• bluegrass

BIM april 2018

sofiaaaaaa skrev 2018-03-20 20:29:58 följande:

Jag har ÄL idag. Otroligt mycket molvärk och lika starkt streck på ÄL test. Men min kille är på dåligt humör och vill inte. Jag håller på att gå i taket. Paniken inombords. Vill fick till det igår, 2 ggr i söndags. I fredags och tors. Dom sistnämnda gör väl ingen skillnad men snälla sig att det finns en liten chans ändå???

Det borde finnas stor chans!!

Jag vet inte riktigt när jag har ÄL. Enl appen i måndags, men har bara rel svaga streck på stickorna. Hade missfall i mitten av mars, så har ingen koll alls. Får nog köpa digitala nästa mån om det inte tar sig denna gång.
    Vi har tyvärr åkt om varandra, maken och jag så det har inte blivit så mkt sex. I torsdags, i söndags och ikväll kommer maken hem från London så då får vi mysa på innan jag åker till Malmö några dagar imorgon.
    Jobbigt att älen sammanföll med jobbresor, men jag hoppas vi lyckas få till det ändå :)
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-21 11:01:30 följande:

Hej tjejer

Har inte tagit mer gravtest sen det senaste i helgen. Är nu på dag 12 sen missfallet började, 8 dagar sen blödningen slutade, som var som en vanlig mens. Tog ÄL test igår som blev detta, se bild nedan. Tror ni jag kan ha ÄL snart? Inte tagit nåt test idag.

Eller är det för att jag kan ha hcg kvar i blodet? Vill tillägga att jag tog ett äl test för några dagar sen som inte alls var så starkt.

Har spänningar i livmodern, trött och mår illa så min kropp känns gravid men vill inte hoppas på att där kan va nät pyre kvar därinne. Ska ta gravtest imorgon för att kolla om det fortf. visar positivt. Förlåt för ett rörigt inlägg, det är en cirkus i mitt huvud nu för tiden...

Kram på er!

Förstår att tankarna snurrar. Låter ju positivt att du har symtom kvar! Låter klokt att ta ett digitalt om stickan är pos idag.

Jag fick nästan fullt utslag på äl-Stickan igår, 13 dagar efter att jag började blöda med mitt missfall. Men jag testade neg direkt när jag började blöda. Din äl kanske kommer senare eftersom ditt Hcg var kvar längre. Men
    hoppas att det inte är äl- utan gravsymptom!
    Uppdatera när du testat!
  • bluegrass
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-21 16:24:08 följande:

Med skräckblandad förtjusning skriver jag här!

Jag blir 31 i år och maken blev 30, vi har ett gemensamt barn som fyller två år nu i slutet på mars och jag har en sedan innan som blir 11 (!) i år.

Vi har precis flyttat till hus och min provanställning går över i fast tjänst i början på april. Tanken var att vi skulle vänta med ett barn till ett eller två år till... Dels för att vi ville bo i hus (det gick snabbare än vi trott) och dels för att lillebarnet skulle vara större. Jag är inte så bra på att vara gravid, sjukskriven för foglossning i v 14 med första barnet och v 8 med andra.. Dessutom prematura värkar och första barnet föddes 37+0 och andra 33+5 efter många veckors stillaliggande. Rädsla för hur det ska gå att vara gravid med en tvååring och rädsla för en prematur bebis är överhängande.

Men vi vill båda så gärna ha fler barn! Och även om jag hittills har haft lätt att bli gravid så vet man ju aldrig hur det går. Så vi bestämde igår att vi kör! Wahhaa!!

Har använt oss av natural cycles prevent och kondom på de röda dagarna sedan lillebarnet och jag har en väldigt regelbunden cykel. Har troligen äl 21 mars och bim 8/4.

Eftersom jag redan skrivit en uppsats så kan jag lika väl fråga på en gång, hur gör ni med folsyra? Jag äter Kvinna multivitamin med folsyra i, behöver jag få i mig ett renare tillskott på det?

Välkommen!
    Kul att ni fattat beslutet! Hoppas på snart plus och komplikationsfri graviditet!

Aleakim- kul att ni är peppade! Förstår att det kommer massa tankar när beslutet väl är fattat. Lycka till i helgen :).

