• Elizai

BIM april 2018

Hejhopp69 skrev 2018-03-31 12:02:53 följande:

Ja man vill så gärna ha ett +.. Jag testade imorse "vanligt" och ett testa tidigt negativt båda två. (Tyckte jag) Jag får vänta in mensen kommer den inte så testar jag igen.

Jag förstår dig helt och hållet. Vill så gärna plussa jag också så jag förbrukar äl-tester och graviditets-tester som en besatt. Och lika bevsiken varje gång blir jag, samt ibland lyckas jag fantisera dit spökstreck. Haha.

Men det blir våran tur tillslut också. Jag ska esta igen måndag morgon eller tisdag morgon (om inte mensen kommit). Hur länge har du/ni försökt nu? För mig och min gubbe är det sen mars-april förra året.
  • Elizai
    Litentuff skrev 2018-03-31 11:01:23 följande:

detta är ett plus va??

Stort grattis! :)
  • Elizai
    bastamamman1 skrev 2018-03-31 11:40:31 följande:

Nu vänner på 6e försöket någonsin under mitt liv, har jag plussat på BIM -6. 43 år gammal men fysiskt ung och frisk. Visste väl det skulle gå när alla värden var bra inkl äggreserven :). Wohooo helt i extas!!! :D

Stort grattis! :)
  • Elizai
    Hejhopp69 skrev 2018-03-31 23:19:57 följande:

Haha jag känner igen mig så mycket i de du skriver. Jag slutade med helt ppiller i november, fick ett tidigt missfall i januari vilket tog hårt på psyket.. så längtan blir större för varje månad. Hoppas verkligen ni lyckas snart också. Jag kommer vänta in BIM nu kommer mensen inte då så testar jag vid BIM+2 :)

Det är tungt med tidiga missfall när man väl bestämt sig för att försöka få barn. Jag tror att jag fått väldig tidigt missfall två gånger, alltså att ägget blivit befruktad och fäst men sen har kroppen stött bort det typ. Det är ju sp tidigt så jag har inte upplevt det traumatiskt, men jag har blivit väldgt ledsen och besviken.. när man vill så gärna liksom. Det blir vårat första barn nu om det blir något. :)

Kan säga att det är väl tur stt jag har slut gravtester hemma, för annars hade jag gjort en idag också och blivit besviken igen. Haha
  • Elizai

Ingen mens i sikte, ingen mensvärk eller mensmage heller.. har bim imorgon så jag kommer väl göra ett test innan jag åker till jobbet. Hoppas så på ett plus. Just varit och panikköpt graviditetstest på ica, haha. Nån som använt rfsu graviditetstest? Är de bra? Det ver det enda de hade.. hoppas så innerligt att det blir ett plus imorgon. Har tagit två tester tidigare i veckan men dåbhar de varit negativa. Men jag har ju som sagt inte bim förrän imorgon.

• Elizai

BIM idag och gjorde ett test 2:30 inatt då jag vaknade och var kissnödig, då var det typ 4-5 timmar sen förra toabesöket så jag tänkte det är lika ta nu för annars blir det innan jag åker på jobbet vid 5 och då är det inte ens 3 timmar sen toabesöket vid 2:30. Testet var supernegativt.. men mensen lyser med sin frånvaro, har inga symptom på mens än heller och i vanliga fall blir jag jävligt risig i magen 1-2 dygn innan mensen och får en hiskelig mensvärk. Har lite att det ilar i magen nu men inget jag kan egentligen koppla till mensvärk, inte än i alla fall. Vad jag förstått så plussar inte alla på bim, så jag ska avvakta några dagar och testa sen igen om inte mensen hinner komma. Alternativt om jag får tag i ett testa tidigt-test, då kanske jag tar ett sånt test imorgon innan jobbet

• Elizai

Mensen två dagar sen nu, inga tecken på stt mensen är påväg heller.. men supernegativa test.. kanske köper ett testa tidigt-test idag, så provar jsg med en sån imorgon. Men jag är redan inställd på att det bara är hjärnspöken som gör att jag är sen med mensen. Skengravid typ.

