• MaalinJ

BIM april 2018

Systeryster33 skrev 2018-04-08 19:54:58 följande:

Har nog inte fattat ännu, men plussat på 3 test idag så jag är fasen gravid, på riktigt :)

Kan berätta hur det var för oss om det hjälper någon! Använder nc och ägglossningstest! Detta var första månaden vi försökte. Hade sex från 8 dagar före äl och fram till dagen innan äl, samt dagen efter äl!

Plussade idag bim-1 äl+11 och fram tills idag har det varit Toknegativt

Känt av större ömma bröst sen ägglossning, känsliga bröstvårtor som blivit större, illamående sen igår äl+11 (dovt), molvärk från och till, ömma blygdläppar(ursäkta infon), ökande flytningar, VARM som tusan sedan igår! Tempen höjdes också ytterligare 0,3 grader igår :)

Ska överraska sambon snart med testat! Han fyller år imorgon så känns spännande! 2:a barnet :) hopps så att allt går vägen <3 och håller tummarna för ER alla fina blivande mammor som också föröker! Hopps att många av oss kan ses i bf december gruppen! Stannar och hejar in er alla! Och till er som också plussat redan i denna tråd, GRATTIS <3

Stort grattis till er! Så roligt :). Jag har liknande symtom som dig. Dock så känner jag bara på mig att det inte har blivit något. Det känns som att vi bara har otur hela tiden. Hoppas självklart att vi ses i december tråden, annars så önskar jag er lycka till :)
  • MaalinJ

Vaknade upp med jätte ångest idag. Har drömt konstiga saker inatt, men kommer inte riktigt ihåg vad. Men har vaknat flera gånger och känn mig ledsen typ. Jag börjar jobba i em efter varit långledig i 3 dagar och känner mig ledsen över att lämna barnen typ. Ni vet så här "löjligt" att jag kommer saknar dom. Är ledig onsdag sen och går av imorgon em så självklart kommer jag träffa dom. Kan inte riktigt förklara men känner mig riktigt ledsen å vet inte varför! Känns som att jag kommer börja gråta vilken sekund som helst. Minsta lilla sol går fel idag kommer jag börja gråta för.

Tror jag har BIM runt den 18/4 om jag räknar på 48h efter att äl testerna gjorde utslag å sen 16 dagar framståt (har oregelbunden mens) kan jag få pms redan nu? Jag kan vara i känslomässig obalans ibland men så som jag känner nu... Nä så här ledsen brukar jag inte vara så länge det inte har hänt något. Va nära på att ringa å sjukanmäla mig innan. Sitter med tårarna i ögonen å känner mig bara värdelös. Vad är detta?

• MaalinJ

Har BIM runt den 18:e. Hade ägglossning den 1:e eller 2:e april. Tyckte att jag såg lite vita flytningar igår och nu på morgonen så blev det brunt på pappret? Har inte kommit i trosan. Borde vara för tidigt för mens nu? Har aldrig varit med om detta förr. Någon som vet vad detta kan vara?

• MaalinJ
    MaalinJ skrev 2018-04-10 06:21:29 följande:

Har BIM runt den 18:e. Hade ägglossning den 1:e eller 2:e april. Tyckte att jag såg lite vita flytningar igår och nu på morgonen så blev det brunt på pappret? Har inte kommit i trosan. Borde vara för tidigt för mens nu? Har aldrig varit med om detta förr. Någon som vet vad detta kan vara?

Nu under morgonen har det blivit mindre och är mer blodaktigt? Kan det vara mensen som kommer redan nu?
  • MaalinJ
    lyckligast80 skrev 2018-04-10 10:35:36 följande:

Genombrottsblödning?

Vad är det?
  • MaalinJ
    lyckligast80 skrev 2018-04-10 13:49:45 följande:

[quote=78622608][quote-nick]MaalinJ skrev 2018-04-10 13:02:42 följande:[/quote-nick]Vad är det?

En mindre oförklarlig blödning KAN vara blödning från livmoderslemhinnan. Vid samna tidpunkt som mensen skulle komma ungefär. Beror på att kroppen inte rikgtigt anpassat sig till graviditeten. Kallas genombrottsblödning.

Om man är gravid då.

Okej, mensen borde inte komma nu eftersom jag hade ägglossning för ca en vecka sedan. Men den kanske är på gång då. Vi får se :/
  • MaalinJ
    SamiraBudva skrev 2018-04-10 20:39:41 följande:

Är det jag som är sen, eller finns det fler som visste om att man kunde klippa i gravstickan till två smalare stickor som på bilden nedan, och att det verkligen funkar!

Har slösat på så mycket pengar!

Här är en till som är sen! Herregud haha. Att man inte kom. På detta tidigare.
  • MaalinJ

Fick riktigt ont i magen ikväll. Tror det är mensen som kommer för tidigt :( så tråkigt.. Men inte spec oväntat. Får bli att försöka igen nästa månad. Hoppas kunna få medicinsk hjälp snart så att mens cykeln blir kortare.

• MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-11 11:17:04 följande:

Vad tråkigt ???? hur lång är menscykeln nu?

Nu kom mensen redan efter 8 dagar efter äl. Har dom senaste månaderna haft mellan 34-38 dagar men nu kom den på dag 30. Har läst att det är för nära? Blev lite besviken eftersom vi inte riktigt har fått utslag på äl stickorna tidigare så antingen har jag inte haft äl eller så har vi missat det. I mars fick vi utslag på dom digitala. Dock aldrig maximal utan bara blinkande gubbe men det ska ju vara hög fertil. Vi körde på som bara den i flera dagar så jag hade hoppats på att det tatt sig. Ville så gärna ha en december bebis :(. Ska försöka hinna bort till läkaren idag för att ta lite nya tester så kan vi kanske sen diskutera hjälp på medicinsk hjälp..
  • MaalinJ
    Jeex skrev 2018-04-11 09:26:40 följande:

Usch så tråkigt :( Du får kämpa vidare med oss i BIM maj 2018

Ja det va synd. Vi körde på som bara den under ägglossning men det hjälpte visst inte :/ jag har skrivit i maj tråden :) vi får kämpa vidare där :)
  • MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-11 12:50:45 följande:

Åh, hur länge har ni försökt nu? Håller tummarna att ni får hjälp..

Min menscykeln är också helt konstig den här månaden..

Vi har kört oskyddat sen november förra året. Och oskyddat några gånger mer oregelbundet mellan mars - november. Men då hade jag varken mens eller äl. Mensen kom tillbaka i januari. Så mer "seriöst" med äl-test å mycket sex sen februari. Min cykel blir bara mindre för varje månad nu efter att den kom tillbaka efter att varit spårlöst försvunnen i 7 månader så man kan kanske hoppas att den vill tillbaka på 28 dagar. Nu är det bara äl som verkar krångla.. Ska testa köpa rosenrot på apoteket. Har ingen egen erfarenhet om det så får prata med dom på apoteket vad jag ska ha för något. Verkar som att det finns lite olika? Hur länge har ni försökt?
  • MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-11 14:36:58 följande:

Sen i februari på riktigt och innan dess var min mens som en klocka.. men nu hade jag ägglossning först 5/4 (14 dagar sent)..

Det är märkligt hur det ska krångla när man väl behöver kroppen som mest :(
  • MaalinJ

Va precis på apoteket å frpgade efter rosenrot. Enligt henne så har dom aldrig hört att man kan bli gravid på det. Det används endast mot trötthet svarade hon. Kände mig dum när jag stod där eftersom jag har noll koll haha. Är det bara på gravid kollen man kan köra det?

Svar på tråden BIM april 2018