Jagvetdåinte- härligt!!
  • bluegrass
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 07:36:38 följande:

Positivt ÄL test idag!! Skulle ju köra ÄL stickor för att se stegringen, och sen börja med digitala. Har ALDRIG hänt att jag fått positivt på ÄL stickor!! Tror knappt att det är sant, efter hundratals stickor liksom. :)

Räknar med ÄL dag 19 (imorgon) och BIM 7 april. Finns det någon snäll som kan lägga in mig på BIM listan? Känns dessutom konstigt med en cykel på 33 dagar, brukar ha uppåt 35-45 dagar...

Igår var ÄL strecket svagt, vilken snabb stegring. Trodde jag hade långt kvar till ÄL...

Härligt!! Kör hårt nu :).

Jag fick fullt utslag på ÄLsticka igår. Svagare idag. Tyvärr åkte jag på jobbresa igår och befinner jag mig 50 mil hemifrån tom sent imorgon. Fick iaf till sex tis kväll, så hoppas att det kan funka ändå.

Kan någon lägga till mig också i listan? Lyckas inte från mobilen.
    BIM 5/4.
  • bluegrass
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-24 20:48:34 följande:

Jag har två barn, förhoppningsvis blir jag gravid med ett tredje och allt går väl. Som flerbarnsmor har jag inte bara inte tid utan jag är också så förståndig och VET så mycket att jag lugnt lutar mig tillbaka och litar på att naturen har sin gång. Får jag inte mens om 2-3 veckor är det dags att köpa ett test och blir det inte nu så är det bara att sitta ner i båten och leva som vanligt så händer det förhoppningsvis förr eller senare.

...

Jahopp, inne på DAG TRE av babymaking och googlar mig redan sanslös på ALLT som har med fertilitet och graviditet att göra. Alltså hallå!! Jag skulle ju inte bli knäpp den här gången utan bara go with the floooow liksom.

Var inne på apoteket pga mycket ont i en tumme (inflammation i en led) och frågade om hur antiinflammatoriska mediciner påverkar fertilitet och tidiga embryon. ALLA antiinflammatoriska ska undvikas under första och andra trimestern och inför graviditet då det kan störa fertiliteten. Köpte ett tumstöd. Ont som fan i tummen. Tänker skuldmedvetet på de är ipren tabletterna som jag tagit sista 2 veckorna (sammanlagt 6 st).

Köpte också ett graviditetstest, när jag ändå var där... Som jag SKA ta med morgonurin den 8e april om inte mensen kommit den 7e.

...

Hm, hur tidigt efter ägglossning var det man kanske kunde plussa nu igen...?

//har inte haft ägglossning än

Haha! Hög igenkänning!!
    För oss blir det barn nr 4 om det vill sig. Googlar, känner efter och äl-testar som en tok.
    Rim och reson tycks inte komma med ålder el antal barn :).

Frallanz- vet tyvärr inte vad det kan vara. Testar du fortfarande pos på gravtest? Skulle du få göra VUL i veckan?
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-27 17:16:16 följande:

NU har jag gjort ett CB alldeles nyss som visar Gravid 2-3 veckor, så veckoindikatorn stämmer inte iaf då... står visserligen på förpackningen att man ska ta med morgonurin för att få ett säkert svar på veckoindikatorn men att man annars kan prova vilken tid som jelst på dygnet efter förväntad mens. Är ca 5 veckor sen jag bör ha haft äl nånstans...

Så förvirrad när testet visar starkare än mina tidigare test och sen att detta visar 2-3 veckor bara när jag i beräkningen bör vara 7+0 imorgon...

Åh vad frustrerande att inte få ett klart besked! Tycker verkligen att det borde finnas ett foster där med så mkt Hcg som du ju ändå har!
    Hoppas att veckan går fort så att du får veta!
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-27 20:43:00 följande:
    Det är fruktansvärt frustrerande, rena tortyren! Frågade verkligen 4 ggr om där inte kunde klämma in mig nu innan påsk, men sååå dåligt med tider hos både mvc och gyn där man får göra vul. Det är så surt att vi nu fått ett plus på både stickan och ett digitalt, men vi kan inte glädjas över det pga hur situationen ser ut. Jag går sönder snart av frustration och ovisshet :(

Hur går det för dig?
    Ja, förstår det. Jag skulle bli helt galen! Jag testade minus på digitaltest redan samma eftermiddag som jag började blöda (MF v 4+4). Jag tror verkligen att det var två från början för dig och finns en kvar. Håller tummarna hårt för att ni får se ett tickande hjärta på tis!

