Frallanz skrev 2018-04-09 18:47:30 följande:
Ja gör det, jag googlade typ nåt i stil med "spä ut urin gravtest" eller nåt, jag googlade på allt möjligt, googlare som jag är, och då kom jag över massa trådar där man valt att späda ut urinet o testat på nytt när man trott att urinet innehållit "för mkt" hormoner osv.
Väldigt fascinerande när man läst om dem som testat med olik tester o det funkat :)
Förstår att det är frustrerande! Man vill ju inget annat än veta vad det är som sker och om där är nåt. Så nervös inför onsdag, vill så gärna veta nu om därinne är allt som det ska eller om det inte är en frisk graviditet när jag fått så svagt hittills och haft en stor blödning i början... vet nu att många blöder osv, men med sonen hade jag starkt grabtest redan från start
Ska kanske testa det imorgon eller på onsdag. Dock har jag ju inte haft ens svaga streck ännu. Om det ena är nåt.. men min menscykel går som en klocka, är typ aldrig sen och har inte tagit några hormonella preventivmedel alls på typ 8 år. Känns skumt att mensen ska börja strula nu liksom? OM jag är gravid som borde jag enligt mina egna beräkningar vara i vecka 5+2, så jag tycler väl det borde synas på test.. meeen ah jag vet inte. Vissa plussar ju inte förrän 2-3 veckor efter missad mens, vad jag förstått. Har pratat med gyn men de kollar ingenting förrän min mens är en månad sen eller mer.
Ska hålla tummarna för dig på onsdag! Att allt är som det ska liksom. :) har också hört många som blöder under första trimestern, ibland flera gånger.