• Lindsey77

BIM april 2018

Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 17:17:54 följande:
    Har du hört det alltså? Tog oxå ett test med graviditetskollens idag, bim-3! Som visade svagt positivt (vilket jag oxå tycker ditt gör). Ursch vad hemskt om det är vanligt. Har massa test jag köpt där för att verkligen ha hemma när jag känner att jag behöver kolla :p Tänk så blir fler positiva utan att det är något?! Kommer få spader haha..
    Har googlat. :)

Det känns inte helt pålitligt. Har fått svagt streck av LH hormon (billiga tester kan ej känna skillnad). Förra gången fick jag endast svagt grått streck trots digitalt visade positivt, och denna gång får jag svagt grått streck redan ÄL +8. Är de olika känsliga beroende på när de är tillverkade? Jag hoppas förklaringen är att mitt hcg är högre denna gång. Har ju varit lågt pga av tidigt missfall.

Nu i eftermiddag kom strecket upp direkt, dock svagt men kan se det från en halvmeter samt få fånga det på foto. Jag skulle faktiskt bli väldigt förvånad om digitalt visar inte gravid imorgon bitti... då är det ngt fel på testet från graviditetskollen!!

Ska du testa imorgon bitti??

Håller tummarna för dig! Har jag fel, eller vad det vi som fick positivt på ÄL test samtidigt ( och du hade heller aldrig förut fått positivt på sticka förut?) Har vi plussat samma dag också? :)
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 17:57:08 följande:
    Haha men gud vad kul, ja det är jag! :D tänk vad fantastiskt om ci plussar båda två oxå?? På riktigt alltså ;p

Sjukt dumma test som leker med ens känslor så! Jag har inga "testa tidigt" kvar nu men kommer nog inte kunna vänta ändå haha.. har några cb oxå men väntar med dem tills bim! Hejja oss <3
    Vad roligt!

Har du använt "testa tidigt" test? Jag har bara använt "vanliga", som redan ger utslag. Tror jag har BIM på fredag (Flo säger lördag).

Imorgon blir det digitalt! Mitt sista, men råkade klicka hem två till... vill gärna se att hcg ökar. De två senaste ggr har det varit som mest hcg vid ÄL +11 och sen minskat vid BIM = graviditeten har inte utvecklats som den ska. Jag hoppas se ett starkt streck vid BIM nu, annars blir det säkert blödning några dagar efter det.

Tredje gången gillt nu. :)
  • Lindsey77
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 17:58:09 följande:
    <3 hoppas hoppas! Blir spännande imorgon bitti! Har du några symptom?
    Tack :)

Jag är sjukt trött! Konstigt det här med tröttheten, den har aldrig kommit före v 6-7 förut, om jag är gravid alltså... Sov 11 timmar inatt, samt slocknade i soffan i lördags em. Brukar jag aldrig göra. Är påskledig och orkar ingenting.

Sen har jag känt lite stickningar i magen, dock inte idag...
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 05:29:08 följande:

Jaha en liten uppdatering då. Dags att inleda månadens microdepression. Vilka jävla skittest som gjorde mig så glad igår och nu inte ens en liten skugga av ett streck samt att tempen damp ännu mer. Fan oxå. Å lite mer droppar blod. Hej mensen, du har inte varit saknad. Ursch, då var det bara på't igen. Orkar fan inte.

Uppdatering från mig med: testet visade falskt positivt igår. Inte gravid på digitalt, samt blankt test idag. Gräver ner mig.
  • Lindsey77
    Jagerika skrev 2018-04-03 12:43:48 följande:
    Strecken ska vara lika starka på ägglossningstest för att vara positivt :) så troligen hade du ägglossning 31/3
    ÄL inträffar 1-2 dagar EFTER positivt ÄL test. Kan vara bra att veta. :)
  • Lindsey77
    Jagerika skrev 2018-04-03 12:57:03 följande:
    Jag har också läst det av många men aldrig hittat om det är sant, Vart har du läst det? :)
    Googla :)

Testet upptäcker LH som höjs 1-2 dagar före ägglossningen.
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 06:09:28 följande:

[quote=78602958][quote-nick]Lindsey77 skrev 2018-04-03 05:35:53 följande:[/quote-nick]Uppdatering från mig med: testet visade falskt positivt igår. Inte gravid på digitalt, samt blankt test idag. Gräver ner mig.[/quote

Hur vet du att ditt var falskt positivt oxå? Kanske bara var för tidigt å igår hade du tur?

Du, om ditt var falskt positivt oxå å vi bodde i usa kunde vi stämt graviditetskollen eller något å lebt gott på det sen ;) haha.. nej, skämtåsido. Riktigt jävla surt känns det! Fy fan.

Förra gången fick jag inte positivt på graviditetskollen förrän ÄL +13, och då var det supersvagt streck (fast positivt på digitalt). Nu såg jag strecket tydligare, och det blev negativt på digitalt.

Fick positivt endast på testa tidigt test förra gången ÄL +11. De andra visade inte förrän ÄL +13, så det borde inte vara kört ännu.

Så även om alla test varit negativa, lever hoppet kvar eftersom jag bara är på ÄL +11 idag.

Kommer aldrig någonsin köpa graviditetskollens tester igen, svaga streck på var och varannan sticka. Misstänker att de reagerar på LH hormon. Tog en ÄL sticka för att kolla, man har ju en del LH hormon trots att man inte har ÄL. Strecket blev rätt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket.

Eftersom mitt LH ofta är högre på em är det kanske inte konstigt att det reagerade. Har googlat och läst att vissa billiga tester inte alltid kan se skillnad på LH och hcg för de är så lika.

Det konstigaste är att på den förra omgången stickor fick jag inte ett enda felaktigt. Det måste ju varit fel på dessa stickor!! Varning för dem!!

Jag har god lust att stämma dem!! Man kan få psykisk ohälsa alltså!!

Tack kära ni som skrivit stöttande ord. <3
  • Lindsey77
    91sarah skrev 2018-04-03 16:42:54 följande:

Hur långt innan mens har ni testat och plussat?

De två senaste graviditeterna har jag plussat med testa tidigt test på ÄL +11, och på vanliga stickor och digitalt ÄL +13.
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Åh, vad roligt! Ett stort grattis!! 
  • Lindsey77

[quote=78605756][quote-nick]Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:[/quote-nick]

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag har kört ÄL tester. Köpt billiga stickor, har kunnat se stegring och då har jag börjat med digitala eftersom stickor funkar dåligt för mig. Jag har använt mig av sekretmetoden, har kunnat se när mina fertila flytningar börjat, ca en vecka före ÄL. Mina cykler har varit mellan 33-45 dagar. Kört varannan dag i 2-3 v för att pricka in. :)

Svar på tråden BIM april 2018