• S79

BIM april 2018

Jag undrar om någon här kan svara på en grej. Jag använder Clearblue advanced fertilitetsmonitor och enligt den hade jag ägglossning ungefär tre dagar tidigare än mina egna beräkningar. Nu då när det är BIM-tider, hade ni då litat på monitorns BIM eller det enligt era egna beräkningar som alltså är tre dagar senare?

Haha nu när jag skriver det här inser jag hur otålig jag är... men vill ju bara veta om jag är gravid eller inte! :)

• S79

Hej tjejer!

Jag har inte skrivit så mycket i tråden för att jag har varit så less på bebisverkstaden! Men jag har följt er och stort grattis till alla som plussat!

Jag slutade med p-piller december 2016 och vi började försöka få till ett syskon till dottern som nu är två år. Det var ju lättare sagt än gjort det så det har varit mycket hopp innan BIM och sen förtvivlan när mensen alltid kommit i tid :(

Förra cykeln började vi använda clearblue advanced fertilitetsmonitor och jag började äta apiforce, bisolvon och rosenrot. Det tog sig inte då heller men vi körde samma ?cocktail? även den här cykel. Monitorn visade ägglossning flera dagar tidigare än mina beräkningar men vi körde på enligt den. Och så kom den långa väntan på BIM. Jag visste inte om jag skulle gå på monitorns BIM eller min egen beräkning men idag var jag BIM+1 enligt min beräkning och BIM+4 enligt monitorn. Sambon jobbade natt och han ville vara med när vi testar så det blev inget test imorse. Men när han kom hem kunde vi inte hålla oss så jag tog ett Babyplan early när han kom hem. Och det blev ett plus!! Jag har inte fattat det än! Vi har försökt i över ett år utan minsta lilla plus och så nu, två månader med monitorn som jag hört så mycket bra om kom äntligen plusset!!! Nu hoppas vi att pyret väljer att stanna kvar!

• S79
    Anonym1891 skrev 2018-04-08 17:38:27 följande:

Stort grattis! Plussade också idag, bim+2. För oss är det första barnet :)

Tack! Och grattis till er med! Här känns det fortfarande helt overkligt efter så många misslyckade försök! Hade ni försökt länge?
  • S79
    norrland91 skrev 2018-04-08 23:31:09 följande:

Stort grattis!!!!!! Så underbart <3

Tack snälla! Du har också plussat va? Grattis till dig med!
  • S79

Inga tvivel längre! Åh jag är så glad! Det har varit sån känslomässig bergochdalbana med den här bebisverkstaden.

• S79
    Emiliass skrev 2018-04-10 17:57:01 följande:

Kom visst bara med en bild. Här kommer rfsu med.

Ser positivt ut tycker jag! Grattis!
  • S79
    MaalinJ skrev 2018-04-11 19:21:21 följande:

Va precis på apoteket å frpgade efter rosenrot. Enligt henne så har dom aldrig hört att man kan bli gravid på det. Det används endast mot trötthet svarade hon. Kände mig dum när jag stod där eftersom jag har noll koll haha. Är det bara på gravid kollen man kan köra det?

Jag har ingen aning egentligen men den både den här och förra cykeln använde jag clearblue advanced fertilitetsmonitor och åt Rosenrot, Apiforce och Bisolvon. Har försökt så länge så jag tänkte bara testa allt! Och det tog sig! Plussade i söndags efter att ha försökt i ca 16 månader! Vet inte om det var rosenroten, något av det andra eller bara tur, men gravid blev jag!
  • S79
    saijda skrev 2018-05-04 07:53:37 följande:

Tack så mycket! Är det dumt att testa ikväll eller ska jag vänta till imorgon bitti? :$

Jag plussade på BIM+2 och då testade jag på eftermiddagen och jag hade inte ens hållit mig så länge. Men det blev ett plus i alla fall. Så jag tror säkert att du kan testa ikväll. Man kan ju försöka låta bli att gå på toaletten typ 4 timmar innan. Men som sagt, för mig funkade det ändå.

Lycka till!!
Svar på tråden BIM april 2018