Inlägg från: Jagvetdåinte |Visa alla inlägg
  • Jagvetdåinte

BIM april 2018

Meemelie skrev 2018-04-02 07:17:17 följande:

BIM idag, NC ändrade dock sig till imorgon istället. Tempkurvan borde peka neråt men ökade istället idag. Ingen aning om varför. Testade precis negativt så hoppas att mensen kommer snart så att vi kan försöka igen. Lycka till ni andra så hoppar jag över till maj-tråden!

Men mensen har inte kommit än? Du kan ju vara gravid. Alla plussar ju inte på bim. Min syrra plussade inte svagt förrän en vecka efter bim :)
  • Jagvetdåinte
    Meemelie skrev 2018-04-02 07:37:31 följande:

Mensen har inte kommit så får väl avvakta och se om den dyker upp snart. Vågar dock inte hoppas att jag skulle vara en av dem som inte plussar förrän efter BIM, speciellt då jag inte känt av några symptom alls denna månad.

Har hört om de som haft som enda symptom att de just inte haft någon pms alls :) men ska inte sjåsa upp det om du vill vila i att mensen kommer istället, jag borde göra detsamma för måendets skull. Men jag testar på haha..
  • Jagvetdåinte
    Elsaida skrev 2018-04-02 11:42:33 följande:

Ser ut dom att du har en inplantationsdipp idag, och här då fostret producerat hög hög nivå så kan de ge + redan nu :)

Åh hoppas du har rätt <3 om inte får jag iaf njuta en tills mensen kommer hihi
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 17:00:50 följande:

Tog ett till test nu på eftermiddagen. Kunde inte hålla mig!! Det ser positivt ut, men jag är osäker då många verkar få falskt positivt med graviditetskollen. Det blir digitalt imorgon bitti! Är då på ÄL +11...

Vd tror ni, falskt eller äkta? Är det äkta kommer det bli positivt på digitalt, återstår att se... ser ni bilden?

Har du hört det alltså? Tog oxå ett test med graviditetskollens idag, bim-3! Som visade svagt positivt (vilket jag oxå tycker ditt gör). Ursch vad hemskt om det är vanligt. Har massa test jag köpt där för att verkligen ha hemma när jag känner att jag behöver kolla :p Tänk så blir fler positiva utan att det är något?! Kommer få spader haha..

• Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 17:37:57 följande:

Har googlat. :)

Det känns inte helt pålitligt. Har fått svagt streck av LH hormon (billiga tester kan ej känna skillnad). Förra gången fick jag endast svagt grått streck trots digitalt visade positivt, och denna gång får jag svagt grått streck redan ÄL +8. Är de olika känsliga beroende på när de är tillverkade? Jag hoppas förklaringen är att mitt hcg är högre denna gång. Har ju varit lågt pga av tidigt missfall.

Nu i eftermiddag kom strecket upp direkt, dock svagt men kan se det från en halvmeter samt få fånga det på foto. Jag skulle faktiskt bli väldigt förvånad om digitalt visar inte gravid imorgon bitti... då är det ngt fel på testet från graviditetskollen!!

Ska du testa imorgon bitti??

Håller tummarna för dig! Har jag fel, eller vad det vi som fick positivt på ÄL test samtidigt ( och du hade heller aldrig förut fått positivt på sticka förut?) Har vi plussat samma dag också? :)

Haha men gud vad kul, ja det är jag! :D tänk vad fantastiskt om ci plussar båda två oxå?? På riktigt alltså ;p

Sjukt dumma test som leker med ens känslor så! Jag har inga "testa tidigt" kvar nu men kommer nog inte kunna vänta ändå haha.. har några cb oxå men väntar med dem tills bim! Hejja oss <3
  • Jagvetdåinte
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 17:59:59 följande:

Spännande! Håller en tumme att du är gravid :) ser ju positivt ut!! Har du något symptom?

Nej, inga alls. Jag hade inga pms symptom jag brukar ha förrän för några få dagar sedan, brukar få dagen efter äl. Har haft lite ömma bröst nu när det närmar sig bim men det har avtagit. Hur har du det?
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 18:09:10 följande:

Vad roligt!

Har du använt "testa tidigt" test? Jag har bara använt "vanliga", som redan ger utslag. Tror jag har BIM på fredag (Flo säger lördag).

Imorgon blir det digitalt! Mitt sista, men råkade klicka hem två till... vill gärna se att hcg ökar. De två senaste ggr har det varit som mest hcg vid ÄL +11 och sen minskat vid BIM = graviditeten har inte utvecklats som den ska. Jag hoppas se ett starkt streck vid BIM nu, annars blir det säkert blödning några dagar efter det.

Tredje gången gillt nu. :)

Åh men vad kul :D Då ser det ju verkligen ljust ut för dig!! :D Jag har testat svagt plus med tidig men neg med vanligt :/

Ja, jisses man testar som en galning känner jag. Tur att ingen ser haha.. å att vi kan ventilera med varandra ;)
  • Jagvetdåinte
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 18:17:44 följande:

Ok ! Nej men det där är ju så olika för alla:) men spännandets höra hur det är för andra! Jag är bara på äl+5 men jag har ont i brösten och hugger långt ner i magen emellanåt.. men har inte haft mens på 12 år i princip så kanske känner av att jag haft äl bara! Har ingen känsla alls att jag skulle vara gravid nu iaf! Tänkt testa på äl+7 och sen äl+10 nästa gång innan jag ger upp denna månaden! Vet att man kan plussa senare än så, men ser jag inget på äl+10 (bim-1) så tror jag inte det är något! Berätta gärna hur det går för dig när/om du testar igen!

Testa även på bim å några dagar efter om du inte får mens. Min syrra fick inte ens ett svagt plus förrän en vecka efter bim. Ett svagt streck :p alla hennes fyra graviditeter. Håller tummarna för oss :) Jag hör av mig om framtida test :)
  • Jagvetdåinte
    Maya 889 skrev 2018-04-02 19:08:02 följande:

Jag kan säga att första gången jag blev gravid (5år sedan, slöt med en abort) då plussade inte jag förens jag va i v.5. Men då va kroppen i väldigt mycket obalans också, hade precis slutat med p-piller osv. Jag räknar dock med att när jag väl plussar kommer det va nån vecka in redan. Jobbigt för en otålig fröken som jag haha ;)

Haha åh ja, helt hopplöst!! Hade du symptom då iaf så att du förstod ändå?
  • Jagvetdåinte
    Maya 889 skrev 2018-04-02 20:18:27 följande:

Ja mina bröst såg ut som sillisar hahah! :D

Haha trevlig bieffekt att bli lite fyllig (har inte så stora bröst i vanliga fall) :D hihi
Svar på tråden BIM april 2018