För mig är det lite ovisst. Kroppen är lite skum fortfarande efter mitt MF, så jag är osäker på när jag hade äl. Fick nästan pos äl-test flera dagar, men inte fullt utslag ngn gång. Vi fick iaf till ganska många försök de dagar som jag borde ha varit fertil. Så nu är det väntan på BIM. Jag känner mig ändå ganska positiv än så länge, förra försöket var första (jobbar på 4e barnet). Så jag hoppas på nytt plus om inte alltför lång tid!
  • bluegrass

Hej på er!
    Stort grattis till trådens två första plus <3!!!

Spännande tider för många nu!
    Jag tror att jag har BIM 5/4. Men hade missfall i mars, så är osäker på när/om äl var.
    Testade iaf helt neg imorse. Men sjukt ömma och ådriga bröst idag. Kanske ngt på g el bara PMS.
    Kan ngn lägga till mig i BIM-listan? Lyckas inte från mobilen.
    Tror som sagt jag har BIM 5/4.
    Lycka till alla <3!

• bluegrass

Lindsey och Jagvetdåinte -
    Förstår att det känns jättesurt med testerna från igår. Men det är väl inte kört än?
    Ni har ju några dagar kvar till BIM?
    Förra månaden testade jag helt neg fram till BIM -1 och sedan pos.
    Hade gravkollens testa tidigt och de gav supersvagt pos på BIM -1 ( gick inte ens att fota) men lite starkare med testlagret. Digitaltest pos på BIM-dagen.
    Håller tummarna för er!

Jag testade också neg nu precis, BIM -2. Känner mig gravid, men förstår mig inte riktigt på min kropp längre. Borde vänta några dagar med att testa nu om inte mensen kommer, men tålamod är inte min starkaste sida .

• bluegrass

Frallanz-
    Visst är det idag du har vul?
    Lycka till!! Hur känner du dig? Uppdatera gärna!

• bluegrass
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Wohoo!!!
    Vad härligt! Jag tror att det är den graviditeten från 8/3 som är kvar.
    Men tråkigt att de inte kunde göra VUL idag så att du fick veta vilken vecka du är i.

Jätteglad för din skull!!
  • bluegrass
    Lebbmusen skrev 2018-04-03 22:04:09 följande:

Men hallåååå! Från att jag va ledsen av tempdippen igår morse till att den gick upp idag...och mensen som inte kom idag fast NC säger att den ska komma idag. Faaaasiken nu började det där hoppet spira igen!!

Håller tummarna!!
  • bluegrass

Hej!
    BIM- 1 idag. Neg test imorse. Ordentlig molvärk, ömma och svullna bröst. Ingen mens i sikte än, men har plussat tidigare förut så jag tror inte att jag är gravid.

Håller med om att det ( trots plussen) är ovanligt få i tråden hittills. I marstråden haglade ju tidiga plus. Håller tummarna för oss alla! Spännande tider nu!

• bluegrass
    Ricen skrev 2018-04-04 21:09:51 följande:

Hej! Jag fick missfall i tionde veckan för fyra veckor sedan. Väntar nu antingen på ett plus igen eller mensen. När jag var på kontroll på gyn två veckor efter missfallet sa läkaren att hon kunde se att jag antingen precis haft eller skulle få ägglossning. Så jag och mannen hade sex. Har känt mig gravid sen en vecka tillbaka. Känner samma känsla långt nere i magen som jag gjorde sist fast senare. Det liksom spänner runt livmodern och ibland känns det som tryck över äggstockarna. Har mensvärk idag. Brukar inte känna såhär inför mensen. Kanske det kan kännas såhär efter missfall? Någon som har liknande erfarenhet?

Beklagar!! Vad jobbigt med ett så pass sent missfall! Hoppas att det tar sig snabbt nu!
    Jag hade missfall 8/3 i v 5. Borde ha BIM imorgon om man räknar MF som mens. Har precis samma symtom som du, men neg test imorse.

Samira- stort grattis!!
  • bluegrass

Maria 92 och baraentill-
    Ser tyvärr inte era tester från mobilen, men vad kul med era streck! Stort grattis!

Frallanz- hurra för tidigare vul!!

Lebbmusen- vad tråkigt! Vi ses i majtråden då :(.

Här kom mensen idag 28 d efter missfallsblödning i mars. Tråkigt!
    Ska köpa digitala äl-tester nu och hoppas på bebis i januari!

Svar på tråden BIM april 2018