• Elizai
    Theresu skrev 2018-04-04 06:51:42 följande:

Jag har inte sett röken av mensen som skulle kommit för fyra dagar sen. Har testat negativt på stickan också senast imorse. Börjar bli smått tokig nu. Har en väldigt regelbunden cykel så förstår ingenting. Gu vad lurad jag börjar känna mig av min egen kropp

Meemelie skrev 2018-04-04 07:06:37 följande:

Min skulle kommit i måndags men inte här än. Brukar inte vara sen för mig heller så håller med om känslan om att känna sig lurad av sin egen kropp. Testade också negativt i måndags så har liksom gått och väntat på mensen för att kunna sätta igång med nästa försök. Om det ändå är negativt så kan väl kroppen liksom sluta låta mig hoppas? Idag sjönk dock temperaturen under coverline så nu kommer nog mensen snart för mig åtminstone.

Jag är också sen med mensen (skulle fått i måndags), men testar negativt. Så sjukt störande! Inte ens fått ett spökstreck.. haha.
  • Elizai

Jag är på BIM +4 men har hittills bara fått toknegativa test. Är varmare och tröttare än vanligt, mycket huvudvärk och får lite värk i magen ibland (tänker varje gång att nu kommer mensen, men så gör den inte det). Vet inte vad jag ska tro längre.. nån som brukar plussa sent? Vet ju att vissa säger stt man bör vänta 1-2 veckor efter missad mens innan man testar.. men ja. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

De flesta symtomen jag känner kan lika väl vara kopplad till att jag varit lite småförkyld med ont i halsen sen förra helgen.

• Elizai

Bim +6. Ingen mens, men negativa test. Jag är typ aldrig sen. Max 1-2 dagar nån enstaka gång, aldrig nästan en vecka. Ska avvakta nu några dagar, kommer inte mensen så gör jag ett nytt test. Har absolut noll förhoppningar, eftersom jag bara fått negativt på alla tester hittills..

• Elizai
    Sally8585 skrev 2018-04-08 08:17:53 följande:

Bim+5 idag! Testade igår. Negativt. Så det ser inte hoppfullt ut. Det är väl typiskt att mensen ska krångla nu när den aldrig krånglar, haha!!

Jag är i typ samma sits som dig. Är på bim+6 men får bara negativt på alal tester jag gjort. Min mens brukar aldrig vara sen, så det känns så jävla sugigt om den helt plötsligt ska börja krångla när den aldrig gjort det förr. XD har iofs hört en del som inte plussat fören 2-3 veckor efter missad mens.. så man ska väl inte ge upp hoppet än. Men jag känner mig inte förhoppningsfull just nu. XD
  • Elizai

Och jag är på bim+7 nu och ingen mens.. har dock inte testat idag men testet igår var negativt. Fattar ingenting alltså.. jag är aldrig sen. Max att det diffar 1 dag. Har haft världens halsbränna sen i fredags också, något jag sällan och aldrig har heller. Men jag tycker alla verka plussa före bim.. så känns negativt som attan.Vill bara att mensen ska komma nu så jag får börja om! Haha

• Elizai
    Frallanz skrev 2018-04-09 14:09:33 följande:

Det förstår jag! Skönt att du fick en stegring :)

Jag är ju på bim+33 om man ska säga bimdagar så sätt, och haft inte jättesvaga men inte så starka heller... men provade att spä ut med vatten idag och kanske hade jag fått starkare innan om jag gjort det då med? Hmm skumt detta. Men får se vad som visar sog på vil på onsd, om allt är som det ska.

