Inlägg från: norrland91 |Visa alla inlägg
  • norrland91

BIM april 2018

Frallanz skrev 2018-04-05 10:18:20 följande:

Uppdaterar hur det går för mig. Åh är så glad men sååå nervös, min bm ringde och sa att jag fick komma redan den 11/4 på vul ist för den 18e, så nästa onsdag får vi svart på vitt om allt är som det ska därinne eller inte. Oavsett hur det går så ska det bli, förbannat jävla skönt att slippa denna ovisshet och oro jag bär på och har burit på dessa 6 veckor sen vi plussade (ursäkta språket).

Men vänder mig lite till er som gjort vul, hur går ett sånt till? Kommer den dagen gå in i vecka 10 (9+0), så man ser väl hjärtat ticka då förstår jag? Tusen frågor....

Vad spännande med vul!! För mig kändes det som en gyn undersökning. Fick se fostret på en skräm. Det är väl lite osäkert vilken vecka du är i? Men vad jag förstår börjar hjärtat slå kring vecka 6-7. Åh hoppas du får eller kan köpa bild! :) har du berättat för närstående?
  • norrland91
    Frallanz skrev 2018-04-05 10:00:10 följande:

Ja precis, känns ju helt galet! Men tydligen så är det så, hon sa det är därför dem inte bokar in för gravtest förrän nån vecka efter bim, jag hade som sagt ingen aning. Med sonen testade ju jag vid bim och fick starkt plus och med denna nu plussade jag bim men väldigr svagt då.

Låter otroligt att det skulle vara så. Inte hört någon som skulle plussa och att det sen visa sig att det bara var "mens" hormoner? Står ju på testen 99% säkerhet och att det aldrig kan visa fel om det är ett plus, då är det plus. Skumt ! Ingen som känner en barnmorska som kan höra om dethär?
  • norrland91
    nnnnnmaria skrev 2018-04-05 13:10:55 följande:

hej alla och grattis till plussen <3 har följt tråden sen start men inte skrivit något.. jag och min kille bestämde oss i mitten på mars att sluta med minipiller för att försöka få koll på ägglossningar osv och sen försöka ordentligt med barn i sommar. Dock fick jag min mens på en gång och jag tror att vi kanske prickade in äl ganska bra? Nu ska jag troligen ha min mens om 7 dagar. Har fått mycket mycket mer "mensvärk" än jag någonsin har haft problem med, kanske är något på g? Väldigt nervöst och spännande. När kan man ta första "kiss-stickan"? Har sett att det finns testa tidigt stickor, och hur går dom att lita på?:)

Så spännande! Försök att hålla dig att testa så länge du kan. Speciellt nu när du inte vet säkert när bim är. Jag har bara använt clearblue early och där kan man testa bim -5, då är det 79% som får rätt resultat. Säkrare resultat ju närmre bim du kommer, står på förpackningen. Hur har du tänkt hålla koll på äl? :)
  • norrland91
    Lindsey77 skrev 2018-04-06 06:12:26 följande:

Strecken är svagare idag. :( Syns knappt på bild. Får bara beredd på hcg störtdyker snart igen då. Känns dock skönt att få bekräftat att jag är gravid i alla fall och hoppas på ett mirakel!

Vecka 4+0. Snälla lilla bebis stanna kvar!

Åh grattis <3 Det ska gå bra, det bara ska det !
  • norrland91
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:31:55 följande:

Dagens test, definitivt starkare än gårdagens vilket utesluter spöksträck och gör mig gravid!! Äl+11, vecka 3+4! Håller tummarna att ni alla joinar mig snabbt :)

Wow grattis !<3
  • norrland91
    Karaa skrev 2018-04-07 08:24:50 följande:

Halloj!

Hängde inte direkt med i svängarna vid månadsskiftet. Hade bim i torsdags men ingen mens dök upp, så imorse vågade jag äntligen testa! Ett stort fint plus efter ca 10 månaders försök!

Kan tillägga att mina symtom vart ömma bröst (som alltid efter äl) men denna gång var det så mycket värre, samt behov att kissa på natten. Har käkat rosenrot och glandin-25 i två månader också. Kan inte avgöra om det är pga det som vi lyckats, men äntligen plussade vi!

Wow grattis <3<3
  • norrland91
    maria1992 skrev 2018-04-07 08:55:53 följande:

Tog ety till som jsg hitta hemma.. kolla detta?

Ser ut som ett plus!!:)
Svar på tråden BIM april 2018