något sådant eller hoppas jag för mycket?

Absolut, det kan vara nidblödning. Dock hade jag exakt likadant när jag inväntade bim. Fick en liten blödning 4 dagar innan. Dock är bim olika hela tiden men så tidig har mensen aldrig varit. Sen upphörde den och jag trodde verkligen det var nidblödning. Men sedan kom mensen igång. Om din mens inte kommer igång är det säkert nid. Hoppas den håller sig borta!
  • Linneisen
    Förstabarnet33 skrev 2018-04-26 11:03:47 följande:

Idag är blödningen helt borta, inget blod alls idag. Mjölkiga flytningar typ? Vet inte hur jag ska beskriva. Även en ilande känsla som strålar ner mot ljumskarna? Aldrig känt så förut, men jag vill inte ropa hej än.

Låter absolut som nidblödning då! Min mens kom igång dagen efter, direkt på morgonen har jag för mig.

Jag läste att testet kan visa positivt 2-3 dagar efter nidblödning.
  • Linneisen
    Awwalusen skrev 2018-04-29 15:47:57 följande:

Hej på er

Jag har precis registrerat mig här så är osäker på om jag ska ställa min fråga här eller inte.. Men hur som helst.

Jag slutade med mina p piller för 9/10 månader sedan, det tog några månader att komma i schakt med mensen igen men nu ligger den stabilt på den 20e varje månad. Jag brukar få känningar några dagar innan men denna månaden har allt varit jättekonstigt.

Jag har inte fått min mens än och det är den 29 april nu, jag fick metallsmak i munnen för 3 dagar sedan, jag har haft yrsel och kräkts, jag har inte ont i mina bröst, jag har känt i 8 dagar att mensen kommer men det är bara flytningar. Jag har också typ håll i magen till och från varje dag. Tog mitt första grav. Test idag men det visade ett minus på displayen. Jag blir inte klok! Jag har läst runt som en galning på alla forum med alla olika sorters sökformuleringar men jag har inte riktigt fått ett logiskt svar. Någon här som kanske kan ge mig rätsida på vad som händer med mig?

Tänkbara förklaringar är väl, sen mens eller att du är en låghormonare som inte får plus så tidigt. Köp bra graviditetstest, helst digitala. :)
  • Linneisen
    stragge skrev 2018-05-04 07:04:51 följande:

Starkt av dig! Jag började testa på äl+4 tror jag HAHA !

När plussade du??
Svar på tråden BIM april 2018