Ursäkta men jag måste fråga, varför spär du ut med vatten? Aldrig hört talas om det tidigare! Kan man få starkare test då?
  • Elizai
    Frallanz skrev 2018-04-09 16:32:48 följande:

Jag läste om många som testat halvsvagt med vanligt urin och sen att dem spätt ut urinet med lite vatten, så blir testen starkare.hade heller aldrig hört talas om det, men kallad "hopk effekten" och det är så, om jag förstått rätt, att hormonerna är så pass häga att testen liksom kraschar elöe hur man ska förklara, o visar svagare streck än vad dem hade gjort om de va normalt med hormoner elle nåt sånt, haha. Googlade länge innan jag valde att prova idag, och mitt blev ju starkare, sen om de beror på de eller inte vet jag inte, tog aldrig nåt test samtidigt i vanligt urin..

Det där måste jag googla mer på! Lät väldigt intressant. :) jag har förstås inte ens fått en spökstreck än. Är på bim+7 utan tillstymelse till tecken på att mensen ens är påväg, men ändånegativa test hittills. Sjukt frustrerande xD
  • Elizai
    Frallanz skrev 2018-04-09 18:47:30 följande:

Ja gör det, jag googlade typ nåt i stil med "spä ut urin gravtest" eller nåt, jag googlade på allt möjligt, googlare som jag är, och då kom jag över massa trådar där man valt att späda ut urinet o testat på nytt när man trott att urinet innehållit "för mkt" hormoner osv.

Väldigt fascinerande när man läst om dem som testat med olik tester o det funkat :)

Förstår att det är frustrerande! Man vill ju inget annat än veta vad det är som sker och om där är nåt. Så nervös inför onsdag, vill så gärna veta nu om därinne är allt som det ska eller om det inte är en frisk graviditet när jag fått så svagt hittills och haft en stor blödning i början... vet nu att många blöder osv, men med sonen hade jag starkt grabtest redan från start

Ska kanske testa det imorgon eller på onsdag. Dock har jag ju inte haft ens svaga streck ännu. Om det ena är nåt.. men min menscykel går som en klocka, är typ aldrig sen och har inte tagit några hormonella preventivmedel alls på typ 8 år. Känns skumt att mensen ska börja strula nu liksom? OM jag är gravid som borde jag enligt mina egna beräkningar vara i vecka 5+2, så jag tycler väl det borde synas på test.. meeen ah jag vet inte. Vissa plussar ju inte förrän 2-3 veckor efter missad mens, vad jag förstått. Har pratat med gyn men de kollar ingenting förrän min mens är en månad sen eller mer.

Ska hålla tummarna för dig på onsdag! Att allt är som det ska liksom. :) har också hört många som blöder under första trimestern, ibland flera gånger.
  • Elizai

Min mens är 13 dagar sen men jag fick negativt på gravtestet senast imorse. Har provat med ägglossningatester istället och får svaga streck där typ varje dag. Fattar ingenting. Min menscykel brukar gå som en klocka annars. 33 dagars cykel, 16 dagsr lutealfas. Slår sällan fel. Men nu är den snart två veckor sen men jag är tydligen inte gravid? Wtf? Känner mg så sjukt nere över det här, fattar inte vad som är fel.

Fått höra att min mens kanske hoppat över en cykel, typ. Men den har aldrg gjort det förr? Just nu är jag mest bara uppgiven och trött på hela den här göra-barn-karusellen. Känner att jag bara vill ge upp det. För ett tag i alla fall..

• Elizai
    SamiraBudva skrev 2018-04-15 11:54:50 följande:

Jag plussade bim + 7 . Men en vän till mig hade negativt på alla sina test i 3 månader och det visade sig att hon gick in i 2:a månaden.

Avvakta och se, annars kanske bra att boka tid ?

Tack för svaret! Jag har pratat med hälsocentralen här i stan och ska in för stt kolla mina värden då jag misstänkt länge att jag har hypotyreos. Sa att min mens är nästan två veckor sen och att den ALDRIG är det annars. Tänkte då kanske de kollar graviditet via blod också när de ändå ska ta massa blod för andra prover. Haha.
Svar på tråden BIM april 2018